Gå til innhold

Hva er vitsen med livet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. når mesteparten av det er et evig slit i den ene og andre retningen?

Jeg bare lurer.. Tenker en del på det for tiden.

Skrevet

Jeg synes jeg merker en kraftig forverring i din tilstand den senere tiden.

En ting er at virker mye mer sliten og deprimert, en annen ting er at jeg synes å lese en viss til dels passiv aggresjon i det du skriver, f.eks i forrige tråd i dag. Det har sikkert sine årsaker, dette er ikke ment som et angrep mot deg.

Når du begynner å stille slike spørsmål som dette, mener i alle fall jeg at tiden er moden for mer intensiv behandling.

Håper du får det bedre snart.

Klem

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg har tro på den vanlige klisjéen om at livet har den mening vi selv tillegger det.

Det er ikke alltid ting går på skinner i livet og en del vanskelige ting kan man ikke forandre på, men man kan likevel ha meningsfulle opplevelser.

Av innleggene dine skjønner jeg at du har det tøft for tiden, blant annet med alvorlig sykdom i familien. Da er det kanskje ikke så lett å tenke positivt. Men hvis det er noe godt du kan gjøre for deg selv, så håper jeg at tar deg tid til å gjøre det. Det er du verdt.

Skrevet

Det har jeg også tenkt på i det siste. Synes jeg har hatt nok motgang og slit.

Det som gjør at jeg orker er at jeg vet at jeg har en bedre dag i morgen. Jeg går ikke lenger ned i kjelleren tydeligvis. Og så vet jeg at jeg kan få en kjempefin dag i morgen. Om det skulle være ustabil pers.forst eller hva det er, så er det i alle fall noe positivt med det:)

Det virker som du også har gode dager?

Skrevet

Livet, i forholdet til hva vi mennesker legger i mening, har ingen mening i seg selv. Men det betyr ikke at det ikke har en verdi i seg selv Meningen er det man putter inn i det, og som bidrar til en "netto nytteverdi" sett fra individets synspunkt, samt den netto nytteverdi for individet og samfunnet totalt sett, være seg om individet ser denne verdien eller ei.

Anonymous poster hash: 791c8...90f
Skrevet

Det er mye slit ja, men hvis du ikke står opp fra sengen etter max. 8 timer så får du vondt i ryggen.

Skrevet

Jeg burde vel bare ta meg sammen.

Takk for alle svar.

Det er ikke alltid bare å ta seg sammen, noen ganger må man være i det og ting tar tid. Man må gjøre det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Takk for alle svar.

Det var en merkelig konklusjon.

Skrevet (endret)

Takk for alle svar.

Jeg synes (som nevnt) passiv-aggressiviteten er ganske sterk om dagen.

Er det noe spesielt som har skjedd nå?

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg synes (som nevnt) passiv-aggressiviteten er ganske sterk om dagen.

Er det noe spesielt som har skjedd nå?

Jeg skjønner ikke hva dette har med P/A å gjøre? Jeg er helt rolig idag. Ja, svaret i den andre tråden er jeg enig i var det, men ikke denne.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dette har med P/A å gjøre? Jeg er helt rolig idag. Ja, svaret i den andre tråden er jeg enig i var det, men ikke denne.

OK.

Er det veldig mye for deg å tenke på om dagen?

Skrevet

OK.

Er det veldig mye for deg å tenke på om dagen?

Nei, jeg synes ikke det :)

Jeg er vel bare veldig sliten pluss at jeg føler jeg burde taklet ting bedre - derfor kommentaren om å ta seg sammen.

Skrevet

42.

Akkurat. Og da kan man lure på hva som spørsmålet med livet, universet og alt...

Skrevet

Jeg spiste i dag ei brødskive med brunost og drakk et glass melk med oboy foran en knitrende peis. Jeg følte velvære og tenke på hvor heldig jeg er som ikke satt sulten i en slum ett eller annet sted (jeg finner ikke meningen med at noen har det akkurat slik). Jeg tenkte på barndommen med skiturer og etterpå varm kakao og ei skive med salami. Røde roser i kinna og velvære etter en skitur i kald luft.

Jeg tror at mye av meningen med livet først står klart for én når man har mottatt noen ordentlig smeller, kommer ut av det og evner å nyte de små, små tingene i livet. Had my share! Og vet å kose meg max når smerten/sorgen/fortvilelsen over mye har lagt seg. Jeg tenker at jeg ikke trenger å spørre meg om noen mening, men bare seile med og som alle andre ta det som kommer av sorger og gleder. Jeg finner mest mening i å praktisere livet og ikke reflektere over det. 

Anonymous poster hash: 28ad6...22d
Skrevet

.. når mesteparten av det er et evig slit i den ene og andre retningen?

Jeg bare lurer.. Tenker en del på det for tiden.

Hvem har sagt at meningen med livet handler om lykke? Trenger det å handle om graden av ubehag eller velbehag?

For meg gir det mening å vite at jeg bidrar til et fellesskap.

Skrevet

Hvem har sagt at meningen med livet handler om lykke? Trenger det å handle om graden av ubehag eller velbehag?

Det der er egentlig et sabla godt poeng.

Skrevet

Det der er egentlig et sabla godt poeng.

jeg vet hva jeg ville valgt om jeg var hww. Hun kjenner seg ille til mote og har syke familiemedlemmer . Hva er viktigst jobb el helse ?

Anonymous poster hash: 1eddb...d5b

Skrevet

Livet blir ikke no mer meningsfylt av den grunn.

Anonymous poster hash: 88248...ba1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...