Gå til innhold

Skolen for alle?

Anbefalte innlegg

Jegg gikk gjennom skolegården på ungdomsskolen da jeg så en gutt som denget løs på en annen gutt. Den gutten som slo var en høy og kraftig gutt og han andre var en spinkel gutt som stod med armene foran ansiktet for å beskytte seg. Jeg var på vei bort for å gå imellom da en lærer kom. Han gutten som slå rett ropte og hylte og lærerern måtte holde han fast.

Jeg traff læreren etterpå og han takket for at jeg tenkte å gripe.

Er dette vanlig sa jeg. Min gutt skal begynne her neste år og jeg liker ikke det jeg så.

Han sa: det hender ja men ikke ofte. Den gutten som slo er ikke som alle andre så han reagerer på ting på en annen måte enn andre

Jeg forstår at de må gå på vanlig skole selv om de ikke er helt vanlig men da bør noen følge med han hele tiden. Ikke rett at de andre skal bli slått

Anonymous poster hash: e7047...ff6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402308-skolen-for-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jegg gikk gjennom skolegården på ungdomsskolen da jeg så en gutt som denget løs på en annen gutt. Den gutten som slo var en høy og kraftig gutt og han andre var en spinkel gutt som stod med armene foran ansiktet for å beskytte seg. Jeg var på vei bort for å gå imellom da en lærer kom. Han gutten som slå rett ropte og hylte og lærerern måtte holde han fast.

Er dette vanlig sa jeg. Min gutt skal begynne her neste år og jeg liker ikke det jeg så.

Han sa: det hender ja men ikke ofte. Den gutten som slo er ikke som alle andre så han reagerer på ting på en annen måte enn andre

Jeg forstår at de må gå på vanlig skole selv om de ikke er helt vanlig men da bør noen følge med han hele tiden. Ikke rett at de andre skal bli slått

Hvis det er sånn at så ustabile ungdommer skal gå i vanlig skole så MÅ man enten ha en assistent på dem absolutt hele skoletiden, eller så kan de ikke gå der, mener jeg. De andre elevene har jo krav på en trygg skoledag og det har de jo ikke med slike medelever.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402308-skolen-for-alle/#findComment-3586116
Del på andre sider

Det er dessverre slik at alle har rett til å få gå på en vanlig skole nå for tiden. Jeg mener det er feil, hvis enkelte elever er så utagerende at det går utover andre.

Et av mine barn hadde en slik medelev på skolen. Han hadde store problemer med sinne og det gikk ut over de andre elevene Han stakk barnet mitt og et par andre med passer, ( barnet har arr ennå) Han sparket og slo medelever og lærere, ødela inventar og knuste ruter på skolen.

Alle var redd for ham, og ingen turte sitte ved siden av ham. Men hensynet til denne eleven gikk foran de andre i klassen, så han ikke skulle bli sittende alene. 

Det ble da bestemt at det skulle rulleres på hvem som satt ved siden av ham, noe som resulterte i disse passer stikking episodene. Og andre voldelige ting. 

Det ble altså ingen faste plasser i denne klassen, det ble byttet hver uke.

Denne gutten fikk egen assistent, og de dro på fisketurer, prøvesmaking på sjokoladefabrikk, diplom is osv i skoletiden. De andre elevene fikk være med på tur, en og en.

Noe som ville si veldig sjelden siden de var nesten 30 i klassen. En dag kom barnet mitt hjem, slengte ranselen i fra seg og sa.

Vet du mamma, det lønner seg å være slem, i dag var han på tivoli mens vi andre hadde matte. Vi snakker barneskole her.

Anonymous poster hash: fc3a5...f2a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402308-skolen-for-alle/#findComment-3586588
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...