Gå til innhold

Mr-SCANNING for å sjekke asperger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ikke tro  på at rælet du får servert i avisa.

Skrevet

Det blir gjort

Hvorfor skriver dem det? Det går jo ikke ann å se asperger (med mindre det er alvorlig autisme) på MR??

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/pentagon-rapport-hevder-putin-kan-ha-aspergers/a/23389209/

"De understreker samtidig at de ikke kan slå fast helt sikkert at presidenten har Aspergers, fordi de ikke har hatt muligheten til å gjennomføre en MR-scan av Putins hjerne."

skanning er blitt gjort en god stund nå, og det kan påvise AS. Men det er generelt en hjerne med Autisme en kan se, hvis nok.  

Skrevet

Det blir gjort

skanning er blitt gjort en god stund nå, og det kan påvise AS. Men det er generelt en hjerne med Autisme en kan se, hvis nok.  

Referanse?

Anonymous poster hash: 5a5f8...f26

Skrevet

Det blir gjort

hvor får man gjort det, det vil jeg gjerne prøve

Skrevet

Men det er generelt en hjerne med Autisme en kan se, hvis nok.

Kan du forklare hva du mener her?

Skrevet

Tipper teorien er noe slik:

Aspergere er litt hemma når det gjelder sosiale ting og derfor er det mindre hjerneaktivitet i områdene under panna som håndterer sosiale ting og dette kan en jo måle fordi hvor mye blod som trekkes til disse områdene er proporsjonalt med hjerneakviteten i området, men det blir isåfall veldig unøyaktige målinger som fort kan blandes med andre ting tviler sterkt på at du kan få noe entydig svar på denne måten

Skrevet

Tipper teorien er noe slik:

Aspergere er litt hemma når det gjelder sosiale ting og derfor er det mindre hjerneaktivitet i områdene under panna som håndterer sosiale ting og dette kan en jo måle fordi hvor mye blod som trekkes til disse områdene er proporsjonalt med hjerneakviteten i området, men det blir isåfall veldig unøyaktige målinger som fort kan blandes med andre ting tviler sterkt på at du kan få noe entydig svar på denne måten

Lurte mer på setningen til FGT... skjønte ikke hva den betydde.

Men men.

Skrevet (endret)

Det er forskjell på en vanlig hjerne og en med autisme, og dette kan registreres med skanning  .For noen år siden bli den metoden brukt i noen tilfeller i utlandet, ikke i Norge. Har kommet litt bort den info nå, men kan sikkert finne det frem i boka. 

Endret av FGT
Skrevet

Referanse?

Anonymous poster hash: 5a5f8...f26

Dette var noe jeg skrev om og henta info fra utlandet om for noen år siden

Skrevet

Okidoki!

Tror ikke slik skanning er så veldig treffsikker.

Noe sånt.

Men men.

Skrevet

Tror ikke slik skanning er så veldig treffsikker.

Noe sånt.

Men men.

Det vet jeg ingenting om. Det jeg lurte på, var denne setningen: "Men det er generelt en hjerne med Autisme en kan se, hvis nok."

Man kan generelt se en hjerne med autisme, hvis det er nok?

Altså:

Hvis det er "nok" autisme, så kan man se det på hjernen (via skann)?

NEIDA!!! Jeg bare troller jeg. Trollololololol...

Skrevet (endret)

Man har ikke lov å rette på skrivefeil, selv når de gjør teksten uleselig. Det tok meg et halvt minutt og ga meg begynnende migrene, å finne ut av det, men "hvis nok" står helt sikkert for "visstnok".

Endret av Bella Dotte
Skrevet

Man har ikke lov å rette på skrivefeil, selv når de gjør teksten uleselig. Det tok meg et halvt minutt og ga meg begynnende migrene, å finne ut av det, men "hvis nok" står helt sikkert for "visstnok".

Forskjell på syntaxfeil og ordsammensurium...

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det er min rett å være slem her. For jeg er nazi. En god nazi har lov til alt.

Skrevet

Forskjell på syntaxfeil og ordsammensurium...

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det er min rett å være slem her. For jeg er nazi. En god nazi har lov til alt.

ja ja,

men fmri kan vise mer enn vanlig mr,

:-)

Men man må omtrent være like utviklingshemmet som meg :D  noe som skal godt gjøres når man samtidig kan skrive, samt av og til si flerstavelsesord og hele setninger!

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg fikk tilbud om en studie nå, igjen... :huh: sa NEI, kanskje jeg likevel sier ja ;)

Psykiateren sa forbauset, sier du nei, jeg sa ja, ja jeg sier nei :lol:

Skrevet

Lurte mer på setningen til FGT... skjønte ikke hva den betydde.

Men men.

Det var som Bella Dotte skrev "visstnok" 

Skrevet

Jeg fikk tilbud om en studie nå, igjen... :huh: sa NEI, kanskje jeg likevel sier ja ;)

Psykiateren sa forbauset, sier du nei, jeg sa ja, ja jeg sier nei :lol:

Hva har legen din med det å gjøre?

Skrevet

Hva har legen din med det å gjøre?

Det er ikke legen min tror jeg, det er en annen lege på nevrohabiliteringen,

det er noe som heter bupgen-studie og de vil ha familier med mye autisme i den, noe sånt.

Jeg orker ikke akkurat nå noe mer, jeg er sliten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...