Gå til innhold

Remeron og serum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har angst og depresjon. Går på cipralex, lamictal og remeron. Holder på å trappe opp remeron til 45 mg, da jeg hadde 102 i serum. Er det for lite med 102, når jeg ikke har merket noe bedring?

Har hatt noen bra dager, men det holder seg ikke? Er det naturlig at det går litt opp og ned ibegynnelsen? Er det vanlig at bedringen inntreffer etter 2-4 uker eller varierer det mer?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Referanseområdet er 50-350, så det var smart å øke dosen.

Det er vanlig at bedring starter på den måten du beskriver og 2-4 uker er ganske typisk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har nå brukt remeron 45 mg i 5 uker, serum er nå 158. Jeg blitt litt roligere, men ikke merkbart veldig mye bedre. Men det kan være at jeg har trodd at det skulle være bedre nå. Kan det gå veldig sakte fremover? Tenker at det er naturlig, men trenger å høre det.

Jeg kan ev trappe opp lamictal, som er på serum 9 på 200 mg.

Jeg har nok vært mer i en tilstand av frys enn depresjon i lang tid.

Anonymous poster hash: 0f510...8b8

Skrevet

Jeg synes du skal trappe opp Lamictal til 300 mg.

Skrevet

Takk for svar. Hvor fort kan jeg øke dosen fra 200 til 300? Og hvis det ikke funker, bør jeg opp til 400. Har ikke noe bivirkninger.

Skrevet

Og hvor fort vil jeg merke opptrappingen fra 200 til 300?

Skrevet

Med 9 i serumkonsentrasjon på 200, vil du få 13-14 på 300. Jeg vil at mine pasienter minimum skal ha 15. Du er i steady state etter en uke så da kan virkningen komme. 

Ellers er det generelt nesten umulig å si eksakt når virkning kommer for den enkelte.

Skrevet

Tusen takk for svar, særlig på en søndag! Det setter jeg veldig pris på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Er det mulig å øke remeron til 60 mg når serum på 45 mg er 158? Det er jo ikke mye ift at den skal ligge på mellom 50 og 350.

Skrevet

Ja, det er mulig.  Da kommer du på ca 210.

Skrevet

Vil du anbefale økning til 60 mg, når 45 ikke har gitt tilstrekkelig effekt?

Skrevet

Ja, det gjør jeg alltid så lenge en ligger innenfor referanseområdet.

Skrevet

Hei! Føler jeg maser litt mye, men jeg har et nytt spørsmål. 

Jeg har tatt en ny serum prøve og og to av de har gått ned. Men jeg tok de kl 11 og forrige gang kl 9, så det kan kanskje forklare noe. 

Remoron har fikk jeg forrige gang 157, nå har jeg 116.

Cipralex har gått fra 109 til 80. 

lamictal har jeg siden sist måling 9, nå har jeg 17. Men er har jeg økt fra 200 til 300. 

Er dette vanlig og kan det forklares kun med antall timer (24 kontra 26)? Jeg er mye bedre om kvelden, bør noen av disse doseres mer gjennom dagen? På forhånd takk for svar 

Skrevet

Glemte: remeron tar jeg på kvelden, så der tok jeg prøvene 14-15 timer etter siste dose. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...