Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tenker at det finnes jo noe for alt, da må det vel finnes noe mot forstoppelse også. Du kan jo ikke gå og ha forstoppelse hele livet.

Nei kan ikke det.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• Trine

13

• AnonymBruker

7

• ISW

7

Skrevet

Det er tre ting som er nødvendig for ikke å bli forstoppet: Væske, fiber og bevegelse/mosjon. Hvis alt dette er oppfylt og du likevel er forstoppet, kan du få noe mot dette hos legen din.

Får prøve med mer fiber, væske og bevegelse da, men det er ikke alltid det har hjulpet før.

Skrevet

Stjernestøv: For min del er SSRI helt glimrende mot forstoppelse. Selv ikke Zeldox kan stille opp mot effekten av det som litt fleipete på DOL kalles en "trippel dose SSRI". I perioder får jeg skikkelig løs mage. Men man kan jo ikke bruke det bare mot bare forstoppelse.

Nei kan jo ikke bruke det bare mot forstoppelse, får høre hva psykologen sier på torsdag.

Skrevet

Stjernestøv, hør på en som også har slitt med forstoppelse i lang, lang tid: Bevegelse er alfa og omega. Ikke bare gåturer, men tøy og bøy. Du trenger ikke engang bli svett, bare beveg så mye av kroppen din i så mange retninger som du kan. Rull, vri, krøll deg sammen, strekk deg ut. Du kan til og med gjøre det liggende... Men det aller beste må du nesten bli litt andpusten av: Opp og hopp. Kjøp deg et hoppetau, ta serier med squats, ta spensthopp. Og drikk vann!

Det aller, aller verste du kan gjøre er å legge deg ned og tenke at sånn er det, det vil ikke forandre seg, det vil ikke hjelpe uansett. Jo mer passiv du er, jo vanskeligere gjør du det for tarmen din. Og du KAN gjøre noe med det!

Ok, får prøve å bevege mer mer. Kan jo gjøre det inne.

Skrevet

Hei!

Jeg kan ingenting om psykose!

Jeg kjenner imidlertid en dame som har det, søster til min venn, hun er medisinert slik nå at hun er:

sløv, tiltaksløs, stiv, forstoppet, og nå er hun blitt overvektig, jeg oppfatter at den hun var er borte.

Hun puster tungt, og svarer sent.

Jeg spurte min venn om hva de som familie tenker, hun sa det ble et spørsmål om å være slik eller få en ny psykose, noe søsteren ikke ønsket. De har justert medisiner og gjort endringer, men hun er like stiv, tung og tiltaksløs, før var hun aktiv og glad, nå er hun treg og lat. dette skyldes medisineringen.

Familien setter opp planer, arbeidslister og går turer sammen henne, men selv greier hun ikke uten tett oppfølging å gjøre normale ting mer. Hun sier hun velger å være slik, fordi hun ikke klarer en ny psykose og flauheten hun føler etterpå.

Det er leit, og jeg håper medisiner vil komme som vil virke mindre inngripende og begrensende.

Jeg tror jeg ville valgt en ny psykose, heller enn å leve livet som en zoombie, men som skrevet jeg har ingen erfaring.

Kjenner meg jo igjen i noe av dette, og bevegelse, fiber og vann har ikke hjulpet før. Ikke orker jeg noe heller, ikke lett å ta seg sammen. Lurer på hvordan sykdommen er nå under medisinene.

Skrevet

Stjernestøv: For min del er SSRI helt glimrende mot forstoppelse. Selv ikke Zeldox kan stille opp mot effekten av det som litt fleipete på DOL kalles en "trippel dose SSRI". I perioder får jeg skikkelig løs mage. Men man kan jo ikke bruke det bare mot bare forstoppelse.

Hvilket SSRI tar du?

Skrevet

Kjenner meg jo igjen i noe av dette, og bevegelse, fiber og vann har ikke hjulpet før. Ikke orker jeg noe heller, ikke lett å ta seg sammen. Lurer på hvordan sykdommen er nå under medisinene.

En times tur og to tre liter vann hver dag gjør underverke med forstopielse.

Anonymous poster hash: 02a95...e33

Skrevet

En times tur og to tre liter vann hver dag gjør underverke med forstopielse.

Tror ikke det for meg.

Skrevet

Tror ikke det for meg.

Har du prøvvd?

Skrevet

Har du prøvvd?

Klarer ikke gå en times tur for dagen med mitt energinivå.

Skrevet

Klarer ikke gå en times tur for dagen med mitt energinivå.

Ikke om du deler det opp engang? 3 turer på 20 min f.eks.

Skrevet

Ikke om du deler det opp engang? 3 turer på 20 min f.eks.

Blir for mye det og...

Skrevet

Blir for mye det og...

Prøv 1 tur på 20 minutter til å begynne med.

Skrevet

Prøv 1 tur på 20 minutter til å begynne med.

Det kan jeg prøve på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...