Gå til innhold

Jeg tror ikke medisinene har noen hensikt lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har gitt effekt.  Men jeg tror ikke det er så mye effekt i de lenger.  Samtidig tror jeg de ødelegger for meg. Jeg vil slutte, men våger ikke.  Er det noen som har blitt bedre med å seponere medisinene?

Skrevet

Er du klar over hvor mange ganger du har stilt akkurat dette spørsmålet her?

Du vet hvilket svar du får. At du må diskutere det med legen din og at autoseponering svært sjeldent er noen god ide.

Kan du ikke legge fram denne problemstillingen for legen din og få et svar derfra, fremfor å bruke så mye tid på en problemstilling som aldri vil gi deg noe fornuftig svar?

Skrevet

De har gitt effekt.  Men jeg tror ikke det er så mye effekt i de lenger.  Samtidig tror jeg de ødelegger for meg. Jeg vil slutte, men våger ikke.  Er det noen som har blitt bedre med å seponere medisinene?

Hvis medisinene har effekt blir de fleste verre. Hvis de ikke har effekt kan man slutte. Men hvorfor tar du ikke dette opp med legen din?

Anonymous poster hash: b7b81...a23

Skrevet

Du må ta et standpunkt. Enten fortsette og la alle spørsmål rundt ligge eller våge å slutte og se om det er like greit uten. Hva tror du selv kan skape en form for ro i deg?

Anonymous poster hash: 5ba13...f20
Skrevet

Ta det opp med legen, ikke med dol.

Jeg har forstått at jeg skal holde meg unna dol nå.  Før var det et sted jeg kunne dele tanker, bekymringer og vanskeligheter.  

Skrevet

Jeg har forstått at jeg skal holde meg unna dol nå.  Før var det et sted jeg kunne dele tanker, bekymringer og vanskeligheter.  

Jeg mener å huske at du alltid har fått beskjed om å ta opp medisinering med legen? Andre tanker kan du selvfølgelig ta opp fremdeles, men du må tåle å ta i mot svarene (som ikke alltid er slik du skulle ønske at de var).

Vær ærlig: Hvilke svar håpet du å få i denne tråden foreksempel?

Skrevet

Jeg har Veldig god effekt av medisinene og blir veldig dårlig hvis jeg prøver redusere på de

Skrevet

Er det noen som har blitt bedre med å seponere medisinene?

Ikke ta dette som et faglig råd, men fra en observatør: Etter hva jeg har sett her på Psykiatriforum, er det noen som føler seg bedre etter at de har sluttet med medisiner, gjerne fordi en bestemt bivirkning opphører.  Slik er det en stund.  Men deretter blir de dårligere, noen mye dårligere.

Uansett er det en dårlig idé å eksperimentere med medisiner på egen hånd, enten man tar mer eller mindre. 

Skrevet

Er det noen som har blitt bedre med å seponere medisinene?

De gangene jeg har bare kuttet de ut har jeg først fått det bedre, siden mye verre. Men trappet litt ned i august, i samråd med psykiater - det har vært bra, siden jeg har blitt mer våken.

Skrevet

Du trenger ikke holde deg mer unna dol enn meg og min vennegrubling, eller hr sykdomsangst, eller fru passivaggresiv.

Du deler noe som med god grunn gir deg tanker og spørsmål, det er helt ok og forståelig.

Jeg har ikke erfaring med det og kan ikke svare deg, svarene mine får jeg ikke lov å skrive noe om, for det har nhd skrevet til meg om, 

Når jeg ser hvordan jeg tidvis strever uten medisiner, så tenker jeg man kan streve like mye med medisiner, jeg tror ikke kjemiske cocktailer er noen endelig løsning på tanker og tvil, sorg eller frykt osv...jeg tror forventningene til medisiner er litt overdrevne.

Skrevet

hr sykdomsangst, eller fru passivaggresiv.

Jeg tåler dette, men jeg synes ikke det er noe hyggelig at du bruker sånne navn.

Skrevet

Jeg tåler dette, men jeg synes ikke det er noe hyggelig at du bruker sånne navn.

ok

jeg har ofte mine egne kallenavn på mennesker.

Men jeg visste ikke at du skjønte hvem disse var ;)

Et menneske lo og kalte meg surrehue, dette fordi jeg igjen rotet med vennebegrepet.

jeg ble ikke sur av den grunn, det er jo sant, jeg roter fælt til tider.

Skrevet

Du bør jo ta det opp med psykiater. Jeg ble bedre etter jeg sluttet med trilafon og var bra i over to år, så det går an. Syns ikke medisinen virker opptimalt her heller.

Skrevet

Selvfølgelig finnes det mennesker som har fått det bedre etter å ha sluttet med medisiner, men det finnes sannsynligvis adskillig flere som har fått det verre. Jeg blir trist på dine vegne når jeg ser hvordan du spinner på de samme temaene gjennom lang tid og samtidig er så lite mottakelig for innspill som kanskje kunne ha hjulpet deg til å få et bedre liv.

Du vet vel nøyaktig hvilket svar du vil få på dol når du nå igjen tar opp dette temaet, det finnes nemlig omtrent kun ett svar og det er at du må diskutere dette med din psykiater.

Skrevet

Jeg mener å huske at du alltid har fått beskjed om å ta opp medisinering med legen? Andre tanker kan du selvfølgelig ta opp fremdeles, men du må tåle å ta i mot svarene (som ikke alltid er slik du skulle ønske at de var).

Vær ærlig: Hvilke svar håpet du å få i denne tråden foreksempel?

En saklig diskusjon.  Jeg tar opp medisineringen med psykiateren.  Men det burde være lov å vurdere oftere enn 4 ganger i året hvis jeg lurer på noe.

Skrevet

Selvfølgelig finnes det mennesker som har fått det bedre etter å ha sluttet med medisiner, men det finnes sannsynligvis adskillig flere som har fått det verre. Jeg blir trist på dine vegne når jeg ser hvordan du spinner på de samme temaene gjennom lang tid og samtidig er så lite mottakelig for innspill som kanskje kunne ha hjulpet deg til å få et bedre liv.

Du vet vel nøyaktig hvilket svar du vil få på dol når du nå igjen tar opp dette temaet, det finnes nemlig omtrent kun ett svar og det er at du må diskutere dette med din psykiater.

Det begrenser seg hva jeg får diskutert med psykiateren når jeg bare går noen ganger i året. Jeg synes derfor det ofte er greit å tenke gjennom det på forhånd.  

Hvilke innspill ville hjulpet meg til å få et bedre liv?

Skrevet

Frosken: jeg har ikke prøvd alle råd, men jeg har prøvd det meste av rådene jeg har fått på dol. Men nå har jeg vel mer eller mindre gitt opp for jeg blir aldri bra.

Skrevet

En saklig diskusjon.  Jeg tar opp medisineringen med psykiateren.  Men det burde være lov å vurdere oftere enn 4 ganger i året hvis jeg lurer på noe.

Jeg synes det er ille at du bare går til legen 4 ganger i året, så dårlig som du er for tiden.

Jeg går dit 10 ganger i året, og jeg tror jeg er ganske mye mindre dårlig enn deg.

Kan du få timer noe oftere?

Skrevet

Jeg synes det er ille at du bare går til legen 4 ganger i året, så dårlig som du er for tiden.

Jeg går dit 10 ganger i året, og jeg tror jeg er ganske mye mindre dårlig enn deg.

Kan du få timer noe oftere?

Ikke så lett å få timer oftere. Jeg klarer meg vel. Vil slutte med medisiner og se om jeg kan finne tilbake til den jeg engang var. Jeg har prøvd det meste nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...