Gå til innhold

Uhygge i klassen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i klassen min fikk virkelig gjennomgå idag syns jeg.. Jeg satt med en klump i magen, jeg så hvor trist personen egentlig ble etter hva h*n fikk høre. Noen spurte meg da personen hadde gått ut fra rommet en stund om ikke jeg syns personen var ditt og datt. Da sa jeg nei. Jeg liker personen jeg.

Når de andre svarte personen surt, svarte jeg personen snilt og prøvde få samtalen igang med h*n så det ikke skulle bli så ille situasjon..

Hele dagen har vært dritt. Liker ikke at det er baksnakking og slike situasjoner..

Skrevet

Skjedde dette i undervisningstimen eller var det i en pause? Og hva slags tema var det som ble diskutert, kan du si noe om det uten at du føler du utleverer klassen din eller deg selv?

Er helt enig med deg i at baksnakking ikke er ok, men noen ganger kan det være nødvendig at uenighet kommer til syne.

Skrevet

Skjedde dette i undervisningstimen eller var det i en pause? Og hva slags tema var det som ble diskutert, kan du si noe om det uten at du føler du utleverer klassen din eller deg selv?

Er helt enig med deg i at baksnakking ikke er ok, men noen ganger kan det være nødvendig at uenighet kommer til syne.

Var en slags pause.. Vi snakket vanlig, men plutselig ble alt personen sa galt. Alt personen sa ble kristisert nesten.. selvom det var helt vanlig samtale og personen sa ikke noe rart i det hele tatt.  Personen var så rar og det var ikke måte på.. (ikke ifølge meg)

Det er var ikke uenighet..

Er vel bare jeg som reagerer på sånt. Jeg ser jo hvordan folk tar ting. Jeg oppdager fort om noen ikke føler seg bra.. er sikkert jeg som er rar

Skrevet

Var en slags pause.. Vi snakket vanlig, men plutselig ble alt personen sa galt. Alt personen sa ble kristisert nesten.. selvom det var helt vanlig samtale og personen sa ikke noe rart i det hele tatt.  Personen var så rar og det var ikke måte på.. (ikke ifølge meg)

Er vel bare jeg som reagerer på sånt. Jeg ser jo hvordan folk tar ting. Jeg oppdager fort om noen ikke føler seg bra.. er sikkert jeg som er rar

Er jo bra du reagerer på sånt, ikke særlig fint gjort.

Skrevet

Det er bra du står opp for mennesker!

Det krever et mot de færreste NT`ere har!

NT mennesker tenker oftere videre, de er ikke prinsippfaste, unntak fins, og unntakene er viktig,

Jeg tror du gjør en forskjell i hverdagen, ta vare på den delen av deg selv, det heter mot og standhaftighet!

Skrevet

Høres ut som om det var bra at du støttet personen som ble kritisert:-)

Skrevet

Generaliserer du ikke ganske kraftig nå?

Skrevet

Er jo bra du reagerer på sånt, ikke særlig fint gjort.

Var ikke noe særlig nei :/

Skrevet

NT mennesker tenker oftere videre, de er ikke prinsippfaste, unntak fins, og unntakene er viktig,

Jeg tror du gjør en forskjell i hverdagen, ta vare på den delen av deg selv, det heter mot og standhaftighet!

Jeg sto ikke opp for personen, jeg sa ikke imot noen. Jeg er veldig redd for å bli uvenn med noen.

Hva er en NT menneske?

Skrevet

Høres ut som om det var bra at du støttet personen som ble kritisert:-)

Jeg støttet personen ikke. jeg bare var hyggelig og hadde medfølelse, men det er noe helt annet

Skrevet

Jeg støttet personen ikke. jeg bare var hyggelig og hadde medfølelse, men det er noe helt annet

Jo, jeg mener du indirekte støttet vedkommende ved å ikke være med på baksnakkingen i etterkant.

Skrevet

Du støttet jo ved å være hyggelig med personen. Og, som frosken sier, du var ikke med på baksnakkingen. Jeg syns det viser at du er sterk. Skulle ønske jeg hadde en som deg i klassen da jeg gikk på skolen.

Skrevet

Jo, jeg mener du indirekte støttet vedkommende ved å ikke være med på baksnakkingen i etterkant.

Ja men jeg var feig nok til å ikke si imot

Skrevet

Du støttet jo ved å være hyggelig med personen. Og, som frosken sier, du var ikke med på baksnakkingen. Jeg syns det viser at du er sterk. Skulle ønske jeg hadde en som deg i klassen da jeg gikk på skolen.

Det eneste jeg sa var at jeg ikke var enig når de spurte. Men jeg sa aldri noe imot på noe annet.. Jeg er feig.

Hadde jeg vært sterk hadde jeg turt si mine egne meninger mye mer.

Men hyggelig at dere syns det uansett :)

Gjest Ladytron
Skrevet

Det eneste jeg sa var at jeg ikke var enig når de spurte. Men jeg sa aldri noe imot på noe annet.. Jeg er feig.

Synes du var flink jeg. Tror dessverre ikke mange hadde turt å si sterkt imot.

Skrevet

Jeg sto ikke opp for personen, jeg sa ikke imot noen. Jeg er veldig redd for å bli uvenn med noen.

Hva er en NT menneske?

Caylee:

du viste gjennom din væremåte at du kunne ha et annet syn på personen , jeg synes det var tøft gjort. Det skal mye selvtillit til å være uenig med flokken i din alder , du viste at du tok avstand ved å ikke henge deg på. Bra! Slikt kan bety utrolig mye.

Selv husker jeg enda en gutt ( jeg faktisk var hemmelig forelsket i) talte læreren mitt i mot når hun ville sette en slåsskjempe ved siden av meg fordi jeg var så " snill". Han stilte lærer spørsmål hva jeg hadde gjort for å fortjene å sitte ved siden av denne gutten , som og hadde lett for å komme m sårende kommentarer til andre. Husker jeg ble rørt.

Å våge å vise motstand mot urett er en viktig egenskap - du er bevisst din rolle i den situasjonen som oppsto. Jeg synes du skal være fornøyd med deg selv.

Det er meningsfylt å kjempe for en bedre verden :)

MissAftereight
Skrevet

En i klassen min fikk virkelig gjennomgå idag syns jeg.. Jeg satt med en klump i magen, jeg så hvor trist personen egentlig ble etter hva h*n fikk høre. Noen spurte meg da personen hadde gått ut fra rommet en stund om ikke jeg syns personen var ditt og datt. Da sa jeg nei. Jeg liker personen jeg.

Når de andre svarte personen surt, svarte jeg personen snilt og prøvde få samtalen igang med h*n så det ikke skulle bli så ille situasjon..

Hele dagen har vært dritt. Liker ikke at det er baksnakking og slike situasjoner..

Flott gjort! Det skal mye styrke til for ikke å jatte med slike bøller, men våge å ha en egen mening. Dette er et tegn på at du er et godt menneske med empati for andre  :)

Skrevet

Ja, du sa du ikke var enig. Det er faktisk ganske sterkt gjort det :) Syns du skal fortsette å prate med og være hyggelig mot denne personen slik at vedkommende slipper å ha hele klassen imot seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...