AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 Skrevet 8. februar 2015 Jeg tror det er en del muligheter man selv kanskje overser. Går du i behandling og har drøftet en gradvis tilnærming til arbeidslivet der? Har du tatt opp dette med NAV? Jeg får ikke noe behandling, og nav har ingenting å tilby. Anonymous poster hash: 2a141...978 Anonymous poster hash: 2a141...978 0 Siter
Kayia Skrevet 8. februar 2015 Skrevet 8. februar 2015 Jeg svarte jo bare en annen bruker. Forstår ennå ikke hva som var galt med det. Orker ikke mer. Er bare sliten og lei nå. Alt jeg gjør er jo galt for tiden. Selv det som blir gjort i beste mening. Ingenting var galt med det, på samme måte som det ikke er galt av meg å svare deg. Sånn funker åpne nettforum, og man må være forberedt på at dersom man starter en tråd så svarer folk om de føler for det, også om de er uenige med deg. I åpningsinnlegget sier du at du kobler ut ved stress og at dette er et problem for deg. Jeg syns det virker som det er det du gjør nå også, altså kobler ut og gir deg over når noe (her: folk - bl.a. mine - sine meninger) stresser deg. Jeg tror du skulle øvd deg på å kjenne at det ikke er farlig at vi er uenige, og at dette ikke betyr at vi er uvenner eller at uenigheten får store konsekvenser. Du trenger ikke logge av, du trenger ikke legge deg eller gi deg over og "gi opp" (som du sier) for noe så lite som at jeg har gitt deg en kommentar i en tråd vel? 0 Siter
Gjest Skrevet 8. februar 2015 Skrevet 8. februar 2015 Ingenting var galt med det, på samme måte som det ikke er galt av meg å svare deg. Sånn funker åpne nettforum, og man må være forberedt på at dersom man starter en tråd så svarer folk om de føler for det, også om de er uenige med deg. I åpningsinnlegget sier du at du kobler ut ved stress og at dette er et problem for deg. Jeg syns det virker som det er det du gjør nå også, altså kobler ut og gir deg over når noe (her: folk - bl.a. mine - sine meninger) stresser deg. Jeg tror du skulle øvd deg på å kjenne at det ikke er farlig at vi er uenige, og at dette ikke betyr at vi er uvenner eller at uenigheten får store konsekvenser. Du trenger ikke logge av, du trenger ikke legge deg eller gi deg over og "gi opp" (som du sier) for noe så lite som at jeg har gitt deg en kommentar i en tråd vel? Ikke for en kommentar. Det er samlet sett. Det har blitt for mye. Egentlig skulle jeg ikke vært på dol heller, for det mestrer jeg hvis heller ikke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. februar 2015 Skrevet 8. februar 2015 Jeg vet veldig godt hva som er problemet, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Kanskje fordi det ikke er noe å gjøre med det? Anonymous poster hash: 2a141...978 Det er sant at det er ikke alltid det er noe å gjøre med det. 0 Siter
Kayia Skrevet 8. februar 2015 Skrevet 8. februar 2015 (endret) Ikke for en kommentar. Det er samlet sett. Det har blitt for mye. Egentlig skulle jeg ikke vært på dol heller, for det mestrer jeg hvis heller ikke. Hva mener du med "samlet sett"? Alle meningene på dol? I såfall: Greier du ikke å fokusere på det fornuften sier, nemlig at dette er ukjente mennesker på nett som mener noe uten å kjenne deg, framfor å fokusere på reaksjonene meningene skaper i deg? Jeg tenker at det hadde vært lurt å øve seg på å sette fornuften over følelsene og på den måten lære deg å håndtere følelser som er skapt uten en egentlig god grunn? Alternativet er å logge av (evt kun lese andres innlegg) dol, som du sier, dersom du kjenner at det skaper uro hos deg å delta aktivt? Det vil også være å ta konsekvensen av og opptre fornuftig for å bedre følelseslivet. Det er en ærlig sak å ta konsekvensen av at "jeg blir trist og opprørt og føler meg mindre verd av å eksponeres for andres meninger av meg på dol, derfor slutter jeg å eksponere meningene mine". Kanskje kaketråder og treningstråder er lettere for deg? Jeg syns den moden og voksen måte å håndtere dette på vil være å tenke over dette, og handle i tråd med grensene dine. Endret 8. februar 2015 av Kayia 0 Siter
Gjest Skrevet 9. februar 2015 Skrevet 9. februar 2015 Jeg vil bare si at jeg har en fantastisk arbeidsplass, kollega og sjef. Og jeg trives i jobben. Likevel kan en komme i situasjoner som er veldig vanskelige. Da er det vanskelig å være så sårbar. Skulle ønske jeg var mer hardfør. Men det er bare slik jeg er. Og det er fortvilende å slutte å fungere under stress når jeg trenger mest å være effektiv. Derfor føler jeg det er slik som jeg skrev i overskriften. Men det er mine følelser. Jeg vet det finnes gode tilretteleggelser. Men det er ingen tvil om at mange forventer perfekte folk mange steder i arbeidslivet. Det er ikke mine normer, men mine opplevelser, erfaringer og inntrykk. Er det ikke mange feiltrinn det står om i enkelte blader? 0 Siter
tonie Skrevet 9. februar 2015 Skrevet 9. februar 2015 Arbeidslivet er fullt av mennesker som i perioder føler seg utilstrekkelige, slitne, svake og syke. Hvis kun de som følte seg friske og sterke skulle møtt opp på jobb i morgen tidlig ville Norge stoppet opp. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 9. februar 2015 Skrevet 9. februar 2015 Jeg vil bare si at jeg har en fantastisk arbeidsplass, kollega og sjef. Og jeg trives i jobben. Likevel kan en komme i situasjoner som er veldig vanskelige. Da er det vanskelig å være så sårbar. Skulle ønske jeg var mer hardfør. Men det er bare slik jeg er. Og det er fortvilende å slutte å fungere under stress når jeg trenger mest å være effektiv. Derfor føler jeg det er slik som jeg skrev i overskriften. Men det er mine følelser. Jeg vet det finnes gode tilretteleggelser. Men det er ingen tvil om at mange forventer perfekte folk mange steder i arbeidslivet. Det er ikke mine normer, men mine opplevelser, erfaringer og inntrykk. Er det ikke mange feiltrinn det står om i enkelte blader? Du er i jobb, ergo takler du å være i jobb. Mange ønsker seg perfekte ansatte, men de finnes jo ikke. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. februar 2015 Skrevet 9. februar 2015 Arbeidslivet er fullt av mennesker som i perioder føler seg utilstrekkelige, slitne, svake og syke. Hvis kun de som følte seg friske og sterke skulle møtt opp på jobb i morgen tidlig ville Norge stoppet opp. Det er dessverre ikke alle som klarer å forstå at det bare er vanlige mennesker med feil og mangler som jobber i enkelte yrker. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. februar 2015 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Du er i jobb, ergo takler du å være i jobb. Mange ønsker seg perfekte ansatte, men de finnes jo ikke. Det er ikke bare de som ønsker seg perfekte ansatte, men alle andre som forventer å møte perfekte folk i enkelte yrker. Ja jeg er i jobb og det har jeg tenkt å fortsette med. Men har en del alvorlige knekker fra arbeidslivet. Endret 9. februar 2015 av eller 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.