Gå til innhold

NHD - litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart tre uker siden fikk jeg den verste beskjeden jeg kan huske å ha fått. En nær venn hadde valgt å avslutte livet. Dette har jeg tatt ganske tungt med blant annet skyldfølelse. Savner han. Har i årevis slitt psykisk, har bomiljø som har negativ innvirkning på psyken min og så kom dette i tillegg. Var på legevakta og legen ville legge meg inn, men jeg ville ikke. Men så har jeg tenkt at kanskje jeg burde sagt ja likevel. Men det er visst ikke bra for de med diagnosen jeg har å være innlagt. Har dels ustabil og dels umoden pf. Oppfyller visst bare noen av kriteriene på ustabil pf.

Sliter mye med sterk angst, depresjoner og selvmordstanker. Poliklinikk er forsøkt til ingen nytte og reagerer så sterkt på bivirkninger på medisiner at virkningen har liten effekt.

Var ute for en kranglete nabo for snart 6 uker siden og nå tør jeg ikke møte h*n for angsten er fremdeles veldig sterk. Bor i samme oppgang og etasje som h*n. Angsten økte skikkelig. Etter den episoden kan jeg sove i 12-14 timer, har ikke gjort husarbeid og har sterke selvmordstanker. Vil bare vekk fra dette. Har vært inne på tanken om innleggelse, men det sies jo at folk med ustabil pf ikke har godt av det. Fastlegen virker ikke som han er særlig for noen innleggelse. Litt hjelp her, please...

Ps. En frivillig innleggelse akutt i to dager for 15 år siden og hadde iallefall ingen negativ effekt.

Anonymous poster hash: 00f18...156
Skrevet

Mennesker med dine diagnoser kan og trenge innleggelse, men det er ikke det som bør være hovedbehandlingen. 

Du sier oppfølgining i poliklinikk er forsøkt uten nytte? Hva vil det si, hvor ofte går du der? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...