Gå til innhold

Mr hode / nhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det høres seriøst og bekymringsverdig ut. Fått time i dag. Er det virkelig vanlig ? Har jeg vært så pussig at de kan tro det er en svulst i hodet el alvorlig psykdom. Er dette rutine i vanlige psykologiske utredninger el spesifikke diagnoser . De har sagt de lurte på mani- depressiv lidelse , men nå virker det som de var usikre .

Min legebror svarer meg ikke :( men ble så redd når jeg fikk dette så raskt ... Fastlege sa han trodde det tok lang tid ..,

Setter pris på svar som forklarer litt ut over å si " utelukke"...

Anonymous poster hash: 53ea5...a00

Skrevet

Du trenger ikke aktivere din paranoide beredskap og bli bekymret over dette. Tvert imot - jeg skulle gjerne tatt et MR av hodet selv, skulle vært interessant å vite/se hva som er der inne!

Tror ikke det er helt rutine å gjøre, men jeg tenker at jo mer som er undersøkt, jo tryggere kan du være. Det er jo ingen stråling forbundet med MR. Hadde det vært CT, så hadde du blitt utsatt for en god del stråling. Det bør man ikke gjøre med mindre det foreligger tungtveiende grunner til det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

På de mest seriøse stedene tar en MR hos alle der en mistenker alvorlig sinnslidelse inkl BP1.

Skrevet

På de mest seriøse stedene tar en MR hos alle der en mistenker alvorlig sinnslidelse inkl BP1.

Kan bipolar lidelse faktisk vises på MR? Ja, da så. Da vet jeg hva som bør gjøres.

Anonymous poster hash: d44fc...b05

Skrevet

Kan bipolar lidelse faktisk vises på MR? Ja, da så. Da vet jeg hva som bør gjøres.

Anonymous poster hash: d44fc...b05

Det kan det nok ikke. Ingen psykiske lidelser kan vises på MR, da hadde de iallefall funnet noe hos meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Storparten av prøver som tas i norsk helsevesen tas for å utelukke svært sjeldne andre årsaker/sykdommer som kan forklare symptomene.

F.eks tar vi T4/TSH på alle pasienter som innlegges selv om vi oppdager max en hypotyreose per år.

Skrevet

Jeg tok MR og CT da jeg fikk diagnose bipolar

Fant dem ut at du var bipolar pga mr/ct da? husker du om det var grunnen?

Anonymous poster hash: 47f2f...ed4

Skrevet

Fant dem ut at du var bipolar pga mr/ct da? husker du om det var grunnen?

Anonymous poster hash: 47f2f...ed4

Nei funnene var helt normale og det er det vanlige

Skrevet

Jeg tror det gjøres for å utelukke rent hjerneorganiske forhold som KAN gi symptomer som bed bp. Siden ingen prøver kan bekrefte bp, må det vel betraktes som en ekslusjonsdiagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...