Gå til innhold

Er det vanlig å bli mindre empatisk på medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en situasjon nå der jeg reagerer på meg selv.  Jeg hadde lettere for å involvere meg når nære mennesker hadde det vondt før.  Nå vil jeg helst holde følelsesmessig avstand.  Redd for å involvere meg.  Kan ikke trøste når jeg selv ikke klarer å involvere meg selv følelsesmessig.  Prøver å gjøre det som forventes av meg, men det blir veldig vanskelig.  Jeg blir litt skremt av meg selv, for det er ikke slik jeg normalt er.  Så nå begynner jeg å lure på om det er medisinene som er årsaken.  AD og Lithionit. 

Anonymous poster hash: cf76e...0a4
Skrevet

Jeg er i en situasjon nå der jeg reagerer på meg selv.  Jeg hadde lettere for å involvere meg når nære mennesker hadde det vondt før.  Nå vil jeg helst holde følelsesmessig avstand.  Redd for å involvere meg.  Kan ikke trøste når jeg selv ikke klarer å involvere meg selv følelsesmessig.  Prøver å gjøre det som forventes av meg, men det blir veldig vanskelig.  Jeg blir litt skremt av meg selv, for det er ikke slik jeg normalt er.  Så nå begynner jeg å lure på om det er medisinene som er årsaken.  AD og Lithionit. 

Anonymous poster hash: cf76e...0a4

Ja, man blir gjerne avflatet og likegyldig .

Skrevet

jeg er ikke avflatet og likegyldig og har samme empati som før eller bedre

Skrevet

Jeg har heller ikke blitt avflatet og likegyldig. Jeg føler like mye som før, bare ikke så ekstremt. Jeg stod på lithionit for ti år siden og syntes det var en drittmedisin. Jeg ble fullstendig flat og jeg reagerte negativ fysisk også.

Skrevet

Jeg får mindre følelser når jeg tar AP, de blir dempet på et vis. Ler ikke så mye nå lenger og det er trist, ikke griner jeg heller.

Skrevet

Vet ikke helt om empati går hånd i hånd med sløvhet og likegyldighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...