Gå til innhold

ensomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en kultur der man dør om man blir psykisk syk, takler man ikke presset henger man seg i skogen!

De har egne selvmordskoger!

Hvilket press da? Om man ikke klarer å jobbe tenker du på? Hva med de som er funksjonshemmet da? Skal de også henge seg i skogen? Jeg burde nok tatt en tur i skogen jeg, eventuelt bak låven.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• stjernestøv

8

• Caylee

8

• Trine

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet (endret)

Hvilket press da? Om man ikke klarer å jobbe tenker du på? Hva med de som er funksjonshemmet da? Skal de også henge seg i skogen? Jeg burde nok tatt en tur i skogen jeg, eventuelt bak låven.

Eventuelt kan de bare skyte oss "uproduktive"?

Endret av slabbedask
Skrevet (endret)

:D

Ja der kunne du og jeg og slabbedask hengt bra:-)

Det er litt mer forståelse for autisme, fordi medfødt tror jeg, ellers er det ikke mye forståelse.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Eventuelt kan de bare skyte oss "uproduktive"?

;)

Ja de gjør jo det indirekte litt:-)

Skrevet

:D

Ja der kunne du og jeg og slabbedask hengt bra:-)

Det er litt mer forståelse for autisme, fordi medfødt tror jeg, ellers er det ikke mye forståelse.

Hahaha...skogen er jo ikke det værste stedet å henge ;)

Skrevet

Jeg fikk så lyst å skrive til deg Stjernestøv, at det som Madeleine skrev om deg er som jeg skulle skrevet det selv. Du er så god. Det har jeg skrevet før også ;)

Skrevet

Jeg fikk så lyst å skrive til deg Stjernestøv, at det som Madeleine skrev om deg er som jeg skulle skrevet det selv. Du er så god. Det har jeg skrevet før også ;)

Tusen takk for det :-) Det varmer med så mange fine ord.

Skrevet (endret)

Hei!

mm.

Min psykiater var visst også ensom på en måte...eller hun sa det der om at til slutt/sist er vi alle alene, hun sa det på en måte sånn at ordene ble hengende igjen, jeg var ikke ensom før, jeg var bare mer alene, og det tenkte jeg ikke så trist rundt.

Men uansett, så lurer jeg på hva man gjør når man er ensom?

Fins det noen løsning, eller er det bare å holde ut ensomheten?

Jeg er veldig åpen, men i møte med mange er jeg både naiv og litt ubeskyttet, jeg tenker ikke hva som er hensiktsmessig og strategisk å si, sånt klarer jeg ikke, og i møte med vanlige mennesker har jeg blitt utnyttet. Ikke mange ganger, kun noen få, men det ga meg sorg i hjertet. Det er lettere for meg å omgås autister, de tenker ikke strategisk heller, de bare sier som det er.

Tolker jeg det riktig med at pykiateren din fikk deg til å tenke annerledes angående ensomhet? at du tenker mer på det nå etter hun sa alle blir ensomme tilslutt?

Godt spørsmål egentlig. Du kan sende meg en pm om du vil :)

Ensomhet er de vanskelig å bli kvitt. Jeg har ikke funnet en varig løsning, bare midlertidige dessverre.

Jeg har en bestevenn som har asberger. Hun har opplevd mange ganger at folk har utnyttet henne. Det er veldig trist. Det viktige er å finne de riktige menneskene. Jeg har selv ikke asberger, men passer sammen med venninen min fordet :) Har det kjempefint med henne jeg. Er så glad jeg har henne

Endret av Caylee
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke om jeg er ensom,

men jeg tenker oftere enn ellers at " tenk om jeg kjente et annet menneske".

Jeg kjenner et annet menneske, det menneske har sluttet å jobbe, menneske nr 2 er travel og har mange venner, menneske nr 3 og 4 og 5 osv.... er det akkurat på samme måte med.

Inni mellom vet jeg at menneske nr 2 og 5 og 8 osv... har sagt at om jeg trenger deres hjelp må jeg si i fra.

Men jeg vet ikke hva de mener med det?  Da jeg en gang sa i fra, sa feks nr 4 og 5, ehh og hostet, de hadde det nemlig for travelt selv,  Jeg har en del problemer for tiden, som jeg må løse, vil ha løst og trenger å få løst, det virker ikke som de kan hjelpe meg med noe jeg trenger.

Det er ikke nødvendigvis at de må fortelle meg hva som er hjelpen til barnet mitt, diagnosen, eller ha tanker om det...men de kunne jo, disse menneskene, med sine nr på, ha hjulpet med sånt som tatt med de friske barna på tur, kino, museum, middag, lage ting kveld..etc...

Det er mye jeg ikke forstår meg på hva gjelder mennesker.

Men jeg forstår meg likevel såpass på ting at feks andre blir glade,(paradoksalt nok)

feks en nabo, som sier jeg er deres beste venn, bare fordi jeg kjørte og trådde til, da de strevde.

(jeg mener dette var en gang, de mener det var ofte, det er telleuenighet)

Så en annen perifer "venn" som jeg får gaver av, via , deres foreldre, fordi jeg hjalp dem i en tid som var vanskelig. (deres mor gråt og malte et bilde til meg, jeg ble rørt av det)

For tiden er jeg skikkelig ensom, jeg kan aldri huske at jeg har vært så ensom noen gang i mitt liv, jeg er så ensom, at når jeg våkner om nettene, tenker jeg, "hei ensomme natt", jeg smiler til natten, men natten smiler ikke til meg, jeg tenker tanker, men ingen svar kommer, jeg stiller spørsmål, men ingen innspill høres, jeg er fortvilt, men ingen ord om håp kommer fra andre enn meg selv, jeg er liksom min egen eneste venn, jeg oppmuntrer meg selv, svarer meg selv, og er liksom skikkelig min egen bestevenn, 

det er vel det man kan kalle skikkelig ensomhet?

Kanskje har jeg alltid vært så ensom, men jeg har ikke tenkt på det før jeg lærte om de mellommenneskelige relasjoner,

Jeg håper så få mennesker som mulig får kjenne på den ensomheten,

jeg har i vertfall lært at om jeg kan gjøre bare litt for å lindre på fortvilelsen til ett menneske så er det verdt det, man lærer av egne erfaringer mer enn noe.

Tenkte først å kalle det autistisk ensomhet, men så tenkte jeg, isj og nei, ensomhet er like vondt enten det er det ene eller det andre som er grunn for det, jeg vil i vertfall ikke at andre skal være ensomme,

jeg kan kanskje bare gjøre min naboplikt for å lindre på fortvilelsen og ensomheten, men det vil jeg fortsette trofast med.

Har vert gift med min beste venn og kjæreste i 29 år, så flytte hun ut for fem uker siden, uten en eneste forklaring, bare att hun er gla i meg å vill komme tilbake osv. sjokk og sitter her helt alene, er sikker på att jeg må være verdens verste mennesk, har også mange jeg kjenner,  

men de orker helt sikkert ikke prate med meg.

Når jeg leste det du skriver, tenkte jeg, du kann skrive bok !

Du formulerer deg på en veldig god måte, du får frem en godhet i dine ord.

Jeg er helt sikker på att veldig mange kjenner seg igjen i den såre llidende smerten i ensomheten, du beskriver på en fin måte.

Det var veldig godt for meg å lese det du skriver ivertfall.

Det er ivertfall empati, formidlet i dine ord. TAKK !

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg er enig med beskrivelsene av deg, stjernestøv. Du virker som en veldig god og snill dame. Det skulle vært flere mennesker som deg i verden.

Skrevet

Tolker jeg det riktig med at pykiateren din fikk deg til å tenke annerledes angående ensomhet? at du tenker mer på det nå etter hun sa alle blir ensomme tilslutt?

Godt spørsmål egentlig. Du kan sende meg en pm om du vil :)

Ensomhet er de vanskelig å bli kvitt. Jeg har ikke funnet en varig løsning, bare midlertidige dessverre.

Jeg har en bestevenn som har asberger. Hun har opplevd mange ganger at folk har utnyttet henne. Det er veldig trist. Det viktige er å finne de riktige menneskene. Jeg har selv ikke asberger, men passer sammen med venninen min fordet :) Har det kjempefint med henne jeg. Er så glad jeg har henne

Ja jeg tror hun fikk meg til å føle på ensomhet,

fordi hun liksom ble min første ordentlige venn, nå savner jeg henne veldig.

Før jeg traff henne, var jeg alene, men jeg var ikke lei meg, tenkte ikke så mye over akkurat det,

jeg har alltid hatt det best og ok alene. 

Vært mye på turer, i skog og fjell, ofte alene og med hunden min.

Skrevet

Har vert gift med min beste venn og kjæreste i 29 år, så flytte hun ut for fem uker siden, uten en eneste forklaring, bare att hun er gla i meg å vill komme tilbake osv. sjokk og sitter her helt alene, er sikker på att jeg må være verdens verste mennesk, har også mange jeg kjenner,  

men de orker helt sikkert ikke prate med meg.

Når jeg leste det du skriver, tenkte jeg, du kann skrive bok !

Du formulerer deg på en veldig god måte, du får frem en godhet i dine ord.

Jeg er helt sikker på att veldig mange kjenner seg igjen i den såre llidende smerten i ensomheten, du beskriver på en fin måte.

Det var veldig godt for meg å lese det du skriver ivertfall.

Det er ivertfall empati, formidlet i dine ord. TAKK !

Hei!

Hyggelig å lese/høre det :)

Jeg skriver imidlertid litt, men bare morovers på rim og glade historier om dyr ;)

Jeg liker rim og rytme, og at bokstavene kan bli til musikk inni en mens man skriver.

Skrevet

Ja jeg tror hun fikk meg til å føle på ensomhet,

fordi hun liksom ble min første ordentlige venn, nå savner jeg henne veldig.

Før jeg traff henne, var jeg alene, men jeg var ikke lei meg, tenkte ikke så mye over akkurat det,

jeg har alltid hatt det best og ok alene. 

Vært mye på turer, i skog og fjell, ofte alene og med hunden min.

Skjønner, høres sårt ut :-(

Har du hund enda?

Skrevet

Skjønner, høres sårt ut :-(

Har du hund enda?

Ja:-)

Har gjeterhund, lassie:-)

Skrevet

Ja:-)

Har gjeterhund, lassie:-)

Åhh høres søt ut :)

Lassie så søtt navn. Er en serie om en hund ved det navnet:)

Skrevet (endret)

Jeg er enig med beskrivelsene av deg, stjernestøv. Du virker som en veldig god og snill dame. Det skulle vært flere mennesker som deg i verden.

Tusen takk, syns det hjelper å lese akkurat nå :-)

...selv om jeg føler at jeg syter for tiden, vil bare at barna mine skal ha det bra. Det betyr jo alt her i livet.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Åhh høres søt ut :)

Lassie så søtt navn. Er en serie om en hund ved det navnet:)

Hun har en Lassie-hund, tror ikke den heter Lassie ;) Er en collie slik som Lassie er. Tror hun skrev Lassie fordi jeg en gang lurte på om hun mente border collie eller en collie slik som Lassie :)

Skrevet

Hun har en Lassie-hund, tror ikke den heter Lassie ;) Er en collie slik som Lassie er. Tror hun skrev Lassie fordi jeg en gang lurte på om hun mente border collie eller en collie slik som Lassie :)

Åja sånn ja :) takk for oppklaringen

Skrevet

Åja sånn ja :) takk for oppklaringen

Jeg vet ikke sikkert da, kan godt hende den heter Lassie, men jeg tror hun mente at det var en Lassiehund :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...