Gå til innhold

For en deprimerende sang...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Toga

36

• slabbedask

29

• Trine

26

• Caylee

13

Mest aktive i denne tråden

Jeg hørte mye på Green day da jeg gikk på ungdomskolen. Er vel derfor jeg vet det. Men jeg vet ikke akkurat skillet på punk-grunge-rock. Bare at jeg foretrekker grunge og melankolsk rock. Noe fra Green day kan nok gå under grunge. Spør du om trance og dance og alt det der så har jeg ikke peiling :P Jeg blir bare irritert og sint av slik musikk. Får vondt i ørene. Samme får jeg av hard rock også.

Hehe akuratt den perioder jeg hørte mye på det også. Hvor gammel er du?

Hehe, kjenner meg igjen med å bli irritert av noe musikk.

Husker jeg var på greenday konsert, eneste konserten jeg noen gang har vært på

Det er ikke punk.

Det er punk! http://no.wikipedia.org/wiki/P%C3%B8nkrockPunk er ikke bare sex pistols og the clash, akkurat som rock ikke bare er Elvis. Ferdig snakka!!!! Det er ikke noe vits i å diskutere Green day med meg, spes når du ikke engang vet hva slags musikk det er ;)

Annonse

Det er punk! http://no.wikipedia.org/wiki/PønkrockPunk er ikke bare sex pistols og the clash, akkurat som rock ikke bare er Elvis. Ferdig snakka!!!! Det er ikke noe vits i å diskutere Green day med meg, spes når du ikke engang vet hva slags musikk det er ;)

Altså, det er delvis inspirert av punk, men å kalle det punk blir like dumt som å kalle Dum Dum Boys for rock'n'roll...

Rock... hva er det? Det er nesten alt det. Punk, ekstrem-metall, delillos, Green Day, REM og Bruce Springsteen.

Green Day er ikke punk. I beste fall kan det kalles pop-punk, men merk at det ikke er punk.

Green Day & co er i alle fall ikke punkere...!

Med sin blankpolerte lyd og look, og fete platekontrakter...

Hehe akuratt den perioder jeg hørte mye på det også. Hvor gammel er du?

Hehe, kjenner meg igjen med å bli irritert av noe musikk.

Husker jeg var på greenday konsert, eneste konserten jeg noen gang har vært på

Jeg er 34. De slo igjennom da jeg gikk i 6. klasse. Det var min første Green day-cd. Det var ingen andre i klassen som hørte på det. Men det var jeg i grunnen vant med. Mye av det jeg hørte på på ungdomskolen hører jeg fortsatt på. Men det er ikke så ofte jeg hører på Green day lenger. Men det hender av og til.

Godt vi er uenige om noe ;) Musikken din minner meg om 80tallet. Jeg er ikke helt der. Her går det mest i Pearl jam og Madrugada. Skal spare dere for mine favoritter. Tror jeg er veldig alene om de favorittene.

Jeg liker både Pearl Jam (til en viss grad) og Madrugada jeg.

Altså, det er delvis inspirert av punk, men å kalle det punk blir like dumt som å kalle Dum Dum Boys for rock'n'roll...

Rock... hva er det? Det er nesten alt det. Punk, ekstrem-metall, delillos, Green Day, REM og Bruce Springsteen.

Green Day er ikke punk. I beste fall kan det kalles pop-punk, men merk at det ikke er punk.

Green Day & co er i alle fall ikke punkere...!

Med sin blankpolerte lyd og look, og fete platekontrakter...

Nå fjåser du!

Du har ikke hørt mye av Green day skjønner jeg. De første skivene dems var alt annet enn blankpolert. At de slo igjennom og ble rike er på en måte ikke dems skyld eller noe de skal klandres for. At lydkveliteten har blitt bedre med år er heller ikke noe de kan klandres for. Det er ikke annet enn naturlig at også musikksjangere har en viss utvikling på 40-50 år. Så srgumentene dine holder ikke mål desverre ;)

Annonse

Jeg er 34. De slo igjennom da jeg gikk i 6. klasse. Det var min første Green day-cd. Det var ingen andre i klassen som hørte på det. Men det var jeg i grunnen vant med. Mye av det jeg hørte på på ungdomskolen hører jeg fortsatt på. Men det er ikke så ofte jeg hører på Green day lenger. Men det hender av og til.

Da gikk vi ungdomsskolen med ca litt over 14 års forskjell ;) eller hvis jeg tar feil så er jeg bare elendig i matte..

Skjønner. Bra du gikk dine egne veier innen musikken. Mange på den alderen følger "flokken"

Nå fjåser du!

Du har ikke hørt mye av Green day skjønner jeg. De første skivene dems var alt annet enn blankpolert. At de slo igjennom og ble rike er på en måte ikke dems skyld eller noe de skal klandres for. At lydkveliteten har blitt bedre med år er heller ikke noe de kan klandres for. Det er ikke annet enn naturlig at også musikksjangere har en viss utvikling på 40-50 år. Så srgumentene dine holder ikke mål desverre ;)

De første skivene til Green Day kan muligens kalles "glad punk". Dette er ekte punk:

https://www.youtube.com/watch?v=1Rm-Fu8rBms

https://www.youtube.com/watch?v=8z2M_hpoPwk

Endret av slabbedask

Den gamle slageren her må vel være deres mest punka låt...?

Men det er jo bare gladtoner hele veien...! Det er ikke sånn punk skal være. Punk handler om et rått og rølpete opprør mot det polerte, vakre og flinke. IMHO.

Den sangen liker jeg godt, gir meg gode minner :wub:

Pearl Jam er dårlig. All grunge er dårlig. Jeg hater Nirvana over alt annet. De som skulle være så "kule" og "triste" og "smarte". Nei takk...!

Nå må du gi deg. Nirvana er bra, selv om Nevermind er oppskrytt.

https://www.youtube.com/watch?v=qy9b1U7-6_w

Den sangen er vel eldre enn deg?

Haha, ja. Den ble født samme år som meg. 1994, men da er den vel like gammel da?

Man kan vel ha gode minner om en sang uansett når det er skapt?

Jeg fikk minner fra gode stunder med en venn av meg for noen år siden

Endret av Caylee

Green day er, som slabbedask sier, punk. Enig med deg i at hard rock bare er bråkete. En bra låt skal ha en bra tekst, gitar, bass og trommer. 

Det finnes mye bra musikk uten tekst, gitar, bass og trommer.

https://www.youtube.com/watch?v=peCO8A1npJI

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...