Gå til innhold

Tynnribbe / familieribbe

1 stemme

1. 1. Hva er best?

• Tynnribbe
      1
    • Familieribbe
      0
    • Like bra
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er best?

Det er kanskje lite fett på tynnribbe så den blir tørr, og det blir kanskje litt mye "kotelettsmak" på familieribbe?

(Opprettet ny fordi den forrige var "offentlig avstemning" ved et uhell.) Anonymous poster hash: a0b08...9b2

Tynnribbe blir ikke tørr, den har nok av fett. Familieribbe kan derimot lett bli tørr. Bruk oppskriften til "Heia mat" på klassisk tynnribbe, garantert vellykket.

Enig med xbellax, jeg syns også tynnribbe er best. Kjøttstykket har jevn steketid, og det er lettere å få jevn behandling av kjøttstykket syns jeg. Jeg har brukt fremgangsmåten til Hellstrøm de siste årene, dvs lagt ribba med svorsiden ned i vann med div grønnsaker og hvitløk i en time før det løftes, snus og dampes videre. Oppskriften finner du på nett - sausen blir dessuten kjempegod.

Annonse

Hei!

Husk kjøp øko kjøtt!

en gris som har levd et liv uten dyreplaging kan du med bedre samvittighet spise.

Tja... Man kan vel like gjerne bedrive dyreplaging ved økologisk landbruk som ved "vanlig" landbruk... Det handler vel om hva dyrene får å spise, ikke hvordan de behandles.

Tja... Man kan vel like gjerne bedrive dyreplaging ved økologisk landbruk som ved "vanlig" landbruk... Det handler vel om hva dyrene får å spise, ikke hvordan de behandles.

Hei!

Jeg har besøkt mange mange økogårder, og dyrene har det godt der!

De vi har bestilt kjøtt fra har jeg besøkt flere ganger, geitene har stor plass:-) oksene også, kaninene har svære utearealer osv..

og menneskene som jobber der var varme og engasjerte og glade i dyrene sine.

Jeg har besøkt vanlige gårder og dyrene ser dårligere ut, er bundet fast, har lite plass, blir dårlig ivaretatt med hensyn på deres behov, eks kaniner trenger grave og hoppe, griser trenger rote, og kjyr må ha stoor plass.

I Rygge er det et samarbeide mellom bønder slik at de hjelper hverandre, det er økonomisk lønnsomt, men dedikerte bønder har klart å sette økologi på kartet, og dyrene trives:-)

Hva mener du med at dyrene er bundet fast? Det er ikke lov å ha griser bundet fast. Alt storfe skal nå i løsdriftfjøs, men det er tillatt å ha båsfjøs fremdeles (også for økokyr), så vidt jeg vet.

Jeg kjenner mange bønder, og alle er opptatt avat dyra skal ha det bra! Kyrne er ute på beite om sommeren. Litt tristere for oksene da, de står ofte inne :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...