Gå til innhold

Medisinsk vurdering til NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at NAV krever en medisink vurdering av fastlegen *før* man i det hele tatt får lov til å søke uføre, selv om de har rapporter fra spesialister som anbefaler dette?

Anonymous poster hash: 7026b...69c
Skrevet

B

Skrevet

Bare så det er sagt, NAV har selvfølgelig fått en medisinsk vurdering under sykemeldingsperioden. Intet har forandret seg siden da. 

Har inntrykk av at alt NAV foretar seg går ut på å hale ut tiden slik at ingen ting skjer.

Skrevet

Bare så det er sagt, NAV har selvfølgelig fått en medisinsk vurdering under sykemeldingsperioden. Intet har forandret seg siden da. 

Har inntrykk av at alt NAV foretar seg går ut på å hale ut tiden slik at ingen ting skjer.

Det har nok noe å gjøre med når sist vurdering ble mottatt. 

Skrevet

Det har nok noe å gjøre med når sist vurdering ble mottatt. 

Erklæring fra spesialist teller ikke?

Det blir litt som når NAV krever legeerklæring hvert år på at amputerte ben ikke har vokst ut.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nils-odd-51-har-amputert-beina-maa-hvert-aar-sende-legeerklaering-til-nav/a/10128980/

Eller famlien som hvert andre år må sende ny legeerklæring til NAV som dokumenterer at sønnen fortsatt har Downs syndrom.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ja-da-nav-ask-8-har-fortsatt-downs/a/10128789/

Skrevet

Det er mange firkantede regler i NAV, som med å måtte dokumentere amputasjoner eller Downs syndrom. De har endel å tjene på å kunne klare å bruke litt skjønn i enkelte saker.

I forhold til det du spør om, mener jeg å huske at det er et helt eget skjema som fastlegen skal fylle ut, et slags "jeg anbefaler ufør for denne personer fordi...". Jeg vet at jeg fikk satt opp en egen time hos fastlegen bare til dette formålet før jeg skulle i gang med å søke om ufør.

Skrevet

Det er mange firkantede regler i NAV, som med å måtte dokumentere amputasjoner eller Downs syndrom. De har endel å tjene på å kunne klare å bruke litt skjønn i enkelte saker.

I forhold til det du spør om, mener jeg å huske at det er et helt eget skjema som fastlegen skal fylle ut, et slags "jeg anbefaler ufør for denne personer fordi...". Jeg vet at jeg fikk satt opp en egen time hos fastlegen bare til dette formålet før jeg skulle i gang med å søke om ufør.

Takk for svar. Hadde vært en fordel om NAV hadde kommunisert litt bedre. Og det er helt umulig å få kontakt med saksbehandler pr. telefon.

Skrevet

Takk for svar. Hadde vært en fordel om NAV hadde kommunisert litt bedre. Og det er helt umulig å få kontakt med saksbehandler pr. telefon.

Helt enig - NAV har mye å jobbe med :-)

Skrevet

Saksbehandler har 48 timers svarfrist. Mener det er 48 timer ihvertfall, ellerså er det 24 timer.

Skrevet

Erklæring fra spesialist teller ikke?

Det blir litt som når NAV krever legeerklæring hvert år på at amputerte ben ikke har vokst ut.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nils-odd-51-har-amputert-beina-maa-hvert-aar-sende-legeerklaering-til-nav/a/10128980/

Eller famlien som hvert andre år må sende ny legeerklæring til NAV som dokumenterer at sønnen fortsatt har Downs syndrom.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ja-da-nav-ask-8-har-fortsatt-downs/a/10128789/

Den teller, men fastlegen må med. Uføre kan du søke om uansett, bare last ned og fyll ut skjemaet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...