AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 Skrevet 4. februar 2015 Er det vanlig at NAV krever en medisink vurdering av fastlegen *før* man i det hele tatt får lov til å søke uføre, selv om de har rapporter fra spesialister som anbefaler dette? Anonymous poster hash: 7026b...69c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 Skrevet 4. februar 2015 B Anonymous poster hash: 7026b...69c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 Skrevet 4. februar 2015 Bare så det er sagt, NAV har selvfølgelig fått en medisinsk vurdering under sykemeldingsperioden. Intet har forandret seg siden da. Har inntrykk av at alt NAV foretar seg går ut på å hale ut tiden slik at ingen ting skjer. Anonymous poster hash: 7026b...69c 0 Siter
XbellaX Skrevet 4. februar 2015 Skrevet 4. februar 2015 Bare så det er sagt, NAV har selvfølgelig fått en medisinsk vurdering under sykemeldingsperioden. Intet har forandret seg siden da. Har inntrykk av at alt NAV foretar seg går ut på å hale ut tiden slik at ingen ting skjer. Anonymous poster hash: 7026b...69c Det har nok noe å gjøre med når sist vurdering ble mottatt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 Skrevet 4. februar 2015 Det har nok noe å gjøre med når sist vurdering ble mottatt. Erklæring fra spesialist teller ikke? Det blir litt som når NAV krever legeerklæring hvert år på at amputerte ben ikke har vokst ut. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nils-odd-51-har-amputert-beina-maa-hvert-aar-sende-legeerklaering-til-nav/a/10128980/ Eller famlien som hvert andre år må sende ny legeerklæring til NAV som dokumenterer at sønnen fortsatt har Downs syndrom. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ja-da-nav-ask-8-har-fortsatt-downs/a/10128789/ Anonymous poster hash: 7026b...69c 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 Det er mange firkantede regler i NAV, som med å måtte dokumentere amputasjoner eller Downs syndrom. De har endel å tjene på å kunne klare å bruke litt skjønn i enkelte saker. I forhold til det du spør om, mener jeg å huske at det er et helt eget skjema som fastlegen skal fylle ut, et slags "jeg anbefaler ufør for denne personer fordi...". Jeg vet at jeg fikk satt opp en egen time hos fastlegen bare til dette formålet før jeg skulle i gang med å søke om ufør. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 Det er mange firkantede regler i NAV, som med å måtte dokumentere amputasjoner eller Downs syndrom. De har endel å tjene på å kunne klare å bruke litt skjønn i enkelte saker. I forhold til det du spør om, mener jeg å huske at det er et helt eget skjema som fastlegen skal fylle ut, et slags "jeg anbefaler ufør for denne personer fordi...". Jeg vet at jeg fikk satt opp en egen time hos fastlegen bare til dette formålet før jeg skulle i gang med å søke om ufør. Takk for svar. Hadde vært en fordel om NAV hadde kommunisert litt bedre. Og det er helt umulig å få kontakt med saksbehandler pr. telefon. Anonymous poster hash: 7026b...69c 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 Takk for svar. Hadde vært en fordel om NAV hadde kommunisert litt bedre. Og det er helt umulig å få kontakt med saksbehandler pr. telefon. Anonymous poster hash: 7026b...69c Helt enig - NAV har mye å jobbe med :-) 0 Siter
Trine Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 Takk for svar. Hadde vært en fordel om NAV hadde kommunisert litt bedre. Og det er helt umulig å få kontakt med saksbehandler pr. telefon. Anonymous poster hash: 7026b...69c Saksbehandler har 48 timers svarfrist. Mener det er 48 timer ihvertfall, ellerså er det 24 timer. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 Erklæring fra spesialist teller ikke? Det blir litt som når NAV krever legeerklæring hvert år på at amputerte ben ikke har vokst ut. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nils-odd-51-har-amputert-beina-maa-hvert-aar-sende-legeerklaering-til-nav/a/10128980/ Eller famlien som hvert andre år må sende ny legeerklæring til NAV som dokumenterer at sønnen fortsatt har Downs syndrom. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ja-da-nav-ask-8-har-fortsatt-downs/a/10128789/ Anonymous poster hash: 7026b...69c Den teller, men fastlegen må med. Uføre kan du søke om uansett, bare last ned og fyll ut skjemaet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.