Zyprexus Skrevet 24. januar 2015 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hei! Til høsten kommer det nye helsekrav for førerkort, som sansyneligvis gjør at en må søke om dispensasjon for Stesolid og de fleste andre benzidiazapiner. Jeg bruker selv stesolid når jeg skal til tannlegen. Betyr det da at jeg må søke om dispensasjon bare for det? Endret 24. januar 2015 av Zyprexus 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. januar 2015 Skrevet 24. januar 2015 Nei, det betyr bare at du ikke må kjøre bil den dagen du er hos tannlegen. 0 Siter
Zyprexus Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Skrevet 24. januar 2015 Takk for svar! Hvor går grensen for at en må søke om dispensasjon? Går ut fra at du er kjent med denye reglene som er sendt ut på høring? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. januar 2015 Skrevet 24. januar 2015 Selv om det ikke finnes noen klar definisjon, kan vi skille mellom sporadisk bruk og mer fast bruk. Ved sporadisk bruk, kun en dag av gangen ikke oftere enn en gang i uken (min definisjon), holder det å la være å kjøre den dagen. Ellers må en søke dispensasjon. 0 Siter
Zyprexus Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Skrevet 24. januar 2015 Synes reglene burde vært litt lettere å forstå seg på, er jo ikke forklart noe sted. Men da stoler jeg på det du skriver her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.