Gå til innhold

Uten medisiner noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker på dette med medisiner og det å klare seg uten, har jo klart det i perioder men så blir jeg dårlig igjen. Når jeg ser tilbake er jeg lei av å bli dårlig, hva er en indikator på at jeg kan slutte med medisiner? Hvordan vite det når jeg går på medisiner? Blir sykdommen bedre eller verre med årene? Det lurer jeg på. Noen som klarer seg uten medisiner som har hatt psykose?

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg, mamma og pappa har hatt psykose og må bruke medisiner men fungerer bra med det

Skrevet

Jeg, mamma og pappa har hatt psykose og må bruke medisiner men fungerer bra med det

Ok, kommer det igjen og igjen hvis dere ikke tar medisiner? Det er rart det der.

Skrevet

Virker som det kommer lett igjen når man først har hatt en psykose. Men har en venninne som hadde en og brukte medisin i et år og nå klarer seg uten

Skrevet

Virker som det kommer lett igjen når man først har hatt en psykose. Men har en venninne som hadde en og brukte medisin i et år og nå klarer seg uten

Det er jo håp da om at det en gang skal forsvinne, det må jo det. Er så lei nå.

Skrevet

Jeg tror mange kan klare seg uten medisiner på sikt etter akutte psykoser, eller psykoser som er reaksjoner på noe (f.eks store belastninger).

Med schizofreni tror jeg det er vanskelig å klare seg uten medisiner. Blir litt som med depresjon, har man en enkelt depresjon trengs ofte bare en "kur" med AD, men får man det igjen og igjen så bør man ha forebyggende medisiner.

Skrevet

Jeg tror mange kan klare seg uten medisiner på sikt etter akutte psykoser, eller psykoser som er reaksjoner på noe (f.eks store belastninger).

Med schizofreni tror jeg det er vanskelig å klare seg uten medisiner. Blir litt som med depresjon, har man en enkelt depresjon trengs ofte bare en "kur" med AD, men får man det igjen og igjen så bør man ha forebyggende medisiner.

Trallala syng en sang, jeg er så lei av medisiner. Et evig mareritt som gir forstoppelse og matlyst, vet ikke hva jeg skal gjøre. Tenk om det ikke er schizofreni? Må ta det opp med psykologen neste gang, hvis hun mener det ikke er det ser jeg ingen grunn for å ta medisiner resten av livet.

Skrevet

Eventuelt gjøre noe med årsaken til at man blir deprimert.

Anonymous poster hash: 6970a...83e

Skrevet

Eventuelt gjøre noe med årsaken til at man blir deprimert.

Godt poeng, det er jo en grunn for at man blir deprimert.

Skrevet

Tenker på dette med medisiner og det å klare seg uten, har jo klart det i perioder men så blir jeg dårlig igjen. Når jeg ser tilbake er jeg lei av å bli dårlig, hva er en indikator på at jeg kan slutte med medisiner? Hvordan vite det når jeg går på medisiner? Blir sykdommen bedre eller verre med årene? Det lurer jeg på. Noen som klarer seg uten medisiner som har hatt psykose?

Hvis jeg var deg hadde jeg ikke turt å slutte på medisiner igjen.

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg ikke turt å slutte på medisiner igjen.

Ikke enda, det er bare på tankeplanet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...