Gå til innhold

Hva er vitsen med livet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. når mesteparten av det er et evig slit i den ene og andre retningen?

Jeg bare lurer.. Tenker en del på det for tiden.

Forstålige tanker når det meste er nedoverbakke. Klarer du skaffe deg pauser i hverdagen? Går du fortsatt i terapi?

Skrevet

jeg vet hva jeg ville valgt om jeg var hww. Hun kjenner seg ille til mote og har syke familiemedlemmer . Hva er viktigst jobb el helse ?Anonymous poster hash: 1eddb...d5b

Det er andre måter å bidra til fellesskapet enn å betale skatt.

Tror poenget var at det finnes annet som kan gi livet mening enn egen lykke.

Skrevet

Det er andre måter å bidra til fellesskapet enn å betale skatt.

Tror poenget var at det finnes annet som kan gi livet mening enn egen lykke.

nå ble jeg glad på dine vegne ;) håper det ikke er et arrogant utsagn
Skrevet

nå ble jeg glad på dine vegne ;) håper det ikke er et arrogant utsagn

Nei, det var hyggelig sagt :)

Håper det går bedre med deg. Skjønner at det er en litt tung dag i dag.

Skrevet

Nei, det var hyggelig sagt :)

Håper det går bedre med deg. Skjønner at det er en litt tung dag i dag.

takk . Ja mye på en gang
Skrevet

Hvem har sagt at meningen med livet handler om lykke? Trenger det å handle om graden av ubehag eller velbehag?

For meg gir det mening å vite at jeg bidrar til et fellesskap.

Er det ikke behagelig å vite at man bidrar til et fellesskap, og føle mening?

Skrevet

Livet blir ikke no mer meningsfylt av den grunn.

Anonymous poster hash: 88248...ba1

For meg gir dette mening. Når jeg snakker om å bidra til et fellesskap, så snakker jeg ikke om å betale skatt (i tilfelle noen trodde det), jeg snakker om å være opptatt av noe utenfor meg selv, gjøre noe som ikke handler om å ivareta mine egne umiddelbare behov.

Skrevet

Er det ikke behagelig å vite at man bidrar til et fellesskap, og føle mening?

Det varierer hvor behagelig jeg synes det er, men jeg oppfatter alternativet som mye dårligere.

Dette var ikke et moraliserende innlegg fra min side, det var en refleksjon over hva jeg tenker om dette temaet for tiden.

Skrevet (endret)

Jeg burde vel bare ta meg sammen.

Takk for alle svar.

Nei, er ikke enig i det. Livet er hardt. Det er ikke bare å ta seg isammen. Det handler mer om å holde ut. Men det syns jeg er to forskjellige ting siden det å ta seg isammen er å late som alt er bra, mens å holde ut er å bare.. holde ut.

Endret av Caylee
Skrevet

Jeg spiste i dag ei brødskive med brunost og drakk et glass melk med oboy foran en knitrende peis. Jeg følte velvære og tenke på hvor heldig jeg er som ikke satt sulten i en slum ett eller annet sted (jeg finner ikke meningen med at noen har det akkurat slik). Jeg tenkte på barndommen med skiturer og etterpå varm kakao og ei skive med salami. Røde roser i kinna og velvære etter en skitur i kald luft.

Jeg tror at mye av meningen med livet først står klart for én når man har mottatt noen ordentlig smeller, kommer ut av det og evner å nyte de små, små tingene i livet. Had my share! Og vet å kose meg max når smerten/sorgen/fortvilelsen over mye har lagt seg. Jeg tenker at jeg ikke trenger å spørre meg om noen mening, men bare seile med og som alle andre ta det som kommer av sorger og gleder. Jeg finner mest mening i å praktisere livet og ikke reflektere over det. 

Anonymous poster hash: 28ad6...22d

Sånn har jeg begynt tenke innemellom.

Noen ganger når jeg er trist bestemmer meg for å gjøre noe jeg liker og så tenker jeg etter en stund "Det jeg gjør nå er ikke så ille. Jeg  drikker kakao og ser på morsomt tv-pogram"

Hverdagen blir bedre av å legge merke til små gleder, og ting man har. Men det er ingen mirkalkur, men hjelper litt iallfall:)

Skrevet

Det varierer hvor behagelig jeg synes det er, men jeg oppfatter alternativet som mye dårligere.

Dette var ikke et moraliserende innlegg fra min side, det var en refleksjon over hva jeg tenker om dette temaet for tiden.

Jeg oppfattet det ikke moraliserende, men jeg syns det er et interessant tema.

Skrevet

Hvem har sagt at meningen med livet handler om lykke? Trenger det å handle om graden av ubehag eller velbehag?

For meg gir det mening å vite at jeg bidrar til et fellesskap.

Man burde ikke tenke at lykke er å være lykkelig hele tiden. Lykke er å kjenne på gleden innimellom. Tenker man at lykke er å ha det helt perfekt fører det til motsatt. Skulle ønske jeg viste det for flere år siden.. Folk lengter etter det perfekte, og blir syke tilslutt. Hadde alle vist det lykke egentlig handler om er en middelting hadde det gått bedre med mange..

(Var ikke rettet mot deg, men hele tråden. Syns det passet skrive det under ditt innlegg)

Skrevet

Jeg tror den største "lykken" er å føle en dyp mening, sammenheng og retning med livet, verden og tilværelsen... føle at man er en del av noe stort.

Synd alt slikt er en illusjon... da kunne man jo vært lykkelig samtidig som man hadde beina plantet på jorda.

Neida, litt overdrevet sagt.

Skrevet (endret)

Forstålige tanker når det meste er nedoverbakke. Klarer du skaffe deg pauser i hverdagen? Går du fortsatt i terapi?

Ja, jeg klarer det. Takler det bedre enn før iallefall. Og nå har vi fått andre ting å tenke på - noe som er veldig gledelig. Prøver å holde fast på det :)

Takk for alle svar til alle

Endret av hww
Skrevet

.. når mesteparten av det er et evig slit i den ene og andre retningen?

Jeg bare lurer.. Tenker en del på det for tiden.

Livet blir ikke no mer meningsfylt av den grunn.

Anonymous poster hash: 88248...ba1

For meg er det viktigste å finne glede i de små tingene. Har en kronisk sykdom og dårlig råd, derfor er der slike ting som betyr mest for meg...og at barna har det bra selvfølgelig. I dag har jeg fyr i ovnen og sitter og drikker kakao, herlig:)

Anonymous poster hash: 7d1f0...533

Skrevet

Noen ganger opplever man at det er en vits med livet andre ganger ikke. Så lenge det er en vits noen ganger så vil det i et helhetlig perspektiv alltid være en vits med det.

Skrevet

Noen ganger opplever man at det er en vits med livet andre ganger ikke. Så lenge det er en vits noen ganger så vil det i et helhetlig perspektiv alltid være en vits med det.

:) Bra sagt

Skrevet

Sånn har jeg begynt tenke innemellom.

Noen ganger når jeg er trist bestemmer meg for å gjøre noe jeg liker og så tenker jeg etter en stund "Det jeg gjør nå er ikke så ille. Jeg  drikker kakao og ser på morsomt tv-pogram"

Hverdagen blir bedre av å legge merke til små gleder, og ting man har. Men det er ingen mirkalkur, men hjelper litt iallfall:)

Godt :) Jeg tror det er greit å gi seg selv slike "pauser" når det butter. Bare flyte med i stedet for å lage et enormt "drama". Rett og slett pleie seg selv/være god mot seg selv mens det står på og så kjennes det litt bedre.  Gjøre det beste ut av, rett og slett. For få liv er uten vanskeligheter/smerter og sorger. 

Anonymous poster hash: 28ad6...22d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...