Gå til innhold

Stemningsstabiliserende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min vil sette meg på stemningsstabiliserende medisin (Lamictal) - muligens fordi jeg opplever noen hypomane tendenser på lav dose Zeldox. Samtidig seponere eller sterkt redusere dosen Zoloft.

Ikke skjønner jeg hvorfor - det ble jo sagt at jeg ikke hadde depressive trekk.

Men er dette noe jeg kan ha nytte av?

Skrevet (endret)

Det er lite bivirkninger på Lamictal, bortsett fra utslett, men det merker en jo fort.

Endret av Toga
Skrevet

Ja, kanskje verdt et forsøk da. Men jeg er skeptisk til å seponere Zoloft

Skrevet

Hørtes rart ut, å seponere den medisinen som er mest indikert for tvangslidelse...

Anonymous poster hash: afd09...ab4
Skrevet

Egentlig det AB sier over. Det er jo den som skal brukes mot OCD og ikke Lamictal

Skrevet

Da må du be om en forklaring på dette. Det er jo ikke meningen at du bare skal gjøre som legen sier, uten å få forklaringer. Det kan jo hende legen surrer litt, og.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden ditt hovedproblem er tvang, synes jeg det er meningsløst å seponere/redusere SSRI.

Skrevet

Legen min vil sette meg på stemningsstabiliserende medisin (Lamictal) - muligens fordi jeg opplever noen hypomane tendenser på lav dose Zeldox. Samtidig seponere eller sterkt redusere dosen Zoloft.

Ikke skjønner jeg hvorfor - det ble jo sagt at jeg ikke hadde depressive trekk.

Men er dette noe jeg kan ha nytte av?

Oi det hørtes rart ut ja.

Skrevet

Det er lite bivirkninger på Lamictal, bortsett fra utslett, men det merker en jo fort.

Jeg spydde meg ihjel på Lamictal. Men det hjalp å ta den til mat. 

Skrevet

Siden ditt hovedproblem er tvang, synes jeg det er meningsløst å seponere/redusere SSRI.

Helt enig med deg. Jeg er fornøyd med dagens situasjon foruten vekten. Men legen påstår at Zoloft i høye doser er årsaken til manglende vekttap. Kan det være riktig? Og dernest, kan jeg ha noen ytterligere effekt av å legge til Lamictal på det jeg står på i dag?

Skrevet

Er det fastlegen eller psykiateren som foreslår denne endringen?

Enkelte fastleger har en tendens til "alltid" å mene at det er medisinene som har "hele skylden" for vektproblemer (som du jo også knapt nok kan sies å ha).

Skrevet

Jeg leste tråden din om vekten din og ditt strenge kostregime. Det hørtes ikke så morsomt ut. Hvis det er Zoloft som er synderen, så ville jeg nok sluttet på den. Men nå har ikke jeg hatt noe nytte av slike medisiner, noe kanskje du har, så det har vel ikke så mye å si.

Skrevet

@Frosken: Det er spesialisten som foreslår denne endringen.

Generelt: Nei nå bestiller jeg snart en time hos dr. Kvakkestad. Jeg gidder ikke dette lengre, med vingling rundt hva jeg skal bruke og ikke bruke. Jeg vil ha noe konkret å forholde meg til, så jeg må snakke med en superspesialist.

Går det forresten an å bli henvist til NHD av fastlegen? Eller må man være trønder da? Hadde vel bare trengt 1 time der.

Skrevet

@Frosken: Det er spesialisten som foreslår denne endringen.

Generelt: Nei nå bestiller jeg snart en time hos dr. Kvakkestad. Jeg gidder ikke dette lengre, med vingling rundt hva jeg skal bruke og ikke bruke. Jeg vil ha noe konkret å forholde meg til, så jeg må snakke med en superspesialist.

Går det forresten an å bli henvist til NHD av fastlegen? Eller må man være trønder da? Hadde vel bare trengt 1 time der.

Blir nok Kvakkestad neste for meg også. Virker som om det bare er rot og inkompetanse hos fastleger og dps.

Vet forresten ikke om det går an å bli henvist til NHD av fastlegen. Burde vel gå greit selv om du ikke er trønder eller har avtjent verneplikten i Trønderbataljonen. Kanskje du burde rette spørsmålet direkte til NHD?

Anonymous poster hash: 3be93...dcf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...