Gå til innhold

Gjort noe dumt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ga min gamle far sobril 10 mg. Han har ikke sovet på mange uker/måneder og trenger virkelig å få roe seg ned nå. Har bestillt legetime, men den er ikke før om en uke.

Nå tenker jeg hva, hvis, om han blir svimmel, faller, slår seg, bryter beinet...dør, og det vil være min skyld?

Har jeg gjort noe dumt? Han bruker ingen andre medisiner.

Skrevet

Jeg ga min gamle far sobril 10 mg. Han har ikke sovet på mange uker/måneder og trenger virkelig å få roe seg ned nå. Har bestillt legetime, men den er ikke før om en uke.

Nå tenker jeg hva, hvis, om han blir svimmel, faller, slår seg, bryter beinet...dør, og det vil være min skyld?

Har jeg gjort noe dumt? Han bruker ingen andre medisiner.

Man skal jo ikke gi andre sin egen medisin, men han dør ikke av det.

Skrevet

Man skal jo ikke gi andre sin egen medisin, men han dør ikke av det.

Nei, jeg er klar over dette. Men ikke morsomt å se på at han blir mer og mer forvirret og sliten som følge av dårlig søvn heller.

Skrevet

Nei, jeg er klar over dette. Men ikke morsomt å se på at han blir mer og mer forvirret og sliten som følge av dårlig søvn heller.

Forstår jo at du prøver å hjelpe han, har gitt ut vival selv jeg selv om jeg følte det var galt. Håper det hjalp din far og at han får sovet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om det er dumt eller ikke å gi en annen sine egne medisiner skal jeg ikke si noe om.

Derimot kan jeg berolige deg med at det var helt ufarlig, og at bekymringer er helt unødvendige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...