AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg sa fra til ham at han burde følge vanlige prosedyrer, og han sa seg jo faktisk enig i det. Jeg er glad jeg sa fra - og nei, jeg syns ikke jeg gjorde noe feil her. Det finnes faktisk regler for hvordan man skal purre på betaling. Anonymous poster hash: 55201...c77 Frekt som f*** når du ikke hadde betalt regninga til rett tid. Men du innser det neppe, enig med Lillemus i at det var du som oppførte deg dårlig. Hvis dette var et lite firma, så må han da få vurdere selv hva som er best for han. Det krever faktisk ressurser å sende purring, bruke inkassobyrå osv. Betydelig mer ressurser enn det hadde tatt deg å få tak i informasjonen du trengte for å få betalt til rett tid. Anonymous poster hash: c1acd...7c0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3599681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Det finnes faktisk regler for hvordan man skal purre på betaling. Anonymous poster hash: 55201...c77 Men ingen regler for hvordan man skal gjøre opp for seg, mener du? Anonymous poster hash: c1acd...7c0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3599682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg betalte ikke fordi han kom på døra (jeg ble så sint etterpå at jeg mest hadde lyst til ikke å betale i det hele tatt). Grunne til at jeg fikk betalt var at jeg fikk kontonummeret og beløpet om igjen (fordi jeg ikke fant fakturaen). Men det kunne han like gjerne sendt pr sms. Etterpå sendte jeg ham en sms der jeg sa akkurat hva jeg mente om det å komme på døra slik. Han beklaget da veldig framgangsmåten, han hadde vært i nabolaget med et annet oppdrag så det var derfor, men da jeg forklarte ham at det ikke kjentes greit, skjønte han det og sa at han ikke pleier kommer til å gjøre slikt igjen. Jeg tror han bare ikke hadde tenkt på hvordan det kunne oppfattes (torpedo-assosiasjoner og sånn). Anonymous poster hash: 55201...c77 Betal regningene dine i tide du, lille mor. Så slipper du slike belastninger i fremtiden.Anonymous poster hash: 70828...5a3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3599692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhemar Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg syns han her høres veldig sympatisk ut. Beklaget at du opplevde det som ubehagelig, og hadde ingen andre intensjoner enn å prøve få retmessig betalt. Det du mener er 'normal' med purring etc, er veldig greit for store foretak som har automatikk i det hele, for mindre foretak er det kjempeproblem at folk ikke betaler småregningene sine. Ikke kan de ha permanetnt inkassobyrå på lønningslista, det kan ta uker og måneder å få pengene (om i det hele tatt), det tar timesvis å forfatte/sende brev (purregebyret på 64 kr er ikke god timebetaling), det kan medføre problemer med å betale ansatte og øvrige regninger. Kort fortalt, det å ikke betale regninger i tide, spesielt for små foretak kan være kjedsommelig og utfordrende. Benytter man egeninkasso koster dette også fort noen hundre kroner per sak, pluss tid. Det er neppe helt 'vanlig' å møte opp slik, men når han var i nabolaget syns jeg ikke det er så mye å være sjokkert over. Virker som dere kom til enighet, han fikk pengene, og du fikk beklagelse på at han oppsøkte deg, siden dette opprørte deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3599766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg sa fra til ham at han burde følge vanlige prosedyrer, og han sa seg jo faktisk enig i det. Jeg er glad jeg sa fra - og nei, jeg syns ikke jeg gjorde noe feil her. Det finnes faktisk regler for hvordan man skal purre på betaling.Anonymous poster hash: 55201...c77 I min verden er det "vanlig prosedyre" for en forsinket betaler å ta kontakt med kreditor selv, hvis man har rotet bort fakturaen. Du får bruke et digert firma neste gang, så følger de nok rutinene for både purring og tilhørende gebyrer... Skjønner ikke hvorfor du henger deg sånn opp i dette. Du lovte å betale, tok ikke kontakt for å forklare at du ikke fikk gjort det likevel, men ventet til han kontaktet deg. Det skjedde litt utradisjonelt, siden han var i nærheten, men han oppførte seg ikke ukorrekt. Ingen skade skjedd etter min mening. Han hadde et rettmessig krav, du fikk infoen du trengte, problem løst. Hvordan tar du det når du får ukjente selgere på døra som vil ha deg til å f.eks. skifte strømleverandør eller installere alarm? Jeg synes de ofte er mer ubehagelige enn han som oppsøkte deg høres ut til å ha vært. Han hadde jo jobbet på eiendommen din tidligere, så han var ikke totalt fremmed. Det hadde vært annerledes om han hadde sendt sin gorillaaktige svoger eller noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3599769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg sa fra til ham at han burde følge vanlige prosedyrer, og nei, jeg syns ikke jeg gjorde noe feil her. Det finnes faktisk regler for hvordan man skal purre på betaling. Dersom du fra nå av følger vanlig prosedyre, dvs betaler regninger innen forfall, vil du hverken oppleve purringer eller besøk. Siden du tar så på veg av å bli fulgt opp når du ikke betaler bør du definitivt lære av denne erfaringen. Og dessuten - uansett hva du syns: Du gjorde noe feil her, du betalte ikke som avtalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3599933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg betalte ikke fordi han kom på døra (jeg ble så sint etterpå at jeg mest hadde lyst til ikke å betale i det hele tatt). Grunne til at jeg fikk betalt var at jeg fikk kontonummeret og beløpet om igjen (fordi jeg ikke fant fakturaen). Men det kunne han like gjerne sendt pr sms. Etterpå sendte jeg ham en sms der jeg sa akkurat hva jeg mente om det å komme på døra slik. Han beklaget da veldig framgangsmåten, han hadde vært i nabolaget med et annet oppdrag så det var derfor, men da jeg forklarte ham at det ikke kjentes greit, skjønte han det og sa at han ikke pleier kommer til å gjøre slikt igjen. Jeg tror han bare ikke hadde tenkt på hvordan det kunne oppfattes (torpedo-assosiasjoner og sånn). Anonymous poster hash: 55201...c77 Gud bedre, du er frekkere enn flatlusa. Her er det DU som misligholder ei avtale, det er DU som gjør det to ganger. Det er Du som gjør at firmaet hans må legge ut for de tjenestene som ble gjort hos deg. Det er DU som låner penger av han fordi du misligholder avtalen. Men ikke nok med det, men DU klager på han fordi han gjør deg denne tjenesten. Frekkere kan en nesten ikke bli. Jeg hadde skjønt deg litt bedre hvis han var truende, men han oppførte seg faktisk veldig bra, noe du faktisk ikke fortjente, men han har ikke annet valg hvis han skal følge lovene. Jeg antar at han ser på deg som en frekk idiot., det hadde jeg gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3600219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Du lovte å betale, tok ikke kontakt for å forklare at du ikke fikk gjort det likevel, men ventet til han kontaktet deg. Jeg hadde ikke mulighet til å kontakte ham fordi jeg ante ikke hva han het eller hans telefonnummer, fordi jeg ikke fant igjen fakturaen. Hadde han sendt en purring på vanlig måte, hadde jeg betalt den da. Jeg er glad for at det faktisk finnes regler for hvordan man skal purre på ting. Og for den som spurte: Nei jeg kan ikke fordra å få uanmeldte på døra, enten de er selgere eller hva som helst. Anonymous poster hash: 55201...c77 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3600750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg hadde ikke mulighet til å kontakte ham fordi jeg ante ikke hva han het eller hans telefonnummer Hvordan kom du i kontakt med denne håndverkeren da? Anonymous poster hash: 09501...ebc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3600751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvordan kom du i kontakt med denne håndverkeren da? Anonymous poster hash: 09501...ebc Jeg så dem i nærområdet med firmabilen sin, jeg spurte dem da om de kunne gjøre en jobb for meg. Det gjorde de, på avtalt dag. Jeg burde selvsagt skrevet kontrakt og sånn, men de gjorde jobben, og noen uker etter kom regning for avtalt beløp i posten, men så fant jeg den altså ikke igjen. De bor ikke her i området, og jeg hadde ikke noe telefonnummer på dem. Jeg kjente han heller ikke igjen med det samme da han kom på døren, for de hadde jobbet ute og jeg så lite til dem. Anonymous poster hash: 55201...c77 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3600757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde ikke mulighet til å kontakte ham fordi jeg ante ikke hva han het eller hans telefonnummer, fordi jeg ikke fant igjen fakturaen. Hadde han sendt en purring på vanlig måte, hadde jeg betalt den da. Jeg er glad for at det faktisk finnes regler for hvordan man skal purre på ting. Og for den som spurte: Nei jeg kan ikke fordra å få uanmeldte på døra, enten de er selgere eller hva som helst. Anonymous poster hash: 55201...c77 Se for deg at du ikke får lønn en måned og når du hører med arbeidsgiveren din får du til svar at - "Nei, jeg har rotet bort kontonummeret ditt, du vet da hvor glemsk jeg er! Men jeg skal gjøre det straks." Og dagene går, men pengene ser du ikke noe til - arbeidsgiveren din er jo så grusomt distre vet du og du har da ikke bruk for de pengene med en gang allikevel. For dine regninger betaler seg selv, gjør de ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3600788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde ikke mulighet til å kontakte ham fordi jeg ante ikke hva han het eller hans telefonnummer, fordi jeg ikke fant igjen fakturaen. Hadde han sendt en purring på vanlig måte, hadde jeg betalt den da. Jeg er glad for at det faktisk finnes regler for hvordan man skal purre på ting. Og for den som spurte: Nei jeg kan ikke fordra å få uanmeldte på døra, enten de er selgere eller hva som helst. Anonymous poster hash: 55201...c77 Du har gjentatte ganger sagt at det "finnes regler for hvordan man skal purre". Hvilke regler er det du henviser til og som du mener mannen har brutt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3600789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde ikke mulighet til å kontakte ham fordi jeg ante ikke hva han het eller hans telefonnummer, Anonymous poster hash: 55201...c77 Herregud, hvor dum og sløv går det an å bli? Hva hadde du gjort om du fant ut at han hadde gjort en dårlig jobb og du måtte klage på arbeidet? Så er jeg veldig spent på svaret ditt til frosken, det skal bli interessant. Anonymous poster hash: c1acd...7c0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3600888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Det er bare en i denne saken som har opptrådt klanderverdig, og det er deg. Vanskeligere er det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3601399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Det er forbausende at det er så få som kjenner til lovene og reglene som gjelder for inkasso. Jeg har, etter at jeg stilte mitt spørsmål, sjekket det enda grundigere. https://www.finansportalen.no/Tips+og+råd/Bank/verdt-å-vite-om-inkasso-og-betalingsanmerkninger Når et krav er mottatt til inkasso og den ovennevnte fristen på minst 14 dager er løpt ut, vil du få tilsendt en skriftlig betalingsoppfordring om enten å betale eller å komme med innsigelser mot kravet innen en frist på minst 14 dager. - - Betalingsoppfordringen skal oppfylle følgende krav: - Være skriftlig og på papir - opplyse at du må betale eller komme med innsigelser innen 14 dager, - stå navnet på den du skylder pengerkomme frem hva kravet gjelder - opplyse om kravets størrelse - opplyse om forsinkelsesrentens størrelse og hvilken dato den er beregnet fra - være en betalingsfrist på minimum 14 dager - opplyse at hvis du ikke betaler, kan det føre til ytterligere kostnader og rettslig inndrivning av kravet - opplyse om retten til å kreve nemndsbehandling Purringer skal altså ikke skje ved personlig oppmøte, men skal skjer skriftlig. Det er helt klart at dersom de hadde gjort jobben og jeg ikke var fornøyd (feks at noe ble ødelagt) så hadde jeg hatt en svakere sak fordi jeg ikke hadde kontrakt og heller ikke visste hvordan jeg skulle nå dem. Men, og her handlet også firmaet feil. I innlegget lenger opp husket jeg feil, da jeg skrev at de startet jobben på avtalt dag. Det gjorde de ikke. Jeg hadde regnet med å lage en kontrakt med dem da de kom på avtalt dag. Men de kom fire dager før tiden, mens jeg var på jobb, og hadde gjort halve jobben da jeg kom hjem. Det passet egentlig litt dårlig, fordi hagen ble seende ut som et kaos hele helgen (da vi hadde besøk) istedenfor at de ventet til etter helgen slik vi hadde avtalt. Hadde de ringt meg på forhånd kunne vi avklart dette, og laget en kontrakt. Vi hadde altså en muntlig avtale om at de skulle komme den og den dagen, og da regnet jeg med at vi skulle skrive kontrakt først. Så her er det flere regler de ikke har fulgt. Siden jeg ikke kjente disse fyrene overhodet, så opplevde jeg det sterkt ubehagelig (og truende) at han kom på døren. Jeg visste ikke hva han hadde tenkt å gjøre. Man hører mange rare historier. Han spurte om når jeg hadde tenkt å betale. Det var først senere på dagen, pr sms, at han beklaget framgangsmåten og at han bare hadde vært i nabolaget. Det er mye uvitenhet ute og går. Men herved avslutter jeg diskusjonen for min del. Anonymous poster hash: 55201...c77 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3601653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Det er forbausende at det er så få som kjenner til lovene og reglene som gjelder for inkasso. Jeg har, etter at jeg stilte mitt spørsmål, sjekket det enda grundigere. https://www.finansportalen.no/Tips+og+råd/Bank/verdt-å-vite-om-inkasso-og-betalingsanmerkninger Når et krav er mottatt til inkasso og den ovennevnte fristen på minst 14 dager er løpt ut, vil du få tilsendt en skriftlig betalingsoppfordring om enten å betale eller å komme med innsigelser mot kravet innen en frist på minst 14 dager. - - Betalingsoppfordringen skal oppfylle følgende krav: - Være skriftlig og på papir - opplyse at du må betale eller komme med innsigelser innen 14 dager, - stå navnet på den du skylder pengerkomme frem hva kravet gjelder - opplyse om kravets størrelse - opplyse om forsinkelsesrentens størrelse og hvilken dato den er beregnet fra - være en betalingsfrist på minimum 14 dager - opplyse at hvis du ikke betaler, kan det føre til ytterligere kostnader og rettslig inndrivning av kravet - opplyse om retten til å kreve nemndsbehandling Purringer skal altså ikke skje ved personlig oppmøte, men skal skjer skriftlig. Det er helt klart at dersom de hadde gjort jobben og jeg ikke var fornøyd (feks at noe ble ødelagt) så hadde jeg hatt en svakere sak fordi jeg ikke hadde kontrakt og heller ikke visste hvordan jeg skulle nå dem. Men, og her handlet også firmaet feil. I innlegget lenger opp husket jeg feil, da jeg skrev at de startet jobben på avtalt dag. Det gjorde de ikke. Jeg hadde regnet med å lage en kontrakt med dem da de kom på avtalt dag. Men de kom fire dager før tiden, mens jeg var på jobb, og hadde gjort halve jobben da jeg kom hjem. Det passet egentlig litt dårlig, fordi hagen ble seende ut som et kaos hele helgen (da vi hadde besøk) istedenfor at de ventet til etter helgen slik vi hadde avtalt. Hadde de ringt meg på forhånd kunne vi avklart dette, og laget en kontrakt. Vi hadde altså en muntlig avtale om at de skulle komme den og den dagen, og da regnet jeg med at vi skulle skrive kontrakt først. Så her er det flere regler de ikke har fulgt. Siden jeg ikke kjente disse fyrene overhodet, så opplevde jeg det sterkt ubehagelig (og truende) at han kom på døren. Jeg visste ikke hva han hadde tenkt å gjøre. Man hører mange rare historier. Han spurte om når jeg hadde tenkt å betale. Det var først senere på dagen, pr sms, at han beklaget framgangsmåten og at han bare hadde vært i nabolaget. Det er mye uvitenhet ute og går. Men herved avslutter jeg diskusjonen for min del. Anonymous poster hash: 55201...c77 Du har vel her gjengitt reglene for inkassovirksomhet. Det er ikke det dette handlet om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3601654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Jeg er håndverker, og ønsker ikke ha denne type kunder. Inndrivelse av penger og mulige innkassokrav for en jobb jeg har utført, har jeg hverken tid eller energi til. Alle jobber er skviset ned til et minimum, og jeg må i tillegg konkurrere med personer som driver svart. Ps. Det finnes et register for folk som stadig er i inkassosaker. Er du der fra før kansje, siden du kjenner dette regelverket så godt? Grunnen til at folk flest ikke kjenner til dette regelverket, er at de gjør rett for seg, - før det går så langt. Det er slike personer som får slippe til i "Luksusfellen", - et program jeg aldri har sett, for jeg klarer det bare ikke. Ta nå alle svarene du har fått, og les de en gang til. Det finnes mye fornuftig her.Anonymous poster hash: deca5...cb8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3601661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Men herved avslutter jeg diskusjonen for min del. Anonymous poster hash: 55201...c77 Det som er forbausende her er at du ikke skjønner at du må betale regningene i dine i rett tid. De fleste av oss har glemt en regning fra tid til annen, jeg også selvfølgelig, men da har jeg betalt den så snart jeg har kommet på det selv eller har blitt gjort oppmerksom på det - og jeg har skammet meg dypt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3601663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Du har vel her gjengitt reglene for inkassovirksomhet. Det er ikke det dette handlet om. Det er forbausende at det er så få som kjenner til lovene og reglene som gjelder for inkasso. Jeg har, etter at jeg stilte mitt spørsmål, sjekket det enda grundigere. https://www.finansportalen.no/Tips+og+råd/Bank/verdt-å-vite-om-inkasso-og-betalingsanmerkninger Når et krav er mottatt til inkasso og den ovennevnte fristen på minst 14 dager er løpt ut, vil du få tilsendt en skriftlig betalingsoppfordring om enten å betale eller å komme med innsigelser mot kravet innen en frist på minst 14 dager. - - Betalingsoppfordringen skal oppfylle følgende krav: - Være skriftlig og på papir - opplyse at du må betale eller komme med innsigelser innen 14 dager, - stå navnet på den du skylder pengerkomme frem hva kravet gjelder - opplyse om kravets størrelse - opplyse om forsinkelsesrentens størrelse og hvilken dato den er beregnet fra - være en betalingsfrist på minimum 14 dager - opplyse at hvis du ikke betaler, kan det føre til ytterligere kostnader og rettslig inndrivning av kravet - opplyse om retten til å kreve nemndsbehandling Purringer skal altså ikke skje ved personlig oppmøte, men skal skjer skriftlig. Det er helt klart at dersom de hadde gjort jobben og jeg ikke var fornøyd (feks at noe ble ødelagt) så hadde jeg hatt en svakere sak fordi jeg ikke hadde kontrakt og heller ikke visste hvordan jeg skulle nå dem. Men, og her handlet også firmaet feil. I innlegget lenger opp husket jeg feil, da jeg skrev at de startet jobben på avtalt dag. Det gjorde de ikke. Jeg hadde regnet med å lage en kontrakt med dem da de kom på avtalt dag. Men de kom fire dager før tiden, mens jeg var på jobb, og hadde gjort halve jobben da jeg kom hjem. Det passet egentlig litt dårlig, fordi hagen ble seende ut som et kaos hele helgen (da vi hadde besøk) istedenfor at de ventet til etter helgen slik vi hadde avtalt. Hadde de ringt meg på forhånd kunne vi avklart dette, og laget en kontrakt. Vi hadde altså en muntlig avtale om at de skulle komme den og den dagen, og da regnet jeg med at vi skulle skrive kontrakt først. Så her er det flere regler de ikke har fulgt. Siden jeg ikke kjente disse fyrene overhodet, så opplevde jeg det sterkt ubehagelig (og truende) at han kom på døren. Jeg visste ikke hva han hadde tenkt å gjøre. Man hører mange rare historier. Han spurte om når jeg hadde tenkt å betale. Det var først senere på dagen, pr sms, at han beklaget framgangsmåten og at han bare hadde vært i nabolaget. Det er mye uvitenhet ute og går. Men herved avslutter jeg diskusjonen for min del. Anonymous poster hash: 55201...c77 Dette er sitat fra inkassoloven og ikke regler for purring. Det er bare hvis en fordring blir sendt til rettslig inkasso at disse reglene må være fulgt. Det finnes ingen regler eller lover for hvordan man bør purre på et tilgodehavende. Denne mannen oppsøkte deg med et tilbud om en avdragsordning nettopp for å avverge at kravet måtte inndrives via et inkassoselskap. Det var jo veldig hyggelig gjort. Det var ikke hyggelig gjort av deg å klage på en slik vennlig fremgangsmåte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3601670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Det er mye uvitenhet ute og går. Anonymous poster hash: 55201...c77 Tydeligvis. Og noen ønsker ikke å ta lærdom heller. Nå sikter jeg ikke til de som har svart deg i denne tråden, men til deg. Hva som skjer ved inkasso har ingen ting med ditt tilfelle å gjøre. Rart at du ikke er mer reflektert over egen dumhet når ALLE som har svart deg ikke gir deg særlig medhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403340-kan-en-man-skylder-penger-komme-p%C3%A5-d%C3%B8ra-er-det-lov/page/2/#findComment-3601731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.