AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 Skrevet 18. januar 2015 Når man har depresjon / bipolar ? Anonymous poster hash: 13f70...f70 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. januar 2015 Skrevet 18. januar 2015 Når man har depresjon / bipolar ? Anonymous poster hash: 13f70...f70 Generelt for bipolar lidelse vil jeg si det avhenger noe av hvor lenge man har gått i terapi, (f.eks om dette er årevis med en kjent lidelse). Hver 3dje måned kan være nok for mange. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. januar 2015 Skrevet 19. januar 2015 Det kommer an på hvordan sykdommen arter seg i øyeblikket. Aktiv depresjon- kanskje hver uke. Stabilisert de siste årene - 3-4 ggr per år. Stabilisert i mange år - en gang i året. OBS: Ser du spurte om psykolog. Svaret mitt gjelder psykiater. For psykolog vet jeg ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 Skrevet 19. januar 2015 Det kommer an på hvordan sykdommen arter seg i øyeblikket. Aktiv depresjon- kanskje hver uke. Stabilisert de siste årene - 3-4 ggr per år. Stabilisert i mange år - en gang i året. OBS: Ser du spurte om psykolog. Svaret mitt gjelder psykiater. For psykolog vet jeg ikke. Hva er forskjellen på å snakke med psykiater og psykolog? er det andre ting psykiateren legger vekt på som ikke psykologen gjør? psykologer snakker man med, men hva gjør man hos en psykiater? Anonymous poster hash: 13f70...f70 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. januar 2015 Skrevet 19. januar 2015 Forskjellen her ved Bipolar lidelse er at medisineringen er den helt sentrale behandlingen. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. januar 2015 Skrevet 20. januar 2015 Hva er forskjellen på å snakke med psykiater og psykolog? er det andre ting psykiateren legger vekt på som ikke psykologen gjør? psykologer snakker man med, men hva gjør man hos en psykiater? Anonymous poster hash: 13f70...f70 Min erfaring er at man snakker med psykolog og psykiater om akkurat det samme - men at en psykiater har medisinkompetanse i tillegg til samtalene. 0 Siter
missmas Skrevet 20. januar 2015 Skrevet 20. januar 2015 Min erfaring er at man snakker med psykolog og psykiater om akkurat det samme - men at en psykiater har medisinkompetanse i tillegg til samtalene. jeg hadde en psykolog som kom med teorier om medisinene mine som ikke stemte og som ble avkreftet av psykiater.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.