Gå til innhold

Til psykiater for første gang. Gruer meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva som venter meg? Er blitt henvist pga mangeårig bulimi og tilbakevendende depresjoner. Jeg har brukt fontex i et års tid med god virkning. Hva gjør man på første konsultasjon? Og hvor lenge pleier det å vare? 

Anonymous poster hash: 60fc6...b22
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Konsultasjoner varer vanligvis 45 minutter.

De første timene brukes til å bli kjent og til å finne ut av dine problemer (utredning/diagnostisering).

Skrevet

Tillegg til nhd's svar:

Psykiateren henter deg på venteværelset. Presenterer seg. Viser vei til kontoret. Dere setter dere. Han starter samtalen,leser kanskje henvisningen legen din har sendt og bruker det som utgangspunkt. Stiller spørsmål, legger kanskje noen planer for veien videre og avtaler ny time.

Noe slikt.

Lykke til :)

Skrevet

Det er ingen ting å grue seg for. Det er i mange tilfeller som å sitte å prate med en god venn. 

Skrevet

Dette er ikke noe å grue seg til. Du skal ikke opp til eksamen/prestere. Tenk heller at dette kan være nettopp det som gjør at livet ditt nå gjør en vending. Møt med åpent sinn og bare ta det derfra. 

Anonymous poster hash: 8a3cc...f51
Skrevet

Er redd han kommer til å synes jeg er både for frisk (for jeg ER jo det..), eller at han setter diagnoser jeg ikke er i stand til å takle :( herregud jeg gruer meg :(((

Skrevet

Jeg har ikke tid til et behandlingsopplegg. Jobber 100% i en lederstilling, og jeg har familie. Men jeg har strevd over halve livet mitt.. Er god på å holde fasaden, og jeg er redd for at om jeg må gjennom mye greier nå må jeg avsløre meg selv til mennesker jeg ikke vil avsløre meg for :( Off.. Kunne jeg ikke bare reist bort og drukket meg full...

Skrevet

Jeg har ikke tid til et behandlingsopplegg. Jobber 100% i en lederstilling, og jeg har familie. Men jeg har strevd over halve livet mitt.. Er god på å holde fasaden, og jeg er redd for at om jeg må gjennom mye greier nå må jeg avsløre meg selv til mennesker jeg ikke vil avsløre meg for :( Off.. Kunne jeg ikke bare reist bort og drukket meg full...

Men du skal vel dit for en grunn? Sikkert bedre det enn å reise bort å drikke seg full..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...