Gå til innhold

– Sett av penger til julehandelen nå

Anbefalte innlegg

BrukerErHeltAnonym

Da unngår du at kredittkortet går varmt i siste liten, råder økonom.

Høsten har knapt meldt sin ankomst. De færreste går nok med juleforberedelser i tankene. Det kan likevel være en god idé å starte juleforberedelsene allerede nå for å minimere faren for at førjulstiden blir unødvendig kostbar, er det klare rådet fra forbrukerøkonom Elin Reitan i Nordea.

– Kommer du tidlig i gang, kan du spare deg for julestress, kutte utgifter og slippe unna dyre kredittkjøp, sier Reitan.

http://www.oblad.no/nyheter/sett-av-penger-til-julehandelen-na-1.8609672

Litt tidlig? 

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

22

• laban

9

• Lillemus

8

• påskelilje

7

Mest aktive i denne tråden

Høsten har knapt meldt sin ankomst. De færreste går nok med juleforberedelser i tankene. Det kan likevel være en god idé å starte juleforberedelsene allerede nå for å minimere faren for at førjulstiden blir unødvendig kostbar, er det klare rådet fra forbrukerøkonom Elin Reitan i Nordea.

– Kommer du tidlig i gang, kan du spare deg for julestress, kutte utgifter og slippe unna dyre kredittkjøp, sier Reitan.

Litt tidlig? 

Nei akkurat sparing bør planlegges i god tid, jeg syns nesten heller det er litt sent.

Man må ikke kjøpe gavene nå, selv om sparingen bør begynne nå.

Litt tidlig? 

Hei!

Jeg har begynt.

jeg handler til barn, for det er gøy:-)

Min mann handler til de voksne for han liker det.

Når jeg kjøpte duplo til nesten halv pris er ikke det for å spare penger, men for å kunne handle mer til barna, barn blir så glad for gaver.

men nå er det snart Halloweeen, med lite overskudd, virker det uoverkommelig, enda ikke fått opp pynten:-(

men nå er det snart Halloweeen, med lite overskudd, virker det uoverkommelig, enda ikke fått opp pynten:-(

"Ennå" ikke fått opp pynten!? Jeg synes ikke evt. pynt skal opp før samme dagen eller tidligst dagen før.

Husk også at slik pynting du har drevet med enkelte år er helt unødvendig og overdrevent. Etter min mening sløseri med både tid og penger. Halloweenpynt kan dessuten gjenbrukes fra år til år, og en trenger ikke pynte hele hagen/innkjørselen (selv om jeg nok tror du synes det er gøy også ;) ).

"Ennå" ikke fått opp pynten!? Jeg synes ikke evt. pynt skal opp før samme dagen eller tidligst dagen før.

Husk også at slik pynting du har drevet med enkelte år er helt unødvendig og overdrevent. Etter min mening sløseri med både tid og penger. Halloweenpynt kan dessuten gjenbrukes fra år til år, og en trenger ikke pynte hele hagen/innkjørselen (selv om jeg nok tror du synes det er gøy også ;) ).

Jeg har dristet meg til å sette en ca 4 cm høy heks på pinne oppi en lyngplante på trappa - rett og slett fordi hun dukket opp under rydding og jeg tenkte at det var risiko for å glemme dette henimot slutten av måneden. :)

Er det vanlig å pynte til Halloween?

Annonse

Hei!

Neida:-)

men nå har jeg jo mange esker med gravstøtter og pynt.

Men boggyman og heks lager vi, det er litt vanskelig, for jeg balanserer på en stige, og faller nesten ned.

og du vet jeg har nedsatt motorikk, heldigvis skader jeg meg ikke alvorlig

Jeg hadde ikke giddet med dette om jeg ikke liker så godt å se barnas glede, også de som om morgenen går forbi.

Det koster ikke mye:-) maske fra Nille, fyll fra Fretex og arvetøy, hyssing, og kosteskaft, problemet er mer stå i stigen i kompliserte stillinger

Og pynten bør opp ca en mnd før.

Endret av Madelenemie

Er det vanlig å pynte til Halloween?

I USA er det ikke uvanlig, blant de som har egne hus / hager.  Og de som gjør mye utav det (i hagen og utenpå huset), setter ofte opp pynten en god stund i forveien. 

Det blir på linje med de som henger opp mye julebelysning utenpå huset og i trærne i hagen - da henger det jo hele adventstiden.

Uff, dattera mi har så lyst til å ha Hallweenparty i år... Og jeg er SÅ lite lysten på det.

Hei!

Da bør du lage ett.

Jeg hadde ikke lyst selv, men jeg ga etter og nå syns jeg halloween og varm gresskarsuppe, pai godteri er gøy:-)

I USA er det ikke uvanlig, blant de som har egne hus / hager.  Og de som gjør mye utav det (i hagen og utenpå huset), setter ofte opp pynten en god stund i forveien. 

Men her i Norge? Kan aldri huske å ha sett HW-pynt noen steder.

Endret av gråstein

Jeg har sett litt, på en gård på landet.  Men det var i helgen nærmest Halloween, aner ikke hvor lenge i forveien det ble satt opp.  Ellers har jeg bare sett småtteri på trappa - gresskar, lykter o.l. - på selve dagen.

Annonse

Her på Sørlandet hvor vi bor, er det enkelte som setter ut et gresskar utenfor døra med lys i på selve dagen eller dagen før. Muligens blir det da stående en ukes tid kanskje. Har aldri sett eller hørt om noen som har pyntet i hele hagen, slik Madeleinemie gjør.

Hei!

Da bør du lage ett.

Jeg hadde ikke lyst selv, men jeg ga etter og nå syns jeg halloween og varm gresskarsuppe, pai godteri er gøy:-)

Tviler på det. Liker ikke Halloween, men har svelget en kamel nå og aksepterer at ungene synes det er gøy å  kle seg ut og tigge godteri.

Jeg skal ha et kirurgisk inngrep i midten av måneden, og kommer nok til å være litt skral en stund etterpå. Så jeg tror jeg slipper unna i år også, med det som hovedunnskyldning :-)

Og pynten bør opp ca en mnd før.

Ikke når det gjelder Halloween vel? Jeg tviler på at selv i USA har de Halloween-pynt oppe særlig lengre enn noen få dager. Det holder lenge med å få den opp til den 31. oktober og ta den ned igjen den 1. november.

Jeg tviler på at selv i USA har de Halloween-pynt oppe særlig lengre enn noen få dager.

Mange av de som virkelig dekorerer hus og hage i stor stil, starter i god tid.  Halloween er en stor sak (for mange) i USA. 

Endret av laban

Men en MND før!? Det har jeg problemer med å tro.

Mange her henger jo opp lys i hagen i slutten av november?

Når jeg er såpass påståelig, er det fordi jeg var i USA i 1996 og så noen hus som var dekorert som bare det, og det var helt i starten av oktober.  Den gangen var Halloween-feiringen omtrent lik null i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...