Gå til innhold

Livet er hardt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på hvor godt det hadde vært å slippe livet. Slippe mer strev på alle plan. For det er mer strev og slit enn glede. Jeg har så mange tanker rundt det. Ingen flere økonomiske bekynringer, ikke mer slit med verken det ene eller det andre. Bli fri.

Jeg er sykemeldt og jeg merker hvor godt det er å slippe jobben. Jeg gruer meg til å begynne på igjen for det har vært så tungt den siste tiden.

Jeg ser frem til den dagen jeg ikke er mer, men ikke før ungene er ute av redet og klarer seg selv (fornuften min er sterkere enn følelsene når det gjelder dem). Jeg må holde ut.

Livet er hardt.

Skrevet

Jeg tenker på hvor godt det hadde vært å slippe livet. Slippe mer strev på alle plan. For det er mer strev og slit enn glede. Jeg har så mange tanker rundt det. Ingen flere økonomiske bekynringer, ikke mer slit med verken det ene eller det andre. Bli fri.

Jeg er sykemeldt og jeg merker hvor godt det er å slippe jobben. Jeg gruer meg til å begynne på igjen for det har vært så tungt den siste tiden.

Jeg ser frem til den dagen jeg ikke er mer, men ikke før ungene er ute av redet og klarer seg selv (fornuften min er sterkere enn følelsene når det gjelder dem). Jeg må holde ut.

Livet er hardt.

Ungene trenger deg fremdeles etter at de har forlatt redet.

Jeg tenker slik selv for tiden. Er sliten.

Men når jeg tenker på deg så må du ta mer hensyn til deg selv, og stille krav til andre. Det er ingen som er tjent med at du kjører deg selv til bunns.

Håper det snart går bedre for deg.

Skrevet

Livet er hardt.

Kjære deg, jeg kjenner meg igjen i det du skriver, og livet er hardt for meg og. Men de gangene jeg tenker på at jeg ikke vil mer, tenker jeg på samboeren min jeg er så inderlig glad i. Jeg tenker på katten min. Men ikke på foreldrene mine lenger, som har gjort så mye vondt.

Jeg vil bare si at jeg virkelig føler med deg. Jeg kjenner deg ikke så godt og har dessverre ingen gode råd. Men når jeg har det så tungt og alt virker håpløst så prøver jeg å tenke på det som jeg har som er godt.

Går du i noe behandling? Jeg håper du har noen å lufte tankene med. Slike tanker må ikke brenne inne. Jeg håper du finner ut av det med jobben din. Enkelte må slite mesteparten av livet og det meste er tungt. Men det er alltid noe å gripe tak i, som kan få oss til å holde ut. Kanskje til å snu det litt også?

Skulle så gjerne kommet med noe mer konstruktivt, men jeg er liksom på samme plass som deg nå.

Håper dagen i dag blir litt bedre etterhvert..

Klem

Anonymous poster hash: 082a9...c24

Skrevet

Klem hww, trist at du sliter sånn for tiden.

Skrevet

Ikke ønsk for hardt. En dag får du ønsket oppfylt, og du vil angre. Man vet ikke hva man har før man mister det.

Skrevet

Takk for støtten. Det hjelper å "snakke" med noen som forstår når det blir så vanskelig som det er nå.

Jeg har vært "nede" en stund nå, og jeg skal til lege for det. Forhåpentligvis går det an å gjøre noen endringer på meds så jeg kommer meg opp igjen. Jeg har ikke noe lyst til å få en alvorlig depresjon på nytt :(

Skrevet

Jeg synes vel at når du har slike tanker (som at livet er tungt eller ikke verdt å leve), selv om du ikke har noe konkret dødsønske, så er det et tegn på at du allerede har en ganske sterk depresjon. Jeg håper både at du blir tatt på alvor hos legen din, og at du selv tar dette på alvor og søker den hjelpen du trenger ganske raskt.

Jeg håper du aldri gjør deg selv noe vondt, en ting er at ungene dine trenger deg også etter at de har flyttet ut, men også at du er et godt menneske som fortjener å leve et godt liv. Det tror jeg også at du kan gjøre, når du kommer deg over denne depresjonen din. Skjønner godt at du er sliten av mye, du gjør alltid så godt du kan og bidrar så mye du kan, men nå tror jeg tiden er overmoden for at du tar litt mer hensyn til deg selv. Nå er det du som trenger hjelp.

Trist å lese dette, men håper du får hjelp og blir bedre så snart som mulig!

klem

Skrevet

Jeg synes vel at når du har slike tanker (som at livet er tungt eller ikke verdt å leve), selv om du ikke har noe konkret dødsønske, så er det et tegn på at du allerede har en ganske sterk depresjon. Jeg håper både at du blir tatt på alvor hos legen din, og at du selv tar dette på alvor og søker den hjelpen du trenger ganske raskt.

Jeg håper du aldri gjør deg selv noe vondt, en ting er at ungene dine trenger deg også etter at de har flyttet ut, men også at du er et godt menneske som fortjener å leve et godt liv. Det tror jeg også at du kan gjøre, når du kommer deg over denne depresjonen din. Skjønner godt at du er sliten av mye, du gjør alltid så godt du kan og bidrar så mye du kan, men nå tror jeg tiden er overmoden for at du tar litt mer hensyn til deg selv. Nå er det du som trenger hjelp.

Trist å lese dette, men håper du får hjelp og blir bedre så snart som mulig!

klem

Jeg gråt skikkelig da jeg leste svaret ditt. Jeg føler ikke at jeg fortjener så gode ord, for jeg har nylig fått vite at jeg har onde egenskaper og det tar jeg veldig hardt.

Men takk likevel, svaret ditt rører meg sterkt uabsett.

Skrevet

Jeg gråt skikkelig da jeg leste svaret ditt. Jeg føler ikke at jeg fortjener så gode ord, for jeg har nylig fått vite at jeg har onde egenskaper og det tar jeg veldig hardt.

Hvilke onde egenskaper er det?

Anonymous poster hash: 082a9...c24

Skrevet

Jeg sliter veldig med å se at du kan ha onde egenskaper. Du virker for meg som et tvers gjennom godt menneske som hele tiden stiller opp for alle andre.

Hvem er det som har fortalt deg at du har onde egenskaper, og hva går de ut på?

Skrevet (endret)

Jeg sliter veldig med å se at du kan ha onde egenskaper. Du virker for meg som et tvers gjennom godt menneske som hele tiden stiller opp for alle andre.

Det har med projektiv identifisering å gjøre. Orker ikke å utdype her på dol. Endret av hww
Skrevet

Jeg kjenner ingen mennesker som ikke også har dårlige sider. Ingen av oss er engler eller guddommelige vesener, vi er mennesker med mer eller mindre dårlige egenskaper i tillegg til våre bedre sider.

Av og til kan det være viktig å orke å se sine dårlige sider for å kunne få til endringer.

Skrevet

Det har med projektiv identifisering å gjøre. Orker ikke å utdype her på dol.

OK, men det høres jo veldig overdrevet ut å betrakte seg som "ond" fordi man berører et slikt tema. Jeg tror nok litt at det er depresjonen som snakker nå.

Er helt enig i Froskens siste svar.

Skrevet

Jeg ser at vi har ulikt menneskesyn. For meg er det opplagt at mennesker har gode _og_ dårlige sider. Jeg opplever det også som viktig å være i stand til å gjenkjenne egen "ondskap".

Skrevet

Jeg ser at vi har ulikt menneskesyn. For meg er det opplagt at mennesker har gode _og_ dårlige sider. Jeg opplever det også som viktig å være i stand til å gjenkjenne egen "ondskap".

Så du mener alle er onde?

Skrevet

Så du mener alle er onde?

Jeg mener at vi alle har potensiale for "ondskap", nærmere bestemt at ikke alle være handlinger, tanker og følelser er preget av godhet.

Det er ikke alltid vi kun vil godt, kun handler godt, kun føler kjærlighet.

Skrevet

Jeg mener at vi alle har potensiale for "ondskap", nærmere bestemt at ikke alle være handlinger, tanker og følelser er preget av godhet.

Det er ikke alltid vi kun vil godt, kun handler godt, kun føler kjærlighet.

Jeg tror noen mennesker er kun gode og handler i kjærlighet, men å baksnakke er ikke fint...det er vel ondskap. Men tror ikke de gode menneskene bare har gode følelser, da er man i nirvana.

Skrevet

Jeg tror ikke vi har så ulikt menneskesyn. Jeg vet også at alle mennesker har gode og dårlige sider. Adolf Hitler hadde sikkert også gode sider. Det jeg mener er at vi ofte overdriver våre dårlige sider når vi føler oss nedfor, og lar de definere oss som "onde". Det synes jeg ikke er riktig.

Skrevet

Jeg tror ikke vi har så ulikt menneskesyn. Jeg vet også at alle mennesker har gode og dårlige sider. Adolf Hitler hadde sikkert også gode sider. Det jeg mener er at vi ofte overdriver våre dårlige sider når vi føler oss nedfor, og lar de definere oss som "onde". Det synes jeg ikke er riktig.

Tror du mor Theresa hadde onde sider? Det tror ikke jeg. Ikke Jesus heller. Men at alle har noe godt i seg....et lite lys om ikke annet, det er sant. Men noen MÅ være REN ondskap, de som torturerer og sånt.

Skrevet

Tror du mor Theresa hadde onde sider? Det tror ikke jeg. Ikke Jesus heller. Men at alle har noe godt i seg....et lite lys om ikke annet, det er sant. Men noen MÅ være REN ondskap, de som torturerer og sånt.

Det var nok av sadistiske gestapister i konsentrasjonsleire som var kjærlige familiefedre når de hadde fri.

Og mor Theresa hadde nok "onde" sider. Det har alle.

Og Jeses er et fantasiprodukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...