Gå til innhold

Tvangsinnleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en psykiater tvangsinnlegge noen hvis hun mener at pasienten opptrer kverrulerende og frekt? Trodde bare det var lov ved klar psykose. 

Kan hun for å hevne seg legge noen inn på tvang med begrunnelse i manisk psykose selv om det ikke stemmer? Hvordan kan noen forresten vite at det stemmer? Hvordan finner man ut om en person er psykotisk kun på bakgrunn av hissig "krangling" med psykiater?

Er bare litt nervøs nå, siden jeg føler jeg ble truet med det. Hun sa noe sånt som dette: "Du vet jeg kan legge deg inn på tvang når som helst. Ett ord fra meg, og du er inne."

Uansett så vil de vel ved ankomst skjønne at jeg ikke er psykotisk og slippe meg fri igjen. 

Anonymous poster hash: 78f55...b91
Skrevet

Den psykiateren burde ikke jobbe i helsevesen.. Kald overgrep

Skrevet

Kan en psykiater tvangsinnlegge noen hvis hun mener at pasienten opptrer kverrulerende og frekt? Trodde bare det var lov ved klar psykose. 

Kan hun for å hevne seg legge noen inn på tvang med begrunnelse i manisk psykose selv om det ikke stemmer? Hvordan kan noen forresten vite at det stemmer? Hvordan finner man ut om en person er psykotisk kun på bakgrunn av hissig "krangling" med psykiater?

Er bare litt nervøs nå, siden jeg føler jeg ble truet med det. Hun sa noe sånt som dette: "Du vet jeg kan legge deg inn på tvang når som helst. Ett ord fra meg, og du er inne."

Uansett så vil de vel ved ankomst skjønne at jeg ikke er psykotisk og slippe meg fri igjen. 

Den "kranglingen" var heller ikke alvorlig. Jeg bare sa ifra hva jeg mente. Om hun opplevde det som truende slik at hun må hevne seg, så er det hun som har et problem og ikke jeg. Jeg sa blant annet at hun selv trengte hjelp... hehe... 

Har vært "inne" før, og det er vel det hun ville skremme meg med. Da var jeg klart manisk, noe jeg ser i ettertid. Jeg fornekter som regel at jeg har bp-lidelse. Slår meg aldri helt til ro med det, men innerst inne vet jeg at jeg har vært manisk, selv om depresjoner og blandede episoder er mest vanlig for meg. Nå burde jeg virkelig slå meg til ro med det, og bare godta det. Men greier ikke helt. Kanskje jeg kunne hatt nytte av en sånn gruppe ala AA hvor en kunne bekjenne for andre i gruppa hva en led av: Hei, jeg heter xxx og jeg har bipolar lidelse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...