Gå til innhold

Jeg tok feil - lettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte om utredning angående borderline. Jeg fikk vite svaret. Jeg hadde aldri borderline. Jeg har unvikende personlighetsforstyrelse med trekk av avhengighet pf og borderline pf

Viser at man ikke burde stole dol heller

Det var jo bra du ikke hadde det da og aldri har hatt det.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

15

• Trine

12

• slabbedask

4

• ISW

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg fikk heller ikke EUPF som hoveddiagnose - unnvikende var min hoved...

Men etter at jeg har lest her om borderline, vet jeg ikke..jeg er ikke dramatisk, truer med selvskading eller selvmord...

Godt du har fått et svar da, Caylee ;)

Anonymous poster hash: 2d4f2...112

Bra du fikk svar du å :)

Ja, var fint få vite det. Trodde det hele tiden var sosial angst, men viste noe skurret

Skrevet

Det var jo bra du ikke hadde det da og aldri har hatt det.

Ja, jeg tok feil tydeligvis. men hadde jeg ikke lurt på det hadde jeg ikke fått noen utredning på det heller

Skrevet

Ja, jeg tok feil tydeligvis. men hadde jeg ikke lurt på det hadde jeg ikke fått noen utredning på det heller

En mindre diagnose er alltid bra...

Skrevet

Flere har sagt endel ganger at de tror jeg har det, også nhd. Men i virkeligheten var det noe helt annet. Det viser at både jeg og andre ikke burde stole formye på hva folk på nettet mener.

Hei!

Bella Dotte skrev til meg at man ikke må ta dol seriøst.

Jeg tenkte, "hææ?" også tenkte jeg mer, og forstod ikke og forstår ikke,

men jeg tror det er lurt å ta ting som blir skrevet med en liten klype salt, ( du vet nok hva jeg mener med det?)

Det betyr at ingen på nettet, kjenner deg godt nok til å vite sånt, til og med ekspertene i RL tar jo av og til feil:-)

På nettet kan de "kloke" presentere seg som de ønsker fremstå, få rosen de trenger eller unngå kritikken som kunne vært berettiget, det er nok mye juks på nettet.

Så baser deg på RL!

Klem ;)

Nhd skriver nå at han kan mye om asperger, det visste jeg ikke, gjør han det syns jeg fint,

Skrevet

Det er sant.

Samtidig synes jeg det står enorm respekt av det NHD gjør her.

Går du et hvilket som helst annet sted på nett og spør en lege (i Norge eller i utlandet) så får du et svar ala "Dessverre ingen diagnoser eller medisineringsforslag på nett" og en lang utdyping om hvorfor. Eksempelvis:

http://www.lommelegen.no/legesvar/dessverre-ingen-medisinering-lommelegen

Såvidt meg bekjent er NHD den eneste som faktisk "har baller" til å gi konkrete råd på nett. Det har nok hjulpet langt flere enn det har skadet.

Men selvfølgelig kan det jo aldri 100% erstatte en ekte konsultasjon.

:D

Baller har han ja, det er sant!

Alle menn har baller, har ikke du? :lol:

Skrevet

For meg tok det fire uker å få svar. Og så nesten 11 måneder før utredningen startet...

For meg gikk det superfort!

Rakk knapt blir ferdig med et brev og en lengre avhandling før jeg måtte møte på nevrohabiliteringen, etter to konsultasjoner og før jeg hadde fylt ut skjemaene sa de "du har asperger syndrom", så fikk jeg en bok om asperger jeg skulle lese til neste time.

Jeg leste den, og leverte den tilbake.,

Mannen i boken kunne ikke stelle seg selv, klare seg selv, jeg klarer alt det,

min psykiater sa så hun håpet det jeg skrev ville bli utgitt.

jeg tror ikke det er riktig med tanke på mine barn.

Skrevet

For meg tok det fire uker å få svar. Og så nesten 11 måneder før utredningen startet...

Bah...åssen er det mulig å være så trege? Det står at gjennomsnitlig ventetid er 57 dager så jeg håper det stemmer. 3 mnd er mer enn lenge nok. Hvor lang tid brukte de på utredningen da?

Skrevet

Bah...åssen er det mulig å være så trege? Det står at gjennomsnitlig ventetid er 57 dager så jeg håper det stemmer. 3 mnd er mer enn lenge nok. Hvor lang tid brukte de på utredningen da?

Det tok vel ca. 3 uker + en måned før rapporten var ferdig.

Skrevet

Det tok vel ca. 3 uker + en måned før rapporten var ferdig.

Vet du om man får kjøpt tålmodighet noe sted? Tror jeg kommer til å trenge det.

Skrevet

:D

Baller har han ja, det er sant!

Alle menn har baller, har ikke du? :lol:

Beklager, jeg innleverte dem etter samlivsbruddet. Så nå er jeg balleløs :)

Skrevet (endret)

Vet du om man får kjøpt tålmodighet noe sted? Tror jeg kommer til å trenge det.

Det er rart man ikke prioriterer rask utredning, da jo lenger man går passiv uten arbeid, jo vanskeligere blir det å komme tilbake til jobb. For meg tok det nesten ett og et halv år fra sykemelding til utredning var ferdig. Siden det har det gått nye 14 måneder. Og her sitter jeg fortsatt.

Endret av slabbedask
Skrevet

Det er rart man ikke prioriterer rask utredning, da jo lenger man går passiv uten arbeid, jo vanskeligere blir det å komme tilbake til jobb. For meg tok det nesten ett og et halv år fra sykemelding til utredning var ferdig. Siden det har det gått nye 14 måneder. Og her sitter jeg fortsatt.

Ja, det kan du si. Lurer på om de ser på meg som lost case, både fysiske og psykiske utfordringer. Legen min er ivrig på å hjelpe meg og det setter jeg pris på, hun klager også over de lange ventetidene over alt. Måtte vente 2 mnd for å ta MR, det er jo latterlig. NAV maser ikke så lenge jeg venter på utredning og det er jo også bra. Tidligere fastleger jeg har hatt har ikke løftet en finger for å prøve å finne ut hva som feiler meg, ikke engang etter at jeg ble sykemeldt. Jeg prøver å ikke tenke så mye på alt dette, men er ikke alltid jeg klarer å la være. Slitsomt egentlig.

Skrevet

Hei!

Bella Dotte skrev til meg at man ikke må ta dol seriøst.

Jeg tenkte, "hææ?" også tenkte jeg mer, og forstod ikke og forstår ikke,

men jeg tror det er lurt å ta ting som blir skrevet med en liten klype salt, ( du vet nok hva jeg mener med det?)

Det betyr at ingen på nettet, kjenner deg godt nok til å vite sånt, til og med ekspertene i RL tar jo av og til feil:-)

På nettet kan de "kloke" presentere seg som de ønsker fremstå, få rosen de trenger eller unngå kritikken som kunne vært berettiget, det er nok mye juks på nettet.

Så baser deg på RL!

Klem ;)

Nhd skriver nå at han kan mye om asperger, det visste jeg ikke, gjør han det syns jeg fint,

Jeg skjønner hva du mener ja ;) Ordtaket en klype salt er bra ordtak

enig i det. Er best forhøre seg med noen "irl".

Både jeg og min behandler ble overasket over at jeg skåret så lavt på borderline. Så vi gikk igjennom alle 3, og sammenliknet for sikkerhetsskyld. Da så vi det begge to.. ifølge borderline diagnosen er et av kjenntegnene å bli fort sint, kjefte og få et sinneutrudd hvis noen sier noe stygt/føler seg avvist.

Men jeg er vanligvis omvendt. Det er veldig sjeldent jeg blir sint på andre, jeg prøver skjule det. Og det iallfall sjeldent jeg irl begyner å si stygge ord uansett hvor såret jeg er. Jeg er livredd for å bli forlatt, så unngår med all min makt å få folk sint på meg. Å jeg kan la andre bestemme for å ikke få noen sint. Og det er mer likt de to andre type pf

Skrevet

Ja, det kan du si. Lurer på om de ser på meg som lost case, både fysiske og psykiske utfordringer. Legen min er ivrig på å hjelpe meg og det setter jeg pris på, hun klager også over de lange ventetidene over alt. Måtte vente 2 mnd for å ta MR, det er jo latterlig. NAV maser ikke så lenge jeg venter på utredning og det er jo også bra. Tidligere fastleger jeg har hatt har ikke løftet en finger for å prøve å finne ut hva som feiler meg, ikke engang etter at jeg ble sykemeldt. Jeg prøver å ikke tenke så mye på alt dette, men er ikke alltid jeg klarer å la være. Slitsomt egentlig.

Det er du absolutt ikke. Det er ikke din feil systemet går tregt.

Jeg tror det vil ordne seg tilslutt

Skrevet

Det er du absolutt ikke. Det er ikke din feil systemet går tregt.

Jeg tror det vil ordne seg tilslutt

Håper det. Savner inntekta mi nå, da kunne jeg droppe helsekøer og gå til private leger.

Skrevet

Håper det. Savner inntekta mi nå, da kunne jeg droppe helsekøer og gå til private leger.

Det skjønner jeg. Rart offentlig går så mye sagtere enn privat

Skrevet

Det skjønner jeg. Rart offentlig går så mye sagtere enn privat

Ja, det er veldig rart. Jeg tror staten hadde tjent på å kjøpe flere plasser i det private så helsekøene hadde blitt kortere. Da hadde nok sykefraværet også gått ned. Sykepleieren mente jeg burde prioriteres, men nå ble jeg jo ikke henvist til DPS, men til et senter hvor de er spesialister på autisme og der vet jeg ikke om de prioriterer noen forran andre. Litt spent på hvor ofte jeg må dit også. Tar over en time å kjøre dit.

Skrevet

Ja, det er veldig rart. Jeg tror staten hadde tjent på å kjøpe flere plasser i det private så helsekøene hadde blitt kortere. Da hadde nok sykefraværet også gått ned. Sykepleieren mente jeg burde prioriteres, men nå ble jeg jo ikke henvist til DPS, men til et senter hvor de er spesialister på autisme og der vet jeg ikke om de prioriterer noen forran andre. Litt spent på hvor ofte jeg må dit også. 

Regn med 5-6 ganger. Og de vil nok gjerne snakke med foreldre, eller andre som kjente deg som barn, også.

Skrevet

Regn med 5-6 ganger. Og de vil nok gjerne snakke med foreldre, eller andre som kjente deg som barn, også.

Ja, har tenkt litt på det. Er jo ingen som virkelig kjente meg som barn, jeg var ganske privat. Ikke så mange som kjenner meg nå heller. Men de må jo få snakke med de dem vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...