Gå til innhold

Er ikke uførekuttet bestemt enda?

Anbefalte innlegg

Er det fortsatt bare et forslag som skal vedtas? Jeg trodde det var bestemt jeg, at endringen kom fra 1.jan. 15.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Samlet-opposisjon-lover-kamp-mot-kutt-i-stotten-til-barn-av-ufore-7754261.html

Anonymous poster hash: 68b27...5de
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401717-er-ikke-uf%C3%B8rekuttet-bestemt-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fortsatt bare et forslag som skal vedtas? Jeg trodde det var bestemt jeg, at endringen kom fra 1.jan. 15.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Samlet-opposisjon-lover-kamp-mot-kutt-i-stotten-til-barn-av-ufore-7754261.html

Det er en del av budsjettforslaget som er lagt fram av Høyre og FrP, de to partiene har ikke flertall for å få dette vedtatt i Stortinget, dermed er det bare å vente å se hvordan det endelige budsjettet blir.

Så da er det slett ikke sikkert at det blir noen større endringer for uføre barnefamilier?

Budsjettet vedtas senere i år (desember?).  Det blir alltid noen endringer mellom foreslått og endelig vedtatt budsjett.  Det kommer bl.a. an på hva KrF og Venstre mener om de forskjellige sakene, noe jeg ikke har oversikt over. 

Det som allerede er vedtatt er at uføre skal skattes som arbeidstakere fra 1. januar 2015. Dette er bestemt for lenge siden av et samlet storting. Det skal gjøres endringer i forhold til dette som fører til at utbetaling til hver enkelt blir omtrent som før.

I tillegg har regjeringen i sitt statsbudsjett foreslått endringer/reduksjoner i barnetillegget, dette er de avhengige av at Venstre, KrF eller eventuelt andre går med på for at det skal gjennomføres. Så strengt tatt er det snakk om to forskjellige ting. Endring av barnetillegget er det den enkelte kommer til å kjenne mest på, og som kan utgjøre mye for hver enkelt ufør. Og som kommer til å føre til flere fattige barn.

Anonymous poster hash: 8b919...b96

Det som allerede er vedtatt er at uføre skal skattes som arbeidstakere fra 1. januar 2015. Dette er bestemt for lenge siden av et samlet storting. Det skal gjøres endringer i forhold til dette som fører til at utbetaling til hver enkelt blir omtrent som før. I tillegg har regjeringen i sitt statsbudsjett foreslått endringer/reduksjoner i barnetillegget, dette er de avhengige av at Venstre, KrF eller eventuelt andre går med på for at det skal gjennomføres. Så strengt tatt er det snakk om to forskjellige ting. Endring av barnetillegget er det den enkelte kommer til å kjenne mest på, og som kan utgjøre mye for hver enkelt ufør. Og som kommer til å føre til flere fattige barn. Anonymous poster hash: 8b919...b96

Til helvete med de fattige barna. Det viktigste er at røkke og co får millioner i skattelette. Kanskje investerer de i nye arbeidsplasser? Da kan disse foreldrene begynne å jobbe. For, det skal lønne seg å jobbe!!!

Anonymous poster hash: 7a114...0b1

Annonse

Til helvete med de fattige barna. Det viktigste er at røkke og co får millioner i skattelette. Kanskje investerer de i nye arbeidsplasser? Da kan disse foreldrene begynne å jobbe. For, det skal lønne seg å jobbe!!!

Anonymous poster hash: 7a114...0b1

Jeg blir sterkt provosert av slike utsagn. Røkke bidro med ca. 30 millioner inn til statskassa i fjor. Han er uskolert, har lærevansker og sysselsetter flerfoldige tusen arbeidstagere.

Enn du?

Mange er skyld i sin egen elendighet, for å ta ansvar for sine handlinger, - er det fullstendig slutt på.

Dette får man inn med teskje allerede i barnehagen.

Min bror er uføretrygdet, røyker 3 kartonger sigaretter i måneden. Dette alene blir ca. 36000 nett kroner pr. år. Men å syte over lite penger, ja det går an.

Hvor tror alle som mottar penger at pengene kommer fra? Som manna ute i hagen, eller er det kansje noen som bidrar inn i statskassa slik at hjulene går rundt. 

Anonymous poster hash: 0e6a7...761

Jeg blir sterkt provosert av slike utsagn. Røkke bidro med ca. 30 millioner inn til statskassa i fjor. Han er uskolert, har lærevansker og sysselsetter flerfoldige tusen arbeidstagere.

Røkke er en sleip kapitalist som lever av andres arbeid. I tillegg skal han nå helt slippe å betale skatt.

Mange er skyld i sin egen elendighet, for å ta ansvar for sine handlinger, - er det fullstendig slutt på.

Selvfølgelig. Sykdom og medfødte lidelser er helt og holdet en egens skyld.

Min bror er uføretrygdet, røyker 3 kartonger sigaretter i måneden.

Han driver vel ikke med hasj også?

Dette alene blir ca. 36000 nett kroner pr. år. Men å syte over lite penger, ja det går an.

På sin bror kjenner en kun sin bror. 

Hvor tror alle som mottar penger at pengene kommer fra? Som manna ute i hagen, eller er det kansje noen som bidrar inn i statskassa slik at hjulene går rundt.

Det er vel omtrent 450.000 på uføre/AAP, og 110.000 arbeidsledige. Samtidig er det vel ca. 90.000 ledige jobber. Så hvor finnes jobbene til alle disse slappfiskene av noen NAVere som ikke gidder å jobbe?
Endret av gråstein

Røkke er en sleip kapitalist som lever av andres arbeid. I tillegg skal han nå helt slippe å betale skatt.

"Sleipe kapitalister som lever av andres arbeid" skaper mange arbeidsplasser og bidrar sterkt til verdiskapingen og skatteinntektene i landet.

"Sleipe kapitalister som lever av andres arbeid" skaper mange arbeidsplasser

En kapitalist er verdiløs uten noen til å utføre arbeidet.

og bidrar sterkt til verdiskapingen

Det gjør også de som arbeider. Mener du at disse også skal slippe å betale skatt?

og skatteinntektene i landet.

Som ikke betyr at kapitalistene skal slippe å betale skatt. 

Ulikhetene vokser, fordi de rike blir stadig rikere, ikke minst pga skattesystemet. De rikeste bygger seg opp formuer som blir stadig større i forhold til resten av økonomien. Fortsetter det i samme tempo vil milliardærene i prinsippet ha lagt beslag på all kapital innen 2050. Da vil de også legge beslag på stadig større andel av verdiskapningen (man forventer god avkastning på kapitalen). I verste fall kan vi stå overfor en blodig revolusjon hvis ikke utviklingen stanses.

Endret av gråstein

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...