Gå til innhold

Arbeidslivet er bare for de friske og sterke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut og inn av veldig destruktive tanker. Kanskje alle hadde det bedre uten meg. Det er nok alt samlet sett som har toppet seg. Det er vanskelig å se mening med livet når jeg er mislykket på alle områder og depressiv. Det er lettere innimellom, da jeg klarer å skyve tankene litt fra meg.

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

18

• AnonymBruker

12

• XbellaX

8

• ISW

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja arbeidslivet er for de friske å sterke. Men med noen unntak. Noen kan være veldig friske men ikke så sterke, andre kan være sterke men ikke så friske. Men er man ingen av delene så ligger man dårlig an. Men det finnes jo noen bedrifter som tar mennesker til sine hjerter og ikke bare tenker økonomi. Men det er vernede bedrifter, og de er det ikke så mange av.

Skrevet

ja arbeidslivet er for de friske å sterke. Men med noen unntak. Noen kan være veldig friske men ikke så sterke, andre kan være sterke men ikke så friske. Men er man ingen av delene så ligger man dårlig an. Men det finnes jo noen bedrifter som tar mennesker til sine hjerter og ikke bare tenker økonomi. Men det er vernede bedrifter, og de er det ikke så mange av.

Jeg er dessverre ikke så fullkommen som vi skal være i dette livet. Ikke på noen områder. Prøver å gjøre så godt jeg kan, men det er ikke godt nok.

Skrevet

Jeg er dessverre ikke så fullkommen som vi skal være i dette livet. Ikke på noen områder. Prøver å gjøre så godt jeg kan, men det er ikke godt nok.

Hvem bestemmer hvor "fullkomne vi skal være i dette livet"? Hvem sier det ikke er godt nok?

Skrevet

Hvem bestemmer hvor "fullkomne vi skal være i dette livet"? Hvem sier det ikke er godt nok?

Samfunnet, dol, alle. Går jeg tur er ikke det godt nok, for jeg må springe til jeg svetter og har hjertebank. Vi skal være fullkomne foreldre. Effektive på jobb. Ingen menneskelige feil når vi kjører bil. Jeg oppfatter på alle plan at vi skal være perfekte. Jeg er sliten og lei. Føler meg mislykket når jeg går gjennom livet mitt og ser på alle områder jeg har feilet.

Skrevet

Samfunnet, dol, alle. Går jeg tur er ikke det godt nok, for jeg må springe til jeg svetter og har hjertebank. Vi skal være fullkomne foreldre. Effektive på jobb. Ingen menneskelige feil når vi kjører bil. Jeg oppfatter på alle plan at vi skal være perfekte. Jeg er sliten og lei. Føler meg mislykket når jeg går gjennom livet mitt og ser på alle områder jeg har feilet.

Dette er _dine_ normer, og jeg synes du skal være forsiktig med å tillegge andre de samme normene.

Skrevet

Dette er _dine_ normer, og jeg synes du skal være forsiktig med å tillegge andre de samme normene.

Jeg prøver ikke å tillegge andre normene. Prøvde bare å svare på det du spurte om. Det er slik jeg opplever det.

Når det skjer en ulykke eller en annen feil, så må de finne syndebukken. Kan de finne en som har gjort en menneskelig feil, så er han dømt.

Skrevet

Jeg kjenner ikke igjen det du påstår er alles normer. De fleste voksne mennesker anser f.eks. turgåing for å være godt nok, vet at man som foreldre aldri klarer å være feilfri, at effektiviteten i arbeidslivet varierer og menneskelige feil skjer i trafikken som på alle andre livsområder.  For de fleste av oss er det slik at dersom man gjør som best man kan, så må det være godt nok i de fleste sammenhenger. (Selvfølgelig kan man ikke kjøre så dårlig at man ikke er rimelig trygg sjåfør, man kan heller ikke utsette barn for omsorgssvikt eller begå underslag hos sin arbeidsgiver.)

Skrevet

Jeg kjenner ikke igjen det du påstår er alles normer. De fleste voksne mennesker anser f.eks. turgåing for å være godt nok, vet at man som foreldre aldri klarer å være feilfri, at effektiviteten i arbeidslivet varierer og menneskelige feil skjer i trafikken som på alle andre livsområder.  For de fleste av oss er det slik at dersom man gjør som best man kan, så må det være godt nok i de fleste sammenhenger. (Selvfølgelig kan man ikke kjøre så dårlig at man ikke er rimelig trygg sjåfør, man kan heller ikke utsette barn for omsorgssvikt eller begå underslag hos sin arbeidsgiver.)

Det er nok umulig for deg å forstå. Men mange slike ting har gitt meg angst fra jeg ble voksen og begynte å få ansvar.

Skrevet

Det er nok umulig for deg å forstå. Men mange slike ting har gitt meg angst fra jeg ble voksen og begynte å få ansvar.

Hvorfor skulle dette være umulig for meg å forstå? Poenget med mitt svar er at du tillegger omgivelsene svært strenge - og delvis fordømmende - holdninger. Jeg mener dette primært er dine egne holdninger, og at du kan jobbe med å endre din tenkning rundt disse temaene.

Skrevet

Du verden, det må være nydelig å kunne legge skylde og ansvar over på absolutt alle andre. Det kunne jeg også tenkt meg etter en relativt krevende uke. I motsetning til deg så kan jeg faktisk ikke det. Jeg får heller forsøke å gjøre noe med det jeg kan gjøre noe med, og det som ikke lar seg ordne får jeg ha tillit til at jeg står av. Men, jeg har langt mer yst til å gjøre som deg,- legge skylden og ansvaret på dol og samfunnet.

Skrevet

Hvorfor skulle dette være umulig for meg å forstå? Poenget med mitt svar er at du tillegger omgivelsene svært strenge - og delvis fordømmende - holdninger. Jeg mener dette primært er dine egne holdninger, og at du kan jobbe med å endre din tenkning rundt disse temaene.

Dette er ikke snakk om holdninger, men hva jeg har oppfattet kreves av oss. Mine holdninger er at vi er vanlige mennesker med feil og mangler, og det burde være tillat at vi er. Men jeg har alltid krevd mer av meg selv enn av andre. Det har alltid vært vanskeligere å akseptere egne feil enn andres.

Skrevet

Du verden, det må være nydelig å kunne legge skylde og ansvar over på absolutt alle andre. Det kunne jeg også tenkt meg etter en relativt krevende uke. I motsetning til deg så kan jeg faktisk ikke det. Jeg får heller forsøke å gjøre noe med det jeg kan gjøre noe med, og det som ikke lar seg ordne får jeg ha tillit til at jeg står av. Men, jeg har langt mer yst til å gjøre som deg,- legge skylden og ansvaret på dol og samfunnet.

Den var direkte stygg. Du kjenner ikke meg, og forstår hvis heller ikke hva som ligger bak.

Skrevet

Den var direkte stygg. Du kjenner ikke meg, og forstår hvis heller ikke hva som ligger bak.

Du sitter stille og rolig legger så godt som alt av ansvar og skyld på DOL, et nettforum, og på resten av samfunnet. Er det rart jeg reagerer synes du? 

Skrevet

Du sitter stille og rolig legger så godt som alt av ansvar og skyld på DOL, et nettforum, og på resten av samfunnet. Er det rart jeg reagerer synes du?

Jeg trekker meg nå før jeg skriver noe jeg angrer. Om det er bevisst du går i mot meg eller om det skyldes at du ikke forstår hva jeg prøver å få frem vet jeg ikke. Jeg orker ikke å forklare mer.

Skrevet (endret)

Jeg trekker meg nå før jeg skriver noe jeg angrer. Om det er bevisst du går i mot meg eller om det skyldes at du ikke forstår hva jeg prøver å få frem vet jeg ikke. Jeg orker ikke å forklare mer.

Jeg har ingenting i mot deg, men jeg blir oppgitt over din unike evne i å ,så godt som alltid, finne unnskyldninger.

Selv om jeg ikke er enig med deg betyr ikke det at jeg ikke forstår, det betyr ganske enkelt at jeg ikke er enig.

Det er ingen som er perfekte eller lever perfekte liv, alle har sitt, -ihvertfall de menneskene med et snev av dybde i seg. Det er trist når du skriver : " Går jeg tur er ikke det godt nok, for jeg må springe til jeg svetter og har hjertebank.» Selvfølgelig er det ikke slik, hvorfor bruke energi på å tolke alt i verste mening.

Det er ikke samfunnet som trenger å forandre seg, det er du som må jobbe med dine egne holdninger.

Endret av XbellaX
Skrevet

Hvordan vite hva andre forventer av oss, og hva som er ens egne holdninger? Jeg har forståelse for eller sin fortvilelse. Uansett om det er fra en selv eller fra andre holdningene kommer, er det vondt å gå rundt å føle det på den måten. Jeg vet dessverre ikke hvordan man kommer bort fra det. 

Skrevet

Hvordan vite hva andre forventer av oss, og hva som er ens egne holdninger? Jeg har forståelse for eller sin fortvilelse. Uansett om det er fra en selv eller fra andre holdningene kommer, er det vondt å gå rundt å føle det på den måten. Jeg vet dessverre ikke hvordan man kommer bort fra det. 

Jeg skjønner at det er vondt å føle at en ikke strekker til i forhold til det man oppfatter er andres forventninger. Slik jeg ser det, så er det allikevel riktig å påpeke at de normene som eller mener alle har, er hennes egne og ikke alle andres.

Skrevet

Jeg skjønner at det er vondt å føle at en ikke strekker til i forhold til det man oppfatter er andres forventninger. Slik jeg ser det, så er det allikevel riktig å påpeke at de normene som eller mener alle har, er hennes egne og ikke alle andres.

Hun skriver jo at hun er strengere med seg selv enn med andre når det gjelder feil, så jeg tenker hun ser at ikke alle normene er andres, men kanskje mest hennes egne. Nå tenker jeg kanskje at det uansett kan kjennes vanskelig å føle at en ikke strekker til uavhengig av om det er i relasjon til egne eller andres forventninger. 

Skrevet

Jeg har skrevet det tidligere. Dette er ikke mine normer. Vi har bl. annet et lovverk i norge som kan dømme uheldige folk. Det er noe som har gitt meg angst hver gang jeg leser om tilfeller. Jeg kunne dratt frem mange eksempel. Men hovedsaken er at det ikke er mine normer, men jeg prøver å gjøre så godt som jeg kan av det som forventes av meg. Men jeg blir frustrert, for jeg er bare et vanlig menneske med mine feil og mangler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...