Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke mer. Jeg er utslitt av å kjempe. Jeg klarer ikke skolen mer. Jeg klarer ingenting. De rundt meg blir sinte hvis jeg slutter. Jeg er veldig redd for å dø men også for å leve. Jeg har kommet på et mørkt sted, et sted jeg ikke vil være. Kanskje rekorden min blir brutt.

Jeg er redd.. Ingen kan hjelpe meg borsett fra meg selv. Men når jeg ikke klarer hjelpe meg selv, da kan ingen. Jeg vil holde ut, men hva når det å holde ut ikke går som man håper

Jeg tror ingen kommer til å svare. Men det går greit. Jeg håper ikke lenger.

Skrevet

Føler på noe lignende selv. Det hadde vært så godt å få slippe.

Men ikke gi opp, gjør som meg; prøv å se fremover.

Klem

Skrevet

Jeg sier som hww, fortsett å kjempe og tenk at det kan bli bedre. Sliter med håpløshet selv for tiden og bekymringer, men jeg håper alt ordner seg til slutt.

Skrevet

Føler på noe lignende selv. Det hadde vært så godt å få slippe.

Men ikke gi opp, gjør som meg; prøv å se fremover.

Klem

Takk for svar hww <3

Trist at du også føler det slik. Håper du får det bedre snart. Og du har rett, man burde ikke gi opp

Jeg er bare veldig redd. Jeg klarer ikke gjøre skolearbeid lenger. Jeg har null konsetrasjon..Jeg ligger lang langt bak. Jeg vil heller dø enn å få kjeft. Jeg er redd bare jeg går ut døra. Men ingen rundt meg forstår min situasjon virker det som, de vil sikkert forstå den når det er forsent.. sånn er det alltid

Skrevet

Jeg sier som hww, fortsett å kjempe og tenk at det kan bli bedre. Sliter med håpløshet selv for tiden og bekymringer, men jeg håper alt ordner seg til slutt.

Takk for svar <3

Det prøver jeg tenke ofte.. men jeg tror fremtiden vil bli verre.

Det er bra du håper det.

Skrevet

Takk for svar hww <3

Trist at du også føler det slik. Håper du får det bedre snart. Og du har rett, man burde ikke gi opp

Jeg er bare veldig redd. Jeg klarer ikke gjøre skolearbeid lenger. Jeg har null konsetrasjon..Jeg ligger lang langt bak. Jeg vil heller dø enn å få kjeft. Jeg er redd bare jeg går ut døra. Men ingen rundt meg forstår min situasjon virker det som, de vil sikkert forstå den når det er forsent.. sånn er det alltid

Har du noen mulighet til å få tilrettelegging på skolen slik at du får mindre krav og press?

Min 16-åring er alvorlig deprimert, og bup hjelper til med å gjøre det lettere for hn på skolen. Hn sliter også med konsentrasjon (og utredes for ADD). Poenget er at du bør få hjelp til å klare å gjennomføre skolen.

Skrevet

Jeg vil ikke mer. Jeg er utslitt av å kjempe. Jeg klarer ikke skolen mer. Jeg klarer ingenting. De rundt meg blir sinte hvis jeg slutter. Jeg er veldig redd for å dø men også for å leve. Jeg har kommet på et mørkt sted, et sted jeg ikke vil være. Kanskje rekorden min blir brutt.

Jeg er redd..

Hva er du redd for?

Anonymous poster hash: 9598e...628

Skrevet

Har du noen mulighet til å få tilrettelegging på skolen slik at du får mindre krav og press?

Min 16-åring er alvorlig deprimert, og bup hjelper til med å gjøre det lettere for hn på skolen. Hn sliter også med konsentrasjon (og utredes for ADD). Poenget er at du bør få hjelp til å klare å gjennomføre skolen.

Så bra barnet ditt får hjelp.

Men det får jeg også. Samtidig går det forsatt ikke. Når jeg ikke klarer skolen når den er tilrettelagt for meg engang, hvordan skal jeg få til noe som helst?

Skrevet

Men det får jeg også. Samtidig går det forsatt ikke. Når jeg ikke klarer skolen når den er tilrettelagt for meg engang, hvordan skal jeg få til noe som helst?

Har du tatt opp dette med behandler?

Skrevet

Hva er du redd for?

Jeg er for å dø. Og jeg er redd for livet. Jeg sitter fast i et slags helvete tilstand

Skrevet

Jeg er for å dø. Og jeg er redd for livet. Jeg sitter fast i et slags helvete tilstand

Hva er du redd for i livet? Hva er det værste som kan skje?

Skrevet

Har dere mulighet til å gå gjennom denne tilretteleggingen og justere litt?

Skrevet

Har du tatt opp dette med behandler?

Får bare tatt opp 1 ting hver gang så får ikke tid. Har tenkt på det over 3 uker uten at jeg har fått nevnt det. Men det er min feil.

Skrevet (endret)

Hva er du redd for i livet? Hva er det værste som kan skje?

At jeg mislykkes fullstendig på skolen og videre. Får kjeft og høre hvor mye jeg må ta meg isammen. At jeg tilslutt mister alle vennene mine. Har mistet endel venner allerede dessverre fordi jeg har vært dum..

Endret av Caylee
Skrevet

Har dere mulighet til å gå gjennom denne tilretteleggingen og justere litt?

Vet ikke. Er bare så mislykket herregud :-(

Skrevet

@caylee: I morgen starter nok en skoleuke. Jeg tenker at det beste du kan gjøre er å gå på skolen og så forsøke som best du kan å følge med. Samtidig bør du også få planlagt den kommende uken mht leksearbeid. Finn ut hva du tenker er viktigst å få gjort.

Du kommer sannsynligvis til å fortsette å svinge en del i humøret. Da gjelder det å ikke la svingningene få bestemme over deg fullstendig. Bestem deg for å holde fast ved skolen, samarbeid med skolens ansatte om å finne best mulige løsninger og ta en dag av gangen. Snart har du en hel ukes vinterferie :-)

Skrevet

Hva er opplegget ditt med skolen egentlig? Hvor mange fag tar du? Hvor mange timer har du?

Jeg synes ikke du burde slutte helt med skolen. Jeg husker jeg hadde veldig lyst til å slutte av og til, men jeg er veldig glad for at jeg ikke gjorde det, selvom det var tungt.

Og jeg kjenner flere som sitter langt oppi tjueårene som angrer på at de ikke fortsatte med skolen når de var yngre. Men de trodde de ikke hadde noen fremtid. At ingenting kom til å bli bedre, at de like gjerne bare kunne gå og dø med en gang. Men de tok feil ;)

Skrevet (endret)

Hva er opplegget ditt med skolen egentlig? Hvor mange fag tar du? Hvor mange timer har du?

Jeg synes ikke du burde slutte helt med skolen. Jeg husker jeg hadde veldig lyst til å slutte av og til, men jeg er veldig glad for at jeg ikke gjorde det, selvom det var tungt.

Og jeg kjenner flere som sitter langt oppi tjueårene som angrer på at de ikke fortsatte med skolen når de var yngre. Men de trodde de ikke hadde noen fremtid. At ingenting kom til å bli bedre, at de like gjerne bare kunne gå og dø med en gang. Men de tok feil ;)

Tar 5 fag nå, der to av fagene er delt opp i to. Det vil si halvparten er i år, halvparten neste år. For at det ikke skal bli alt formye, og heldigvis bare 3 fag neste år. Det er mye timer egentlig men heldigvis er det en dag i uka som er veldig kort.

Jeg vet. Du har rett. Jeg kommer til å angre om jeg slutter

Bra de har klart seg bedre enn de trodde :)

Endret av Caylee
Skrevet

@caylee: I morgen starter nok en skoleuke. Jeg tenker at det beste du kan gjøre er å gå på skolen og så forsøke som best du kan å følge med. Samtidig bør du også få planlagt den kommende uken mht leksearbeid. Finn ut hva du tenker er viktigst å få gjort.

Du kommer sannsynligvis til å fortsette å svinge en del i humøret. Da gjelder det å ikke la svingningene få bestemme over deg fullstendig. Bestem deg for å holde fast ved skolen, samarbeid med skolens ansatte om å finne best mulige løsninger og ta en dag av gangen. Snart har du en hel ukes vinterferie :-)

Leksearbeid burde jeg planlegge bedre ja. Er litt dårlig på slikt.

Det er sant. Blir deiligt med ferie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...