Gå til innhold

hvor ofte bør man gå til psykologen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har depresjon / bipolar ?

Anonymous poster hash: 13f70...f70
Skrevet

Når man har depresjon / bipolar ?

Generelt for bipolar lidelse vil jeg si det avhenger noe av hvor lenge man har gått i terapi, (f.eks om dette er årevis med en kjent lidelse). Hver 3dje måned kan være nok for mange.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kommer an på hvordan sykdommen arter seg i øyeblikket. Aktiv depresjon- kanskje hver uke.

Stabilisert de siste årene - 3-4 ggr per år.

Stabilisert i mange år - en gang i året.

OBS: Ser du spurte om psykolog. Svaret mitt gjelder psykiater. For psykolog vet jeg ikke.

Skrevet

Det kommer an på hvordan sykdommen arter seg i øyeblikket. Aktiv depresjon- kanskje hver uke.

Stabilisert de siste årene - 3-4 ggr per år.

Stabilisert i mange år - en gang i året.

OBS: Ser du spurte om psykolog. Svaret mitt gjelder psykiater. For psykolog vet jeg ikke.

Hva er forskjellen på å snakke med psykiater og psykolog? er det andre ting psykiateren legger vekt på som ikke psykologen gjør? psykologer snakker man med, men hva gjør man hos en psykiater?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Forskjellen her ved Bipolar lidelse er at medisineringen er den helt sentrale behandlingen.

Skrevet

Hva er forskjellen på å snakke med psykiater og psykolog? er det andre ting psykiateren legger vekt på som ikke psykologen gjør? psykologer snakker man med, men hva gjør man hos en psykiater? Anonymous poster hash: 13f70...f70

Min erfaring er at man snakker med psykolog og psykiater om akkurat det samme - men at en psykiater har medisinkompetanse i tillegg til samtalene.

Skrevet

Min erfaring er at man snakker med psykolog og psykiater om akkurat det samme - men at en psykiater har medisinkompetanse i tillegg til samtalene.

jeg hadde en psykolog som kom med teorier om medisinene mine som ikke stemte og som ble avkreftet av psykiater.... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...