Gå til innhold

Hva ville du tenkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Om du hadde en far som kom stormende ned trappa når du kom hjem fra skolen og kalte deg: " Den satans djevelungen", stort sett hver dag.

- Om du hadde en far som ble sur hvis du mistet en gaffel på gulvet og rettet på deg hver gang du skulle vaske opp fordi det ble gjort på feil måte.

- Om du hadde en far som gikk på rommet til sin datter og i skapet ditt fordi det var HAN som eide huset.

- Om du ikke fikk lov å bruke telefonen ( fordi jeg brukte den for mye) og sperret den for kun meg, ikke broren min.

- Om du hadden far som brøyt seg inn på badet fordi du brukte for langt tid.

- Om du hadde en far som brøyt seg inn i hybelleilighet i huset fordi jeg hadde med meg en gutt- og kastet han ut.

- Om du hadde en far som spurte: " er du flau over moren din?" Da hun lå på dødsleiet og jeg ikke ville ha med venninne dit

- Om du hadde en far som spurte " vil du ikke gå på graven til moren din??? i en anklagende tone

En far som skiftet helt om hvis telefonen ringte, og var sååå hyggelig, men like sur etterpå.

En som alle synes var så hyggelig, men hjemme tyrann.

En mor som sa hun ble syk av kranglingen til meg og faren min, og det ble hun til slutt.

Jeg bare lurer- det er vel ikke innen normalen?

Jeg føler ennå at det er noe galt meg meg.

Psykopat?

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver det en gang. Føler jeg er sammen med en like sur mann selv. Selv om han er kjempesnill! Ellers så det det kanskje noe jeg må jobbe med hvis jeg driver med "overføring" på han.. blir helt forvirra.....

Skrevet

-Om du hadde en far som kom stormende ned trappa når du kom hjem fra skolen og kalte deg: " Den satans djevelungen", stort sett hver dag.

- Om du hadde en far som ble sur hvis du mistet en gaffel på gulvet og rettet på deg hver gang du skulle vaske opp fordi det ble gjort på feil måte.

- Om du hadde en far som gikk på rommet til sin datter og i skapet ditt fordi det var HAN som eide huset.

- Om du ikke fikk lov å bruke telefonen ( fordi jeg brukte den for mye) og sperret den for kun meg, ikke broren min.

- Om du hadde en far som brøyt seg inn i hybelleilighet i huset fordi jeg hadde med meg en gutt- og kastet han ut.

- Om du hadde en far som spurte: " er du flau over moren din?" Da hun lå på dødsleiet og jeg ikke ville ha med venninne dit

- Om du hadde en far som spurte " vil du ikke gå på graven til moren din??? i en anklagende tone

En far som skiftet helt om hvis telefonen ringte, og var sååå hyggelig, men like sur etterpå.

En mor som sa hun ble syk av kranglingen til meg og faren min, og det ble hun til slutt.

Psykopat?

Mulig. Ville kuttet all kontakt.

Anonymous poster hash: cc121...902

Skrevet

Jeg har nesten ikke kontakt. Jeg har aldri konfrontert ham med noe. Også fordi han har ny familie og ville ikke ødelegge noe der. Men nå er tiden overmoden for adressere det til rett person, og jeg tenker jeg printer ut dette og legger til ganske mange flere punkter og sender det i posten. Jeg er glad jeg "banket" en børddeig i ste, for jeg har visst et veldig temperament av og til:( Men lar aldri gå utover andre ( enn meg selv?)

Skrevet

Jeg har nesten ikke kontakt. Jeg har aldri konfrontert ham med noe. Også fordi han har ny familie og ville ikke ødelegge noe der. Men nå er tiden overmoden for adressere det til rett person, og jeg tenker jeg printer ut dette og legger til ganske mange flere punkter og sender det i posten. Jeg er glad jeg "banket" en børddeig i ste, for jeg har visst et veldig temperament av og til:( Men lar aldri gå utover andre ( enn meg selv?)

Ville nok ha brutt kontakten ja...er ikke sikkert han forstår heller uansett. Slike folk pleier ikke å forstå.

Skrevet

Psykopat?

Det spørsmålet er vel ikke så viktig... man gjør det man gjør uansett diagnose...

Skrevet

Hvis det ikke hadde vært straffbart, ville jeg sannsynligvis slått vedkommende helseløs.

Siden det ikke er akseptert å gjøre slik, ville jeg avskrevet vedkommende som psykopat og aldri villet ha noe med vedkommende å gjøre.

Skrevet

Hvis det ikke hadde vært straffbart, ville jeg sannsynligvis slått vedkommende helseløs.

Siden det ikke er akseptert å gjøre slik, ville jeg avskrevet vedkommende som psykopat og aldri villet ha noe med vedkommende å gjøre.

Takk! Skulle anmeldt han den gang ja. Men det er sånn man ikke tenker når man er barn/ung. J.... kødd!

Skrevet

Ville nok ha brutt kontakten ja...er ikke sikkert han forstår heller uansett. Slike folk pleier ikke å forstå.

Det er sant. Hvorfor har jeg brukt evinnelig mye tid på å forstå/unnskylde/stakkars han osv. Han har også avskrevet meg, dermed har jeg avskrevet han. Men føler et veldig behov for å sende ham dette i posten nå.

Skrevet

Psykopat?

Jeg synes det som var ille her er navnkallingen og at han brøt seg inn på badet og hybelleiligheten. Ellers synes jeg det var innenfor normalen.

Skrevet

Jeg synes det som var ille her er navnkallingen og at han brøt seg inn på badet og hybelleiligheten. Ellers synes jeg det var innenfor normalen.

Ja, men jeg synes nesten det verste var da han spurte om jeg var flau over moren min mens hun lå dødssyk ved siden av og hørte på. Da ble jeg helt stum.

Skrevet

Jeg kunne godt ha skrevet et slikt brev for å få mine følelser ut og ned på papir. Jeg hadde imidlertid aldri sendt det. Jeg hadde valgt litt tid foran peisen med å lese det og deretter brent det (som en symbolsk handling for å kvitte meg med og forsone meg med). Men det er meg :) 

Ingen tvil om at din far ikke har vært den beste omsorgspersonen du kunne hatt, men jeg tror ikke man er tjent med å dvele ved det. Ingen ting han har gjort mot deg, kan gjøres om. Og bearbeidelsen av det/sårlegingen kan du kun gjøre alene. Jeg håper du lykkes med det, for den dagen det er gjort - er du fri.

Anonymous poster hash: 1916c...bf1
Skrevet

Jeg kunne godt ha skrevet et slikt brev for å få mine følelser ut og ned på papir. Jeg hadde imidlertid aldri sendt det. Jeg hadde valgt litt tid foran peisen med å lese det og deretter brent det (som en symbolsk handling for å kvitte meg med og forsone meg med). Men det er meg :)

Ingen tvil om at din far ikke har vært den beste omsorgspersonen du kunne hatt, men jeg tror ikke man er tjent med å dvele ved det. Ingen ting han har gjort mot deg, kan gjøres om. Og bearbeidelsen av det/sårlegingen kan du kun gjøre alene. Jeg håper du lykkes med det, for den dagen det er gjort - er du fri.

Klokt innspill:) Jeg merket jeg fikk ut et sinne bare ved å skrive det her i ste, samtidig som jeg tenke at det er altfor drøyt å skrive et her og belaste andre med deg. Så da angret jeg. Men nå er jeg roligere. Så det hjelper å få det ut.

Men jeg ønsker at han skal vite at jeg husker alt.

Skrevet

Ja, men jeg synes nesten det verste var da han spurte om jeg var flau over moren min mens hun lå dødssyk ved siden av og hørte på. Da ble jeg helt stum.

Ja, det var nok veldig sårende, men av alt du nevnte tror jeg ikke det nødvendigvis var ment slik. Mer tankeløshet og generell empati-mangel.

Skrevet

Det er sant. Hvorfor har jeg brukt evinnelig mye tid på å forstå/unnskylde/stakkars han osv. Han har også avskrevet meg, dermed har jeg avskrevet han. Men føler et veldig behov for å sende ham dette i posten nå.

Du kunne jo ha skrevet det ned og brendt det. Tror ikke han tar det til seg.

Skrevet

Du kunne jo ha skrevet det ned og brendt det. Tror ikke han tar det til seg.

Huff, gjør nok ikke. Vet han har skrevet et brev til broren min da broren min "avkappa" ham... han var neste sjokka hvor kaldt og hvor lite han hadde skjønt i brevet han hadde prøvd å "forsone seg med til broren min. Det hjalp i alle fall ingenting.

Jeg tror han har forrakt for kvinner. Moren hans drepte nesten moren min med kveletak da jeg var 11 og sto og så på. Ikke én voksen person kom til. Jeg sto og hylte etter hjelp, alle bare forsvant.. Den som fikk kjeft for å ikke har gjort noe av min egen mor, det var meg...kjenner jeg blir arg her nå.

Skrevet

Unnskyld, nå blir jeg vel utestengt for disse innleggene. Får stoppe her nå før jeg koker over :) :)

Skrevet

Klokt innspill:) Jeg merket jeg fikk ut et sinne bare ved å skrive det her i ste, samtidig som jeg tenke at det er altfor drøyt å skrive et her og belaste andre med deg. Så da angret jeg. Men nå er jeg roligere. Så det hjelper å få det ut.

Men jeg ønsker at han skal vite at jeg husker alt.

Jeg forstår godt den følelsen. Men det er noe med at mennesker som din far vet, men ser det uansett ikke slik du gjør. Derfor tror jeg at et brev for å gjøre han vondt/oppmerksom på egentlig bare gjør deg selv vondt. Skriv det gjerne av deg, rop det gjerne ut og la det være din bearbeidelse av det. 

Skrevet

Ja, det var nok veldig sårende, men av alt du nevnte tror jeg ikke det nødvendigvis var ment slik. Mer tankeløshet og generell empati-mangel.

I beste fall:) Jeg tror det var for å drite meg ut og for å påføre meg smerte, dessverre.

Skrevet

For en gal familie. Nylig sa søsteren til moren min at hun hadde tatt kveletak på faren min ifb. begravelsen fordi hennes mann ikke var verdig til å bære kista, ifølge min far. Rart jeg ikke har blitt like gal selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...