Gå til innhold

Hva vil kronens verdifall bety for meg??

Anbefalte innlegg

Jeg har en bolig som jeg har slitt litt med å selge (overraskende, fordi tilsvarende boliger i området har vært lettsolgt. Jeg har også (for tiden) dobbelt boliglån (dvs lån på min nye bolig, samt mellomlån, og lån på den gamle).

Hva vil det at kronen nå har mistet verdi, ha som konsekvenser for meg, når det gjelder mulighet for salg til en normal pris, samt mitt eget boliglån? Er det gunstig eller ugunstig for meg?

Jeg skulle ønske jeg skjønte mer av slike ting. Håper noen her kan forklare...

Anonymous poster hash: 18411...ec5
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402764-hva-vil-kronens-verdifall-bety-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bolig som jeg har slitt litt med å selge (overraskende, fordi tilsvarende boliger i området har vært lettsolgt. Jeg har også (for tiden) dobbelt boliglån (dvs lån på min nye bolig, samt mellomlån, og lån på den gamle).

Hva vil det at kronen nå har mistet verdi, ha som konsekvenser for meg, når det gjelder mulighet for salg til en normal pris, samt mitt eget boliglån? Er det gunstig eller ugunstig for meg?

Det er neppe gunstig for deg. Det samme skjedde for noen år siden. Da gikk kronen tilbake til "normal nivå" etter noen måneder.

Anonymous poster hash: db44c...5eb

Det vil vel være gunstig for boliglånene mine, vil det ikke? Renten blir jo satt ned?

Men vil det bety vanskeligere å få solgt boligen min, evt at jeg vil få dårligere pris for den? Eller blir det motsatt, fordi folk lettere vil ta opp lån når renten er lav?

Anonymous poster hash: 18411...ec5

Det vil vel være gunstig for boliglånene mine, vil det ikke? Renten blir jo satt ned? Men vil det bety vanskeligere å få solgt boligen min, evt at jeg vil få dårligere pris for den? Eller blir det motsatt, fordi folk lettere vil ta opp lån når renten er lav? Anonymous poster hash: 18411...ec5

Det blir bare spekulering.

Anonymous poster hash: c6b75...db5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...