Gå til innhold

Disse tankene => ensomhet/narsissisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endel rare tanker, endel vanskelige, men har også noen jeg tror bare er rare selv om det ikke er noe problem. Det går ut på at det er "tankestemmer" som hele tiden kommenterer meg eller det jeg gjør. F.eks. når jeg setter på noe musikk så blir det kommentert, og jeg forestiller meg at det er naboer som sier dette.

Endel av de samme greiene er vanskelige, når det er andre ting, men når de bare kommenterer hva slags musikk jeg setter på så syns jeg ikke det er noe problem.

Også diskuterer de muskkvalget mitt.

Også er det gjerne én person (eller gruppe) som forsvarer meg, og en annen som er kritisk (eller fiendtlig når det blir verre tilfeller).

Tyder dette på at jeg er ensom? Eller kanskje narsissistisk?

Husker at jeg før jeg begynte på medisiner innbilte meg at en person var forelsket i meg, som jeg knapt hadde vekslet noen ord med. Også snakket de andre nedsettende om meg ovenfor personen og sa jeg var farlig. Men en kveld så onanerte jeg men etterpå så fikk jeg det for meg at hun var utenfor og hørte det, og så sa at hun så meg for den jeg var og at de andre hadde rett.

Tyder kanskje på at man har endel sosiale problemer det siste der? Eller er det rimelig å tenke at det bare var en periode man hadde og ikke har noe å si for hvordan en fungerer sosialt? Eller jeg skjønner jo at jeg ikke fungerer så godt sosialt uansett, men det kan jo hende det bare er fordi jeg ikke vil.

Skrevet (endret)

Ting jeg *følte* at jeg opplevde da jeg gikk på tur (bytur) i dag:

- hørte noen rare lyder som jeg tenkte kanskje var klikking fra kamera (fra bak et vindu) når noen tok bilder av meg
- en bil hadde en rar "tute" som ble brukt, følte det var for å latterliggjøre meg
- noen mennesker spyttet på gaten, følte at det var billedlig på meg
- noen som syklet forbi så ned i bakken når de dro forbi, følte at det er for å fryse meg ut siden de mener jeg er psykopat
- hadde endel "tankestemmer" som kommenterte meg på andre måter, om jeg var f.eks. homo, androgyn og snylter, og grublet over om noen rundt omkring sa dette

Egentlig ganske typisk.

Jeg tror det er psyke fantasier dette dreier seg om.

Hadde jeg fungert bedre sosialt om jeg ikke var på denne måten? Er det derfor jeg bare er alene? Er det derfor jeg ikke får til å ha vennskap?
Endret av skrevet
Skrevet

Ting jeg *følte* at jeg opplevde da jeg gikk på tur (bytur) i dag:

Jeg tror det er psyke fantasier dette dreier seg om.

Det er det helt sikkert. 

Hadde jeg fungert bedre sosialt om jeg ikke var på denne måten? Er det derfor jeg bare er alene? Er det derfor jeg ikke får til å ha vennskap?

Hvis du tror *alle* holder på slik høres det sannsynlig ut.

Anonymous poster hash: ec41d...36b

Skrevet

Kanskje jeg ikke hadde blitt paranoid om de på universitetet ikke hadde mobbet meg. Kanskje jeg hadde hatt den karrieren nå. Sluppet å være en samfunnsrotte. Hvem vet.

Skrevet

Kanskje jeg ikke hadde blitt paranoid om de på universitetet ikke hadde mobbet meg. Kanskje jeg hadde hatt den karrieren nå. Sluppet å være en samfunnsrotte. Hvem vet.

På hvilken måte ble du mobbet på uni?

Anonymous poster hash: 30457...aab

Skrevet

På hvilken måte ble du mobbet på uni?

Det sier jeg ikke.

Skrevet

Det sier jeg ikke.

Var særdeles lite mobbing (ingen) på mitt universitet. Men det er kanskje varierende

Anonymous poster hash: 545c9...d7b

Skrevet

Var særdeles lite mobbing (ingen) på mitt universitet. Men det er kanskje varierende

Anonymous poster hash: 545c9...d7b

Vet ikke, kanskje jeg misforstår og er paranoid. Hvem vet. Jeg vet i alle fall ingenting.

Skrevet

Jeg skjønner at jeg ikke er en ålreit person. Greit nok det. Så var det bare spørsmålet om hva man skal bruke resten av livet sitt til, da. Om man bare skal være for seg selv. Eller om man skal - hva da?

Skrevet

Høres litt rart ut. Mer vanlg å bli mbbet på barne og ungdomsskolen.

Skrevet

Er ikke noe mindre mobbing blant voksne, det tar bare en annen form.

Skrevet

Er ikke noe mindre mobbing blant voksne, det tar bare en annen form.

Men var det reell mobbing, eller er det du som tåler veldig lite?

Skrevet

Men var det reell mobbing, eller er det du som tåler veldig lite?

Vet ikke. Kan være det samme.

Skrevet

Det er vondt å stå opp.

Det er viktig å "stå opp om morran" har jeg hørt. Det løser alle verdens problemer

Skrevet

Hei!

Det foregår faktisk mobbing på universitetet, det er som med barnehage og jobb, der det er mennesker, er det mobbing.

Det er noe i menneskets natur, som enten mobber eller lar seg "rive med", 

Jeg tror ikke jeg blir mobbet, men jeg er feks ganske ensom, ingen hilser på meg for tiden, jeg føler meg som de som selger oslo/tigger, ikke-eksisterende. 

Jeg blir glad når noen hilser, jeg kjenner jo ikke igjen mennesker, men forklaringen min er at andre blir usikker fordi jeg har de vanskene jeg har, så jeg vil ikke definere det som mobbing, men inkluderende er det ikke.

Jeg har aldri vært så ensom som jeg er på universitetet, på barneskolen, ungdoms og vgs, fikk man merke at man fantes og ofte på en ok og hyggelig måte.

På universitetet er det så sosialt, og faller man utenfor hilser få/ ingen:-)

Jeg bytter selv institutt snart.

Skrevet

Det er viktig å "stå opp om morran" har jeg hørt. Det løser alle verdens problemer

Tror det er lurt det.

Men mer kan jeg ikke si om den saken.

Skrevet (endret)

Det er lettere hvis man har noe å stå opp til. 

Endret av slabbedask
Skrevet

Jeg bytter selv institutt snart.

Hvilket institutt skal du begynne på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...