Gå til innhold

Asperger/schizoid - litt artig da egentlig


DexterMorgan

Anbefalte innlegg

Synes det er litt artig, og viser hvor dumme de diagnosene vi bruker i dag er. Jeg føler selv at jeg har både asperger syndrom og schizoid personlighetsforstyrrelse. Men man kan bare ha en på en gang. Og begge to skal forsvinne :) Så hvis asperger forsvinner først så blir jeg schizoid. Hvis schizoid forsvinner først har jeg asperger. Hvis begge forsvinner blir jeg frisk :) Lurer på hvor lang tid det vil ta før vi får fornuftige diagnoser som gir litt mening. Jeg er ung så jeg har god tid. Vi får se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    13

  • Madelenemie

    11

  • DexterMorgan

    6

  • FGT

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Synes det er litt artig, og viser hvor dumme de diagnosene vi bruker i dag er. Jeg føler selv at jeg har både asperger syndrom og schizoid personlighetsforstyrrelse. Men man kan bare ha en på en gang. Og begge to skal forsvinne :) Så hvis asperger forsvinner først så blir jeg schizoid. Hvis schizoid forsvinner først har jeg asperger. Hvis begge forsvinner blir jeg frisk :) Lurer på hvor lang tid det vil ta før vi får fornuftige diagnoser som gir litt mening. Jeg er ung så jeg har god tid. Vi får se

 

Morsomt. Nesten litt i Monty Phyton-gata.

 

Var det ikke en her på forumet som mente man burde legge bort diagnosesystemet og heller ta utgangspunkt i symptomene/problemene en hadde? Det var muligens deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, sover du i timen?

 

Jeg leser selvsagt ikke alt som blir skrevet her inne, jeg leser bare tråder hvor jeg deltar i. Hvis jeg hadde energi til å lese alt kunne jeg vel like gjerne tatt meg en utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt. Nesten litt i Monty Phyton-gata.

 

Var det ikke en her på forumet som mente man burde legge bort diagnosesystemet og heller ta utgangspunkt i symptomene/problemene en hadde? Det var muligens deg?

 

Kan ikke huske å ha sagt det, men hadde vært fint om det fantes en diagnose som passet for meg, ikke at jeg ble dyttet på en tilfeldig diagnose som tydeligvis ikke passer da den ekskluderer en annen diagnose som jeg føler jeg har. Mine følelser om diagnoser trenger jo selvsagt ikke bety noe, men siden BEGGE diagnosene forsvinner så tyder jo det på at det er noe lurings her og ikke bare jeg som er gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser selvsagt ikke alt som blir skrevet her inne, jeg leser bare tråder hvor jeg deltar i. Hvis jeg hadde energi til å lese alt kunne jeg vel like gjerne tatt meg en utdannelse.

Det er nå fult mulig å ta en utdannelse uten å lese noe særlig, og da snakker jeg av erfaring, men det blir litt off-topic ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men siden BEGGE diagnosene forsvinner så tyder jo det på at det er noe lurings her 

 

Kan både A-gjengen og B-gjengen være involvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan både A-gjengen og B-gjengen være involvert?

Er nok illuminati tror jeg, legemiddelindustrien (som de kontrollerer) tjener ikke noe cash på folk som er resistente mot behandling, så de får bli dyttet over på noen andre diagnoser :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå fult mulig å ta en utdannelse uten å lese noe særlig, og da snakker jeg av erfaring, men det blir litt off-topic ;)

 

Kommer jo an på hva slags fag du tar, hvor mye som er lesing og hvor mye som er "jobbing". Men skolene sier du må regne med å legge 37,5 timer i uka i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva slags fag du tar, hvor mye som er lesing og hvor mye som er "jobbing". Men skolene sier du må regne med å legge 37,5 timer i uka i det.

 

Er du smart nok tror jeg det holder med omtrent halvparten.

Anonymous poster hash: 23960...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du smart nok tror jeg det holder med omtrent halvparten.

Anonymous poster hash: 23960...e1c

 

Går nok mest på hvor god innlæringsevne du har.

 

Og hvilket studie. Høgskole er jo latterlig enkelt i forhold til Universitetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt artig, og viser hvor dumme de diagnosene vi bruker i dag er. Jeg føler selv at jeg har både asperger syndrom og schizoid personlighetsforstyrrelse. Men man kan bare ha en på en gang. Og begge to skal forsvinne :) Så hvis asperger forsvinner først så blir jeg schizoid. Hvis schizoid forsvinner først har jeg asperger. Hvis begge forsvinner blir jeg frisk :) Lurer på hvor lang tid det vil ta før vi får fornuftige diagnoser som gir litt mening. Jeg er ung så jeg har god tid. Vi får se

Ja det er klart, forsvinner den ene og ikke den andre, så har du den andre forsatt, men du har da en diagnose mindre i hvertfall, og kanskje er du fortsatt litt spesiell , selv om asperger skulle forsvinne. Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er klart, forsvinner den ene og ikke den andre, så har du den andre forsatt, men du har da en diagnose mindre i hvertfall, og kanskje er du fortsatt litt spesiell , selv om asperger skulle forsvinne.

Hvis begge forsvinner, er man helt normal da?

Anonymous poster hash: d14a1...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var meg. Jeg mener dette fordi jeg tror det samme settet med symptomer kan ha ulike årsaker. Samt at man ikke har den samme årsaken når symptomene er ulike, selv om de kvalifiserer for samme diagnose.

 

Høres fornuftig ut (og det var ikke ironi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo ikke annerledes bare for at aspergerdiagnosen forsvinner. Og den blir jo erstattet av diagnosen autismespekterforstyrrelse.



Anonymous poster hash: c7c0c...104
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man blir jo ikke annerledes bare for at aspergerdiagnosen forsvinner. Og den blir jo erstattet av diagnosen autismespekterforstyrrelse.

 

Men kriteriene for å få den diagnosen blir mye strengere. Da blir det mange som blir stående uten diagnose, med de problemene det medfører med hensyn til hjelp, støtte og tilrettelegging, og ikke minst i forhold til NAV.

Anonymous poster hash: 23960...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva slags fag du tar, hvor mye som er lesing og hvor mye som er "jobbing". Men skolene sier du må regne med å legge 37,5 timer i uka i det.

Hei!

 

Selv foreleser har sagt at utenom forelesninger av 9 timer i uke, kun i ett fag, matte, bør man minst bruke 15 timer i selvstudier, selv om man er einstein, da jeg ikke er han (gløgg i matte var han jo egentlig heller ikke), bruker jeg mer, og det bare i et fag med 10 studiepoeng?:-(

 

Nå er ikke alle fag like krevende, men generelt syns jeg nok både fysikk og matte krever mye egenstudie og fordypning, noe jeg trives med, men ikke når det går på bekostning av andre ting jeg enda mer MÅ ta meg av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...