Gå til innhold

psykiatrisk legevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor er de bare vas?

Anonymous poster hash: 10b6b...ede

Jeg vet ikke hva Bella Dotte mente med det. Men jeg mener også det er vas.

For eksempel: Du ringer og sier du er redd for å starte i ny jobb, og er redd det vil få alt til å klikke da er svaret "Det går bra. Jobben går fint for deg sikkert"

Ringer du å sier "Jeg har det så vondt aner ikke hva jeg skal gjøre" så kan svaret være "Ta deg en kopp te"

Og de som prater på den linja høres forferdelig strenge ut. Og lite empatisk..

Endret av Caylee
Skrevet

Den hjelpetelefonen er IKKE å anbefale!!

Hvorfor det?

tror imidlertid man kan ringe ambulant team, jeg kan jo da presentere situasjonen og kanskje få hjelp til å sortere,

Samt at de noterer hovedtrekkene, mitt navn og hva saken gjelder.

Anonymous poster hash: d81cd...06c

Skrevet

Hvorfor det?

tror imidlertid man kan ringe ambulant team, jeg kan jo da presentere situasjonen og kanskje få hjelp til å sortere,

Samt at de noterer hovedtrekkene, mitt navn og hva saken gjelder.

De høres sure ut, virker som de vil bli ferdig så fort som mulig og har null forståelse. Man føler seg nesten verre etterpå.

Skrevet

Jeg har brukt psykiatrisk legevakt 3 ganger. Den ene gangen var det ikke akutt. Jeg fikk alikevel snakke med en psykiater. Men det er kanskje ikke meningen man skal. Men før stod det alvorlig angst og i listen, og det hadde jeg. Angst er ikke noe lite, angst er det værste.

Anonymous poster hash: 33154...0c4
Skrevet

Jeg har brukt psykiatrisk legevakt 3 ganger. Den ene gangen var det ikke akutt. Jeg fikk alikevel snakke med en psykiater. Men det er kanskje ikke meningen man skal. Men før stod det alvorlig angst og i listen, og det hadde jeg. Angst er ikke noe lite, angst er det værste.

Anonymous poster hash: 33154...0c4

ok,

og ut i fra det jeg leste feks psykiske kriser, så burde jeg kunne henvende meg der,

jeg har gjort det, med resultat, fått snakke med noen, men også beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg.

Da hadde jeg mer uspesifikke problemer over svært mange sider, nå er de mer konkrete, da jeg lurer på x ant konkrete ting, som ingen svarer meg på.

Egentlig fordi jeg ikke har noen å snakke med, det menneske jeg kan snakke med sier, "jaja det går så bra",

men det er det jeg føler det ikke gjør lenger, selv om jeg vil det skal gå bra, og det gjør det for det meste, så er det flere timer pr dag det ikke går bra, og iblant er jeg redd for å drepe noen:-( Jeg har sagt dette til flere, men de svarer ikke, eller de sier det ordner seg, eller de smiler, ca sånn er det.

Det kunne vært betryggende om noen tok meg på alvor, .

Jeg er ofte redd for at jeg dreper noen:-( dette er pga av slitenhet.

Ikke vanligvis men akkurat nå om dagene fordi jeg er så stresset særlig rundt kl 08.00 og kl 16.00

Jeg håper jeg finner en løsning snart. Sist gang alt løste seg til det beste var da jeg ble så fortvilt at jeg ringte bydelslegen, han sa ikke mange ord, men mye endring og hjelp skjedde etter den ene telefonen. Kanskje jeg kunne ringt han en gang til?

Han var helt enig at jeg måtte bli sliten av prat og snakk, møter og atter møter, han bare ordnet alt uten ett møte mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...