Gå til innhold

Putin - Aspberger

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Symptomer:

- deltar i ekstremt omfattende korrupsjon med tilhørende nepotisme og manipulerer likevel til seg folkets tillit

- har et stort behov for å demonstrere makt og styrke

- forfølger alle krikere av regimet med livstidsfengselsstraffer og drap

Endret av Toga
Skrevet

Symptomer:

- deltar i ekstremt omfattende korrupsjon med tilhørende nepotisme og manipulerer likevel til seg folkets tillit

- har et stort behov for å demonstrere makt og styrke

Du kjører hardt inatt, sjekk siste innlegg lista :P

Forøvrig enig med deg, virker ikke særlig asperger han fyren der nei

Skrevet

Symptomer:

Hei!

Det er vel det eneste som evt kan passe med asperger ;)

Skrevet

Oi!

Så i avisen nå at pentagon tror Putin har asperger :)

Hm, ja vi med asperger er i vertfall påfallende opptatt av skytevåpen! og kontroll! og vi blir sinte på en egen ensom måte.

Kult om ikke bare ABB, men putin, og edderkoppmannen og andre skoleskytere har asperger ;)

Det begynner bli ganske mange bomber og granater mennesker som har asperger nå :lol:

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den teorien har jeg ingen tro på.

Skrevet

Den teorien har jeg ingen tro på.

Da burde du interessere deg mer for asperger.

Jeg har egen erfaring med barn som var autistiske og er det,

feks krabbet aldri, spilte sjakk, bare, i barnehagen, og senere ble veldig skoleflinke.

Det har selvsagt med miljøet å gjøre, men deres styrke til å drive trening, skyting og interesser langt er annerledes enn normalt.

kanskje flere har det slik, men når autisme og høy IQ blander seg, kan det få uante resultater.

men deres medfødte autisme, kanskje ikke merkbar for andre alltid, men vi som foreldre vet jo, hvordan det var!

Det er ikke så lett å sette ord på hva som er annerledes, men det er flere forhold.

jeg er mer sikker enn usikker på at breivik har asperger, pluss mer...men jeg tror han har asperger,

det er bemerkelsesverdig mange skoleskytere i USA som har asperger/eller autismetrekk.

Kanskje tenker du kun på dem som skoletapere, jeg tenker mer på dem som sinte og frustrerte, og tilfeldigheter mer enn noe, førte til at de bare massakrerte annerledestenkende på sine skoler, 

Andre tilfeldigheter gjør kanskje at man kommer i mer sentrale lederposisjoner.

Jeg tror man kan komme langt med autisme, gode evner, hardtarbeidenhet, gode oppvekstvilkår og empatimangel.

Anonymous poster hash: 37ba7...ffe

Skrevet (endret)

Jeg har ingen problem med å tro at Putin kan ha Asperger , særlig da hvis det har fulgt han helt fra han var barn.  men her kan en jo også  forveksle med PF, eller kanskje begge deler. Men hvis så er tilfelle. så får vi bare en ny bekreftelse på at AS har en stor spennvidde bland mange personligheter og deres status, noe jeg syns er positivt. 

Endret av FGT
Skrevet

Oi!

Så i avisen nå at pentagon tror Putin har asperger :)

Hm, ja vi med asperger er i vertfall påfallende opptatt av skytevåpen! og kontroll! og vi blir sinte på en egen ensom måte.

Kult om ikke bare ABB, men putin, og edderkoppmannen og andre skoleskytere har asperger ;)

Det begynner bli ganske mange bomber og granater mennesker som har asperger nå :lol:

Syns uansett det blir helt galt å blande inn bomber og granater og skytevåpen men Aspergere. en må også holde utenfor personlighet og moral, som er det som er avgjørende for hvordan en opptrer som på linje med alle andre mennesker.  

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da burde du interessere deg mer for asperger.

Jeg har egen erfaring med barn som var autistiske og er det,

feks krabbet aldri, spilte sjakk, bare, i barnehagen, og senere ble veldig skoleflinke.

Det har selvsagt med miljøet å gjøre, men deres styrke til å drive trening, skyting og interesser langt er annerledes enn normalt.

kanskje flere har det slik, men når autisme og høy IQ blander seg, kan det få uante resultater.

men deres medfødte autisme, kanskje ikke merkbar for andre alltid, men vi som foreldre vet jo, hvordan det var!

Det er ikke så lett å sette ord på hva som er annerledes, men det er flere forhold.

jeg er mer sikker enn usikker på at breivik har asperger, pluss mer...men jeg tror han har asperger,

det er bemerkelsesverdig mange skoleskytere i USA som har asperger/eller autismetrekk.

Kanskje tenker du kun på dem som skoletapere, jeg tenker mer på dem som sinte og frustrerte, og tilfeldigheter mer enn noe, førte til at de bare massakrerte annerledestenkende på sine skoler, 

Andre tilfeldigheter gjør kanskje at man kommer i mer sentrale lederposisjoner.

Jeg tror man kan komme langt med autisme, gode evner, hardtarbeidenhet, gode oppvekstvilkår og empatimangel.

Anonymous poster hash: 37ba7...ffe

Og du tror at en asperger kan ha så mye karismatisk med seg at han kan bli leder i Russland? Dessuten tror jeg det ligger mange løgner og manipulasjoner på veien før en når toppen. I tillegg kreves det evne til å danne sterke relasjoner.

Skoleskyttere er oftest ensomme ulver.

Skrevet

Ikke på områder som krever sosial kompetanse.

Nicklusheletida
Skrevet

Putin karismatisk ?

Hvor hen da?

Skrevet

Syns det er mye rart med den "asperger-kulturen" eller hva man skal kalle det... syns det er så mange som forbinder (usedvanlige) egenskaper som ikke har noe med asperger å gjøre, med asperger. Hvis det er noen som er usedvanlige gode i noe, eller på andre måter skiller seg ut, så er det mange som mener vedkommende har asperger.

Det ryktes at Einstein hadde asperger. Kanskje, hvem vet? Men han revolusjonerte ikke vitenskapen fordi han hadde asperger, han gjorde det fordi han var lynende klartenkt, ekstremt kreaktiv og lidenskapelig interessert...

Skrevet

Enig Toga. Min far har vært en god sjakkspiller fra han var 12 år. Vunnet flere mesterskap (I Norge). Har vært Norgesmester også i sin klasse.

Sjakk forbindes med Asperger. Hvorfor det ? Han har det ikke.

Anonymous poster hash: a1e7e...fae
Skrevet

Og du tror at en asperger kan ha så mye karismatisk med seg at han kan bli leder i Russland? Dessuten tror jeg det ligger mange løgner og manipulasjoner på veien før en når toppen. I tillegg kreves det evne til å danne sterke relasjoner.

Skoleskyttere er oftest ensomme ulver.

Jada,

jeg er enig med deg, veldig:-)

Prøvde være litt lur og anonym, men jeg tror du skjønte at jeg skrev det der.

Og jeg syns ok og bedre at du ikke tror det også!

Skrevet

Ikke på områder som krever sosial kompetanse.

Nei.

Enig, ble bare litt sånn blendet av håp, avisoverskrifter og pentagon,

Jeg tror ikke egentlig heller at det er sånn, men skal man tro alle som får diagnosen, så er det jo noen ganger litt sånn da ;)

Det er bare vi slabbedasker som ikke passer inn i asperger diagnosen.

Skrevet

Syns det er mye rart med den "asperger-kulturen" eller hva man skal kalle det... syns det er så mange som forbinder (usedvanlige) egenskaper som ikke har noe med asperger å gjøre, med asperger. Hvis det er noen som er usedvanlige gode i noe, eller på andre måter skiller seg ut, så er det mange som mener vedkommende har asperger.

Det ryktes at Einstein hadde asperger. Kanskje, hvem vet? Men han revolusjonerte ikke vitenskapen fordi han hadde asperger, han gjorde det fordi han var lynende klartenkt, ekstremt kreaktiv og lidenskapelig interessert...

Det er noen rare generalieringer. Er man smart har man asperger. Er man kreativ er man bipolar.. etc.

Anonymous poster hash: 509c0...bc9

Skrevet

kanskje det,

men autisme er autisme, og det kan av og til resultere i noen geniale tanker,

for Einstein tror jeg det handlet mye om at han var veldig visuell, og et produkt av en tid, der ting kunne gå litt saktere.

Men for det meste og i det store og det hele, fører autisme til at vi som har det aldri får brukt evnene våre fordi vi strever med kommunikasjon og i våre relasjoner til andre.

Asperger kulturen (autisme-samfunnet) er kommet for å bli, i fremtiden vil vi nok se flere egne autismesamfunn, da det handler mye om en så grunnleggende forskjell som gjør at vi ofte både trenger våre egne miljøer, skoler og arbeidsplasser, fordi vi relaterer til andre så grunnleggende forskjellig.

Skrevet

kanskje det,

men autisme er autisme, og det kan av og til resultere i noen geniale tanker,

for Einstein tror jeg det handlet mye om at han var veldig visuell, og et produkt av en tid, der ting kunne gå litt saktere.

Men for det meste og i det store og det hele, fører autisme til at vi som har det aldri får brukt evnene våre fordi vi strever med kommunikasjon og i våre relasjoner til andre.

Asperger kulturen (autisme-samfunnet) er kommet for å bli, i fremtiden vil vi nok se flere egne autismesamfunn, da det handler mye om en så grunnleggende forskjell som gjør at vi ofte både trenger våre egne miljøer, skoler og arbeidsplasser, fordi vi relaterer til andre så grunnleggende forskjellig.

Jeg tror ikke autisme kan føre til geniale tanker. Selv om det finnes genier med autisme.

Einstein hadde gode visuospatielle egenskaper ja, men han var også ekstremt kreativ. Det må man være, skal man tenke ut slike ting som bryter totalt med det som har vært tidligere. Kreativitet betyr ikke nødvendigvis kunstneriske egenskaper... kreativitet er veldig viktig innen vitenskap, fordi det kreves for å finne på nye ting... har man bare supergode "logiske evner" så vil man komme langt på eksamener etc, men det er ikke nok for å tenke ut nyskapende teorier.

Bra med "autismesamfunn", men syns det er merkelig med alle disse egenskapene de trekker inn og relaterer til autisme. F.eks. høy IQ, "ekstremt arbeidssom", ekstremt høy samvittighet etc. Dette er egenskaper man selv har eller ser opp til, som man feilaktig tilskriver autisme.

Mener nå jeg da.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg tror Putin er en mentalt frisk, smart, introvert og autoritær person i et samfunn som liker autoritære menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...