Gå til innhold

Lithium orotate?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring/ kjennskap til Lithium orotate? Lurer også på om det er trygt å bruke sammen med lamictal og seruqel?

Skrevet

Er det trygt å ta i det hele tatt da? "Vanlig Lithium" kan jo ha potensielle alvorlige bivirkninger om man ikke har god oppfølging av lege/psykiater vedr, dosering etc. Er Litium Orotate helt annerledes fra "vanlig lithum"?

Anonymous poster hash: 504f4...08d
Skrevet
J Pharm Pharmacol. 1979 Mar;31(3):161-3.
Kidney function and lithium concentrations of rats given an injection of lithium orotate or lithium carbonate.
Abstract

A recent study by Kling et al (1978) noted the finding of higher lithium concentrations in serum and brain of rats after an intraperitoneal injection (2 mmol lithium kg-1) of lithium orotate as a slurry than of lithium carbonate in solution. The authors suggested that lithium orotate might offer advantages in the treatment of patients. We repeated the experiments of Kling et al but in addition examined the kidney function of the rats. Glomerular filtration rate and urine flow were markedly lower in rats given lithium orotate than in rats given lithium carbonate, sodium chloride or a sham injection. The renal lithium clearance was significantly lower, the kidney weight and the lithium concentrations in serum, kidney and heart significantly higher after injection of lithium orotate than after injection of lithium carbonate. The higher lithium concentrations could be accounted for by the lower kidney function. It seems inadvisable to use lithium orotate for the treatment of patients.

kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/34690?dopt=Abstract

Skrevet

Lithium orotate er annerledes vanlig lithium, ja, og brukes i veldig lave doser. De som er for Lithium orotate mener at mineralet kan kurere flere psykiske lidelser. Itilegg menes det at den lave, men virkningsfulle dosen ikke gir leverskader.

Prøver å lese meg opp om tema på nettet, men synes det er vanskelig å bli klok på?

Høres litt for godt ut til å være sant, men evig opptimist som jeg er klarer jeg ikke å la det gå. Eneste måten å finne ut av er vel kanskje å være prøvekanin selv :)

Skrevet

for lav dose vanlig litium vil ikke ha noen effekt ,så ser ikke åssen dette litiumet plutselig skal ha effekt

Skrevet

Lithium orotate er annerledes vanlig lithium, ja, og brukes i veldig lave doser. De som er for Lithium orotate mener at mineralet kan kurere flere psykiske lidelser. Itilegg menes det at den lave, men virkningsfulle dosen ikke gir leverskader.

Prøver å lese meg opp om tema på nettet, men synes det er vanskelig å bli klok på?

Høres litt for godt ut til å være sant, men evig opptimist som jeg er klarer jeg ikke å la det gå. Eneste måten å finne ut av er vel kanskje å være prøvekanin selv :)

Dersom du leser studien jeg postet over, virker det som om litium orotate kan gå betdelig mer ut over nyrene, enn lithium carbonate. Det konkluderes bl.a. derfor med at behandling lithium orotate ikke tilrådes.

Skrevet

Lithium orotate menes å ha effekt på svært lave doser.

I studien gis rottene samme dose lithium og lithium orotate, slik jeg forstod det? Påstått virkningsfull dose LO er 150mg kontra lithium på mellom 900-1800 mg.

Skrevet

Lithium orotate menes å ha effekt på svært lave doser.

I studien gis rottene samme dose lithium og lithium orotate, slik jeg forstod det? Påstått virkningsfull dose LO er 150mg kontra lithium på mellom 900-1800 mg.

900-1800 mg?

jeg bruker 125 + 83

rotter har uansett ikke bipolar så hvordan vurdere effekten

Skrevet

åja sikkert sånn amerikansk litium de bruker høye doser

Skrevet

Ja, det stemmer sikkert.

Skerv feil dose på LO, virkningsfull påstått dose er på 25mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...