Gå til innhold

- Har du fri i dag?


slabbedask

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan si:

"Nei jeg strever ikke med jobb; jeg sitter hjemme og koser meg glugg ihjel, for jeg har et digert sugerør ned i honningkrukken dere bier surrer så hardt for å fylle."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si:

"Nei jeg strever ikke med jobb; jeg sitter hjemme og koser meg glugg ihjel, for jeg har et digert sugerør ned i honningkrukken dere bier surrer så hardt for å fylle."

 

Nei, nå har vi det liddli' morsomt, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har vi det liddli' morsomt, hva?

 

Noen folk har rett og slett ikke medfølelse og klarer ikke skjønne hvor nedtrykt folk kan bli av å ikke bidra med påfølgende skam og skyldfølelse. Jeg skal prøve å snakke vett i vennen vår men nytter neppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har vi det liddli' morsomt, hva?

Hm, neida. :ph34r:

Jeg trodde folk likte følgende metaforer:

- sugerør ned/inn

- honningkrukken

- trekke lasset/kjerra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart de vil stoppe trygden hvis du er så syk.

Anonymous poster hash: 5c7ad...f27

 

Stopp på trygd kommer av politisk vedtak: folk får bare AAP en begrenset periode. Så er det enten sosialhjelp (katastrofe!) eller uføretrygd. Jeg har fått avslag på uføretrygd på full tid. Trenger ro i tilværelsen. Alle arbeidsmarkedstiltakene er så til de grader nedturer, ender bare med at det ikke blir jobb, bare at jeg sliter meg mer ut.

 

Den sykdommen jeg har gir gradvis forverring av helsen. Typisk er at man får behov for organtransplantasjon en del år etter diagnosen er stillt. For meg skulle dette bli om 1 til 7 år. Uten nytt organ, kreperer man etter få år og en del overlever heller ikke et år etter operasjon. Jeg tror ikke jeg får nytt organ, er/blir vel for gammel.

 

Sånn er det når NAVs paragrafryttere utøver makt og skjønn. Liker å se fortvilelsen i klientenes øyne.

Anonymous poster hash: ed462...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe pinlig og flaut å si man er sykmeldt/går på AAP når man ikke ser "syk" ut.

 

Jeg ser ikke syk ut. Når jeg har det vondt, er jeg hjemme på køya. Får bli der til det verste gir seg. To personen som skjønte jeg måtte leve på trygd, ble fikk et litt dradd uttrykk i ansiktet. De kom med flere spørsmål, men stemmene ble brått aggressive. Hva angikk det dem? Hadde de aldri vært sykemeldt selv?

Anonymous poster hash: ed462...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...