Gå til innhold

Tillært eller naturlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
Skrevet

Tror ikke det er så mye som er medfødt, men mye av læringen skjer ubevisst, og "kommer naturlig" uten at man anstrenger seg.

Skrevet

Tror ikke det er så mye som er medfødt, men mye av læringen skjer ubevisst, og "kommer naturlig" uten at man anstrenger seg.

Har oppdaget at narsissistiske folk ofte skylder sin oppførsel på andre, dem er det ikke håp for om forandring tror jeg.

Skrevet

Det høres jo fornuftig ut. På meg derimot, kom det aldri naturlig.

Skrevet

Det høres jo fornuftig ut. På meg derimot, kom det aldri naturlig.

Det er både et problem og en fordel for oss med autisme.

Man preges og formes lite av miljøet man vokser opp i:-) fordi læring skjer ikke bare like automatisk.

Skrevet

Det er både et problem og en fordel for oss med autisme.

Man preges og formes lite av miljøet man vokser opp i:-) fordi læring skjer ikke bare like automatisk.

Det er sant :)

Skrevet

Jeg opplever ikke at det kommer naturlig.  All sosial interaksjon krever energi, og jeg er alltid bevisst at jeg er i en slik.  Jeg er alltid "på" sammen med andre.  Det endrer seg ikke uansett hvor ofte jeg gjør det. 

Begrepet "slappe av med noen gode venner" har alltid fylt meg med undring.  Hygge seg med venner - ja absolutt, men avslapping er det jo ikke. Jeg må tvert i mot hvile etterpå, uansett hvor hyggelig det var.

I voksen alder har jeg forstått at det handler om min introversjon.   

Skrevet

Jeg opplever ikke at det kommer naturlig.  All sosial interaksjon krever energi, og jeg er alltid bevisst at jeg er i en slik.  Jeg er alltid "på" sammen med andre.  Det endrer seg ikke uansett hvor ofte jeg gjør det. 

Begrepet "slappe av med noen gode venner" har alltid fylt meg med undring.  Hygge seg med venner - ja absolutt, men avslapping er det jo ikke. Jeg må tvert i mot hvile etterpå, uansett hvor hyggelig det var.

I voksen alder har jeg forstått at det handler om min introversjon.   

Enig, "slappe av med noen gode venner" forstår jeg ikke. Jeg slapper kun av når jeg er alene, slapper aldri ordentlig av sammen med andre. Noen mennesker er det hyggelig å være sammen med fordet om jeg ikke slapper av, men jeg må passe på at det ikke blir for mye. Det er litt vanskelig for enkelte å forstå.

Skrevet (endret)

Enig, "slappe av med noen gode venner" forstår jeg ikke. Jeg slapper kun av når jeg er alene, slapper aldri ordentlig av sammen med andre. Noen mennesker er det hyggelig å være sammen med fordet om jeg ikke slapper av, men jeg må passe på at det ikke blir for mye. Det er litt vanskelig for enkelte å forstå.

Men du virker veldig sosial på DOL (inne på DOLs topp 5 stort sett hver dag)...

Endret av slabbedask
Skrevet

Men du virker veldig sosial på DOL (inne på DOLs topp 5 stort sett hver dag)...

Topp 5? Hva vil det si? På DOL kan jeg tenke før jeg svarer og det er ingen som ser meg så da kan jeg være meg selv og svare når jeg selv vet hva jeg skal svare.

Skrevet

Men du virker veldig sosial på DOL 

Det er jo noe helt annet  :) -Bruker andre deler av hjernen da.

De fleste introverte foretrekker skriftlig kommunikasjon.

Skrevet

Her er det noe gæli. Dette er mitt 7. innlegg i dag, ikke 18 ;)

Ja, det er sant. Jeg foretrekker skriftlig kommunikasjon. Hadde jeg kunnet være like treg når jeg pratet som når jeg skriver så hadde det kanskje vært greit. Men man kan jo ikke viske bort det man alt har sagt og folk forventer raske svar, blir fort feil da.

Skrevet

Så sant så sant.  B)

Skrevet (endret)

Her er det noe gæli. Dette er mitt 7. innlegg i dag, ikke 18 ;)

Det skulle nok stått "Siste 24 timer" og ikke "Dagens". (noe sånt)

Eller så er det no 'lurings'.

Endret av slabbedask
Skrevet

Det skulle nok stått "Siste 24 timer" og ikke "Dagens". (noe sånt)

Eller så er det no 'lurings'.

Aha... sikkert siste 24 timene. Eller kanskje de bare vil sjekke hvem som er våkne nok til å se at det ikke stemmer :P Men nå tør jeg jo nesten ikke skrive noe her, ser jo ikke ut som jeg har noe liv annet enn å skrive på dol.

Skrevet

Sosial trening uten nødvendig opplæring er som å kjøre bil med bind for øynene.

Jeg er med Madelenemie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...