Gå til innhold

Jeg tok feil - lettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte om utredning angående borderline. Jeg fikk vite svaret. Jeg hadde aldri borderline. Jeg har unvikende personlighetsforstyrelse med trekk av avhengighet pf og borderline pf

Viser at man ikke burde stole dol heller

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

15

• Trine

12

• slabbedask

4

• ISW

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fikk du beskjed på DOL at du hadde borderline?

Flere har sagt endel ganger at de tror jeg har det, også nhd. Men i virkeligheten var det noe helt annet. Det viser at både jeg og andre ikke burde stole formye på hva folk på nettet mener.

Skrevet

Flere har sagt endel ganger at de tror jeg har det, også nhd. Men i virkeligheten var det noe helt annet. Det viser at både jeg og andre ikke burde stole formye på hva folk på nettet mener.

Ja det er sant...men fordelen er jo at du nå har blitt utredet og de har funnet ut hva du har og da kan du behandles for det :)

Skrevet

Ja det er sant...men fordelen er jo at du nå har blitt utredet og de har funnet ut hva du har og da kan du behandles for det :)

Greit å fått vite mer og slikt. Så den personlighetstest arkene var ikke bortkastet selvom jeg skal innrømme jeg ble overasket over svaret. Men etterpå gikk vi igjennom alle 3 pf. Det stemte faktisk slik det ble. Nettet er ikke lurt å prøve vite diagnoser på.

Skrevet

Greit å fått vite mer og slikt. Så den personlighetstest arkene var ikke bortkastet selvom jeg skal innrømme jeg ble overasket over svaret. Men etterpå gikk vi igjennom alle 3 pf. Det stemte faktisk slik det ble. Nettet er ikke lurt å prøve vite diagnoser på.

Nei, det er ikke det. Lurer på hvor lenge jeg må vente på å få time til utredning. Det er 2 uker siden legen sendte henvisningen og jeg har ikke hørt noe mer. Hater å vente.

Skrevet

Nettet er ikke lurt å prøve vite diagnoser på.

Det er sant.

Samtidig synes jeg det står enorm respekt av det NHD gjør her.

Går du et hvilket som helst annet sted på nett og spør en lege (i Norge eller i utlandet) så får du et svar ala "Dessverre ingen diagnoser eller medisineringsforslag på nett" og en lang utdyping om hvorfor. Eksempelvis:

http://www.lommelegen.no/legesvar/dessverre-ingen-medisinering-lommelegen

Såvidt meg bekjent er NHD den eneste som faktisk "har baller" til å gi konkrete råd på nett. Det har nok hjulpet langt flere enn det har skadet.

Men selvfølgelig kan det jo aldri 100% erstatte en ekte konsultasjon.

Skrevet

Nei, det er ikke det. Lurer på hvor lenge jeg må vente på å få time til utredning. Det er 2 uker siden legen sendte henvisningen og jeg har ikke hørt noe mer. Hater å vente.

Har du spurt legen om når han tror du får svar? Skjønner den. er ikke noe gøy at det tar for lang tid

Skrevet

Det er sant.

Samtidig synes jeg det står enorm respekt av det NHD gjør her.

Går du et hvilket som helst annet sted på nett og spør en lege (i Norge eller i utlandet) så får du et svar ala "Dessverre ingen diagnoser eller medisineringsforslag på nett" og en lang utdyping om hvorfor. Eksempelvis:

http://www.lommelegen.no/legesvar/dessverre-ingen-medisinering-lommelegen

Såvidt meg bekjent er NHD den eneste som faktisk "har baller" til å gi konkrete råd på nett. Det har nok hjulpet langt flere enn det har skadet.

Men selvfølgelig kan det jo aldri 100% erstatte en ekte konsultasjon.

Det var ikke ment som å kristisere. Han gjør en veldig god jobb. Det er bra han svarer her på spørsmål. Poenget var at man ikke burde stole alt formye på svar på nettet. Mente ikke noe mer enn det :)

Skrevet

Har du spurt legen om når han tror du får svar? Skjønner den. er ikke noe gøy at det tar for lang tid

Nei, det har jeg ikke. Skal spørre når jeg skal dit på fredag. Vil  ikke mase på henne. Men jeg har opplevd før at henvisningen ikke har blitt mottatt så egentlig har jeg lyst til å ringe dem og høre om de har fått den, men vil ikke mase på dem heller så jeg bør vel bare vente til fredag.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Skal spørre når jeg skal dit på fredag. Vil  ikke mase på henne. Men jeg har opplevd før at henvisningen ikke har blitt mottatt så egentlig har jeg lyst til å ringe dem og høre om de har fått den, men vil ikke mase på dem heller så jeg bør vel bare vente til fredag.

Å vente til fredag er nok lurt. Får du derimot ikke noe opplysninger om det da automatisk, kan du jo spørre.

Skrevet

Å vente til fredag er nok lurt. Får du derimot ikke noe opplysninger om det da automatisk, kan du jo spørre.

Ja, jeg spør legen min på fredag.

Skrevet

Jeg spurte om utredning angående borderline. Jeg fikk vite svaret. Jeg hadde aldri borderline. Jeg har unvikende personlighetsforstyrelse med trekk av avhengighet pf og borderline pf

Viser at man ikke burde stole dol heller

Jeg reagerer litt på at du skriver at man ikke burde stole på dol. Har du gått ut i fra at antydninger du får på nett alltid vil stemme 100 % med virkeligheten? Før stod det alltid at du måtte kontakte lege for å få et sikkert svar. Du skriver at du har trekk og det har muligens jeg også. Vi får enkelte ganger vite hva som kan være fornuftig å få utredet. Noe som jeg setter pris på, selv om jeg ikke har gjort det med den siste nå. Men ingen kan gi en sikker diagnose på nett. Det er det bare legen som kan. Selv om jeg nok tror at vi kan avsløre så pass mye av oss selv at NHD er rimelig sikker selv enkelte ganger.

Skrevet

Jeg reagerer litt på at du skriver at man ikke burde stole på dol. Har du gått ut i fra at antydninger du får på nett alltid vil stemme 100 % med virkeligheten? Før stod det alltid at du måtte kontakte lege for å få et sikkert svar. Du skriver at du har trekk og det har muligens jeg også. Vi får enkelte ganger vite hva som kan være fornuftig å få utredet. Noe som jeg setter pris på, selv om jeg ikke har gjort det med den siste nå. Men ingen kan gi en sikker diagnose på nett. Det er det bare legen som kan. Selv om jeg nok tror at vi kan avsløre så pass mye av oss selv at NHD er rimelig sikker selv enkelte ganger.

Man burde ikke stole på dol. I noen tilfeller ja, men i andre ikke.

Jeg aldri trodd noe stemmer hundre prosent etter dol, men når jeg har fikk høre det flere ganger så er det kanskje normalt lure? Det handler ikke om å skylde på noen, eller kritisere. Alt jeg har ment er bare at man må være forsikig.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt, de tok jo ikke feil de som mente du hadde eupf? Du har jo trekk fra det og andre pf? 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt, de tok jo ikke feil de som mente du hadde eupf? Du har jo trekk fra det og andre pf? 

Ja, det er jo sant.. Men poenget at det var ikke borderline som hoved. Jeg fikk til og med høyere på avhengighet

Skrevet (endret)

Hva er reglene for når man får merkelappen "med trekk av X pf"

Jeg har utvilsomt trekk av dyssosial PF men det skrev de ingenting om i epikrisen min ... ?

Endret av Trollings
Skrevet

Jeg fikk heller ikke EUPF som hoveddiagnose - unnvikende var min hoved...

Men etter at jeg har lest her om borderline, vet jeg ikke..jeg er ikke dramatisk, truer med selvskading eller selvmord...

Godt du har fått et svar da, Caylee ;)

Anonymous poster hash: 2d4f2...112
Skrevet (endret)

Hva er reglene for når man får merkelappen "med trekk av X pf"

Jeg har utvilsomt trekk av dyssosial PF men det skrev de ingenting om i epikrisen min ... ?

Er det nok trekk fra flere blir det "subtype" i paprirene. er det resultatet ble på meg, men skrev trekk her siden det er jo akuratt det samme

Det har kanskje noe å si med "viktigheten". Behandleren min mente det er hoved som fører til de to andre. Vanskelig å forklare. Du kan spørre? Ofte best det

Endret av Caylee
Skrevet

For meg tok det fire uker å få svar. Og så nesten 11 måneder før utredningen startet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...