Gå til innhold

Ringe psykolog mandag ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fortvilt men har ikke time før en uke . Klarer ikke fungere og vil bare rakne . Redd vedk syns jeg maser , har ikke gjort d tidli - klart p vente . Men kjennes som alt har rent over og jeg er redd egne tanker og redd jeg skal miste kontrollen.

Anonymous poster hash: cb6c1...769

Skrevet

Kanskje det roer seg litt for deg i løpet av helgen. Du har vært ganske utafor andre ganger også i etterkant av terapitime. Du pleier å si at du har det bedre i alle fall innen søndag. Ta en dag av gangen:-)

Skrevet

Kanskje det roer seg litt for deg i løpet av helgen. Du har vært ganske utafor andre ganger også i etterkant av terapitime. Du pleier å si at du har det bedre i alle fall innen søndag. Ta en dag av gangen:-)

ok
Skrevet

Gjør noe du liker. Se foreksempel på gøye-youtube videoer, se på en fin film/pogram. Ta deg en sjokolade og bare ta det med ro. Hvis det ikke hjelper så kanskje du burde ringe noen. Bare test ut litt først. Og som frosken sier, å ta en time og dag av gangen hjelper veldig i en vanskelig situasjon.

Skrevet

Gjør noe du liker. Se foreksempel på gøye-youtube videoer, se på en fin film/pogram. Ta deg en sjokolade og bare ta det med ro. Hvis det ikke hjelper så kanskje du burde ringe noen. Bare test ut litt først. Og som frosken sier, å ta en time og dag av gangen hjelper veldig i en vanskelig situasjon.

takk for råd men jeg har ikke lyst til annet enn å lide , det er det jeg befinner meg og hjernen har ikke mer plass .
Skrevet

takk for råd men jeg har ikke lyst til annet enn å lide , det er det jeg befinner meg og hjernen har ikke mer plass .

Når jeg ikke klarer gjør noe som helst fordi det er for ille hender det jeg legger meg ned på senga og prøver å hvile, og prøve tenke mer "klart" istedenfor å gjøre noe dumt. Er verdt et forsøk. Å lide er dumt.. vet av erfaring. Kan angre fort på sånt..

Skrevet

Da burde du slutte å straffe deg selv da... unn deg selv å ha det bra. Du har sikkert fortjent det.

Skrevet

Du kan ringe hjelpetelefonen: 116 123. Det er et døgnåpent tilbud

Ellers forstår jeg godt hvordan det er. Har selv sluttet hos psykolog da det ble alt for vanskelig emosjonelt. Jeg ble dårligere av å gå dit. Ble destruktiv og avhengig og følte meg helt hjelpeløs uten han. Det var direkte usunt for meg og jeg levde for timene og sørget mellom timene. Ble spesielt dårlig etter timene og maktet ikke mer. Har det bedre alene faktisk. 

Anonymous poster hash: d6439...a73
Skrevet

Hm - jeg har visst landet med desperasjonen min jeg følte i går etter time . Ser i dag det fruktbare og viktige i de sensitive temaer som ble brakt på bane. Våknet med enorm energi og kjente meg varm innvendig og kreativ og har nå gitt full gass. Ikke minst hatt en god samtale full av inderlighet , humor , problem stillinger , forskjellighet og dekonstruksjon. Har også rocket meg på kjøkken golvet m mannen til befriende " gal" musisering , danset m støvsugen og satt i gang et kreativt prosjekt m mitt yngste barn . - samt fulgt opp mine andre to' s dikting om en viktig stemme i verden- jeg ble rørt til tårer. Og lastet ned plenty nytt " stoff" til eget dkriveprosjrkt og drømt meg bort i andre sidestillte skapende agendaer . Dekket på frokost bord og ledd med familien. Har det veldig bra i dag - jammen ikke dumt å få ut frustrasjoner / jobbe med dem.

Terapien får vente til angitt dato ..

Jeg kjente med ett jeg har så mye å kjempe for, så mye å gjøre - så mange verdier hegne om - livet ER verdt å leve:)

Skrevet

Du kan ringe hjelpetelefonen: 116 123. Det er et døgnåpent tilbud

Ellers forstår jeg godt hvordan det er. Har selv sluttet hos psykolog da det ble alt for vanskelig emosjonelt. Jeg ble dårligere av å gå dit. Ble destruktiv og avhengig og følte meg helt hjelpeløs uten han. Det var direkte usunt for meg og jeg levde for timene og sørget mellom timene. Ble spesielt dårlig etter timene og maktet ikke mer. Har det bedre alene faktisk. 

Den hjelpetelefonen er det verste man kan ringe. De snakker nedlatende, bagataliserer og bryr seg ikke det grann. Å ringe dem kan føre til motsatt effekt. Man blir ikke møtt med forståelse, ikke noe trøst engang.

Og jeg vet hva jeg sier. Har ringt ditt endel ganger iløpet av de siste årene. Like dårlig hver gang. Tror det er bedre ringe kirkens hjelpetelefon. Jeg har aldri prøvd ringe dem, men de er sikkert mer medmennskelige

Skrevet

Den hjelpetelefonen er det verste man kan ringe. De snakker nedlatende, bagataliserer og bryr seg ikke det grann. Å ringe dem kan føre til motsatt effekt. Man blir ikke møtt med forståelse, ikke noe trøst engang.

Og jeg vet hva jeg sier. Har ringt ditt endel ganger iløpet av de siste årene. Like dårlig hver gang. Tror det er bedre ringe kirkens hjelpetelefon. Jeg har aldri prøvd ringe dem, men de er sikkert mer medmennskelige

Får de som jobber på hjelpetelefonen betalt eller er det bare frivillige? 

Anonymous poster hash: 0a262...f1e

Skrevet

hvordan viser de at de ikke forstår ? Hva blir sagt og hva blir ikke sagt?

Jeg ville aldri orket å gå til en fremmed fugl- på en legevakt og sagt jeg var fortvilt . Er det krise er det trolig likevel det riktige. Jeg ville ventet til det var mulig å treffe en jeg " kjente" - en som hadde dybdeperspektiver for å gi rett hjelp til rett tid... Men det er meg..;)

Skrevet

Får de som jobber på hjelpetelefonen betalt eller er det bare frivillige? 

Anonymous poster hash: 0a262...f1e

De får betalt. Jeg har spurt dem om det en gang. 

Skrevet

hvordan viser de at de ikke forstår ? Hva blir sagt og hva blir ikke sagt?

Jeg ville aldri orket å gå til en fremmed fugl- på en legevakt og sagt jeg var fortvilt . Er det krise er det trolig likevel det riktige. Jeg ville ventet til det var mulig å treffe en jeg " kjente" - en som hadde dybdeperspektiver for å gi rett hjelp til rett tid... Men det er meg.. ;)

Det verste syns jeg er at de snakker så strengt.. De høres sinte ut i stemmen, og det virker som de ikke vil høre eller har tid til å prate. og prøver finne en kjapp løsning som ikke hjelper noenting. Det ender med at man avbryter samtalen selv og føler seg enda verre etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...