Gå til innhold

Medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot sosial angst ( kanskje vært styrt av paranoide tanker )og depressivt tanker ( tanker om at jeg ikke er noe verdt og er ødelagt og lite energi uteom noen timer ( om jeg har drukket masse kaffe - samt skumle tanker om at jeg kan ta mitt liv om jeg ikke orker mer)-

og overmot ( hypomani de ikke ser som annet enn manglende selvinnsikt- sterk prestasjonsorientering )

Anonymous poster hash: f6861...e5e

Skrevet

Mot sosial angst ( kanskje vært styrt av paranoide tanker )og depressivt tanker ( tanker om at jeg ikke er noe verdt og er ødelagt og lite energi uteom noen timer ( om jeg har drukket masse kaffe - samt skumle tanker om at jeg kan ta mitt liv om jeg ikke orker mer)-

og overmot ( hypomani de ikke ser som annet enn manglende selvinnsikt- sterk prestasjonsorientering )

Er du bipolar?

Anonymous poster hash: 90cc9...fc8

Skrevet

Er du bipolar?

Anonymous poster hash: 90cc9...fc8

de har lurt på det men trolig slått det fra seg. Jeg tror jeg er i en blandet affektiv tilstand hva nå det måtte være.
Skrevet

Uff, i kveld har du det ikke bra. Forsøk å ta en varm dusj dropp alt av koffein -du drikker alt for mye noe som igjen er med på å gi næring til angsten din. Pust med magen, forsøk avspenningsteknikker, Vær med familien din, ikke forsøk å gjøre noe annet enn å bare "være" i kveld.

Skrevet (endret)

Uff, i kveld har du det ikke bra. Forsøk å ta en varm dusj dropp alt av koffein -du drikker alt for mye noe som igjen er med på å gi næring til angsten din. Pust med magen, forsøk avspenningsteknikker, Vær med familien din, ikke forsøk å gjøre noe annet enn å bare "være" i kveld.

jeg ligger alene og gråter og føler meg sviktet av en som egentlig bør stå meg nær og en perifer som jeg har trodd sto meg nær . Han ser meg ikke helhetlig og vår kommunikasjon er blodfattig Tror psykolog ser min smerte , men forberedt på de vil knuse meg og at han deretter sender m på gaten uten å si " hade". Har ikke fortjent bedre , svikter alle selv og . Endret av En namnlaus
Skrevet

jeg ligger alene og gråter og føler meg sviktet av en som egentlig bør stå meg nær og en perifer som jeg har trodd sto meg nær . Han ser meg ikke helhetlig og vår kommunikasjon er blodfattig Tror psykolog ser min smerte , men forberedt på de vil knuse meg og at han deretter sender m på gaten uten å si " hade". Har ikke fortjent bedre , svikter alle selv og .

Pust. Øv deg på å puste, pust med magen. Først inn gjennom munnen, videre ned i halsen, og så med hele magen. Hold 5 sekunder på hvert sted. Øv deg på å bli god på å puste deg ut av overveldende tanker. 

Vent med å tolke. Det er kveld, kaos , smerte, og mye følelser. Vent med å tolke til du får noe mer avstand. Det er få dager, 1 eller 2, siden alt var veldig bra og du ville søke jobb med ny iver. Denne stormen går også over selv om den river i deg akkurat nå, hold deg fast, det er lys i sikte.

Skrevet

Pust. Øv deg på å puste, pust med magen. Først inn gjennom munnen, videre ned i halsen, og så med hele magen. Hold 5 sekunder på hvert sted. Øv deg på å bli god på å puste deg ut av overveldende tanker.

Vent med å tolke. Det er kveld, kaos , smerte, og mye følelser. Vent med å tolke til du får noe mer avstand. Det er få dager, 1 eller 2, siden alt var veldig bra og du ville søke jobb med ny iver. Denne stormen går også over selv om den river i deg akkurat nå, hold deg fast, det er lys i sikte.

ja du vil også stemple meg , jeg er bare i emosjonelle stormkast - og stormen vil snart løye . Jeg er tydeligvis en enkel sjel - det er ikke dypere årsaker til min følelse av håpløshet . Jeg leker polyanna når jeg drikker kaffe og prøver å glemme alt når sansene åpner seg og inspirasjonen kommer . Jeg har visst ikke selvinnsikt når jeg får lyst til å følge drømmene - jeg får lyst til å bevise men har ikke ork . Kjenner meg krenket og alle vil si det er " meg".
Skrevet

ja du vil også stemple meg , jeg er bare i emosjonelle stormkast - og stormen vil snart løye . Jeg er tydeligvis en enkel sjel - det er ikke dypere årsaker til min følelse av håpløshet . Jeg leker polyanna når jeg drikker kaffe og prøver å glemme alt når sansene åpner seg og inspirasjonen kommer . Jeg har visst ikke selvinnsikt når jeg får lyst til å følge drømmene - jeg får lyst til å bevise men har ikke ork . Kjenner meg krenket og alle vil si det er " meg".

Nå synes jeg du tolker alt jeg skriver i verste mening namnlaus. Selvsagt vil ikke ditt liv bli mirakuløst bedre etter at kveldens herjinger har gitt seg, men akkurat nå handler det vel egentlig omå bare forsøke å holde seg fast og ikke tenke så mye fremover. 

At dine problemer går langt dypere enn et forbigående vindkast er det ingen tvil om, men det er lite annet å gjøre enn å sette en fot foran den andre og forsøke skaffe seg en pause når man kan.

Skrevet (endret)

Nå synes jeg du tolker alt jeg skriver i verste mening namnlaus. Selvsagt vil ikke ditt liv bli mirakuløst bedre etter at kveldens herjinger har gitt seg, men akkurat nå handler det vel egentlig omå bare forsøke å holde seg fast og ikke tenke så mye fremover.

At dine problemer går langt dypere enn et forbigående vindkast er det ingen tvil om, men det er lite annet å gjøre enn å sette en fot foran den andre og forsøke skaffe seg en pause når man kan.

den taktikken jeg lever etter men drukner snart i fortvilelse . Jeg klarer ikke ta pause - tenker konstant og makter ikke familielivet lenger Endret av En namnlaus
Skrevet

den taktikken jeg lever etter men drukner snart i fortvilelse . Jeg klarer ikke ta pause - tenker konstant og makter ikke familielivet lenger

Det er få dager siden energien og iveren boblet, det betyr at det snur raskt. Skaff deg så mange pauser du klarer i løpet av hverdagen, du kan velge hvilke tanker du vil gi næring, men det krever øvelse. Hold ut.

Skrevet

Det er få dager siden energien og iveren boblet, det betyr at det snur raskt. Skaff deg så mange pauser du klarer i løpet av hverdagen, du kan velge hvilke tanker du vil gi næring, men det krever øvelse. Hold ut.

jeg har egentlig ikke noe valg men har på følelsen det sier stopp snart
Skrevet (endret)

Velg å la være å se langt fram i tid. Enkelte ganger må en bare ta en time om gangen. Jeg leste om en dypt deprimert dame som hadde lært seg å bare ta ett minutt om gangen, det synes jeg er litt lite, derfor sier jeg en time.

Jeg er nå kommet dithen at jeg tar en dag om gangen og lar hver dag ha nok med sin egen plage.

Jeg tar hver dag som de kommer, har det vært en dårlig dag (les: sengeliggende med mye smerter) så visker jeg den ut av minnet mitt når jeg får en dag som er bra (les: har vært oppe fra kl 8 til kl 20).

Har jeg attpåtil kunnet delta i aktiviteter utenfor hjemmet, så er det en veldig fin dag som er verdt å gjemme i minnet og huske på når dagene er mindre bra.

Jeg har et ordtak, fritt gjengitt etter en kinesisk vismann:

"Du har det ikke bedre enn du tillater deg selv å ha det"

Håper du får det bedre!

Endret av Høstløv
Skrevet

Etter å ha lest flere innlegg der kaffe har en eller annen veldig merklig virkning må jeg bare spørre om hva for en kaffe det er? Har aldri hørt om kaffe med så sterk virkning på følelseslivet, er det Friele?

Skrevet

Etter å ha lest flere innlegg der kaffe har en eller annen veldig merklig virkning må jeg bare spørre om hva for en kaffe det er? Har aldri hørt om kaffe med så sterk virkning på følelseslivet, er det Friele?

jeg blir svært oppstemt av kaffe fortiden, min redning . Har ingen merkepreferanser.
Skrevet

Kom deg ut på ski eller vintersko i lørdagsværet, det er en god medisin for herjede sjeler :-)

Skrevet

Kom deg ut på ski eller vintersko i lørdagsværet, det er en god medisin for herjede sjeler :-)

garantert et kjernesunt forslag til aktivitet. Tror jeg lar " plankene" få stå og skal heller ta bena fatt og ha med hunden som " drahjelp". Åpne opp sansene og ta inn det vinterlige landskap i Blåtime tid.

Se for øvrig " ringe til legen innlegg". Jeg er definitivt i et annet modus nå og det er nydelig .

Skrevet

garantert et kjernesunt forslag til aktivitet. Tror jeg lar " plankene" få stå og skal heller ta bena fatt og ha med hunden som " drahjelp". Åpne opp sansene og ta inn det vinterlige landskap i Blåtime tid.

Se for øvrig " ringe til legen innlegg". Jeg er definitivt i et annet modus nå og det er nydelig .

Så flott, det gleder meg. Nyt den gode stunden så lenge den varer :-)

Skrevet

Så flott, det gleder meg. Nyt den gode stunden så lenge den varer :-)

takk XBellaX- hatt ånden over meg i dag og er enda ikke i seng(!). Bærekraftig !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...