Gå til innhold

Siste gang jeg spør - Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sliter EKSTREMT mye psykisk. For å gjøre en lang historie kort, så vil jeg si at jeg lider av en tvangslidelse. Jeg har lang historie, men tror ikke jeg skal nevne hele historien her. Jeg er Muslim og er relgiøs, jeg frykter Gud veldig mye og straffen i graven og straffen i det hinsidige. Jeg vil beskrive mine tanker til deg, også vil jeg vite hva du mener om dette. Og jeg trenger ikke svaret at '' onani er normalt og alle gjør det'' Please ikke nevn det, jeg trenger svar på om hvordan du vurderer meg. Behandlern min sier jeg har paranoide vrangforestillinger og relgiøse vrangforestillinger. 

Jeg som alle andre har lyster, som seksuell lyst. I min alder er jeg rammet av onani, jeg prøver å holde meg unna dette, men når jeg først gjør det, får jeg masse tanker som tvinger meg til å gjøre det igjen og i bestemte regler. Reglene er; Ikke se beina mine, øynene må være lukket, ikke komme bort i døra ellerno når jeg er på vei inn til tolatettet, ikke få noen i tankene, ikke se på låra mine( for da er jeg homo ) . Klarer jeg ikke noen av det jeg nevnte her må jeg onanere på nytt, hvis alt går som det skal, får jeg en godkjenning følelse, om ikke får jeg trang til å gjøre på nytt. NÅ skal jeg fortelle HVORFOR.

Jeg tror og er sikker på at på Dommmedagen, vil Gud vise mine gjerninger i storskjerm, der vil ALLE kvinner plage meg, som jobber i offentlige instanser som er i mot meg og ute etter meg, de vil da se hvordan jeg onanerte, om jeg da feks ikke hadde øynene lukket, vil de komme til meg og mobbe meg og si du er homo, og jeg har dødsangst for dette. MEN, jeg har snakket med FLERE Imamer som sier at det du sier handler ikke om Islam. De sier for det første så vil ingen ha tid til andres gjerninger den dagen, for det andre står ikke storskjerm prosjektet i Koranen. Men jeg tror ikke på dem, IKKE fordi jeg ikke vil, men er plaget og fengslet i mine tanker. Jeg mener helt klart at kvinner i offentlige instanser er der for å torturere og skape mistillit. Jeg overlevde et selvmordsforsøk fra psykiatrien da jeg var innlagt, psykologen som var kvinne torturerte meg grovt. Jeg går og er drit redd for kvinner skal plage meg, og når jeg da møter kvinner mens jeg har disse tankene blir jeg sint på dem, og tror dem vet mine onani måter allerede. Jeg tenker at siste gang i livet jeg onanerer må være på en bra måte, ( bra avslutning ). De fleste, eller ikke de fleste men jeg tror alle, onanerer uten å ha sånne regler. Jeg må gjøre disse tingene for å bli sluppet å bli ledd og mobbet av kvinnene, og bevise meg selv at jeg ikke er homo.

Så er frykten at hvis jeg får en kone i fremtiden, vil vi leve et liv her, og på dommedagen når hun får se mine gjerninger i storskjerm, vil hun si '' jeg angrer på at vi var gift''.  Jeg var en tur hos legevakten igår, jeg fortalte dette, og en psykiater skrev i journalen'' kom ikke med konkrete vrangforestillinger''  '' mulig vrangforestillinger''. Altså jeg vet at jeg har rett, fordi ingen i verden har disse tankene. Men det hjelper for MEG at folk sier det er vrangforestillinger, det demper angsten litt, da tenker jeg at verden er i mot mine ideer, men dersom folk sier ingen vrangforestillinger, da får jeg dødsangst og føler meg truet av kvinnene. Jeg har disse tankene, men Gud har gitt meg en ekstremt bra selvinnsikt. Dette her kan UMULIG være kun tvangstanker. Er du enig med behandler at dette er vrangforestillinger? Jeg finner ingen steder på nettet med folk som har samma tankene som meg, dette fører til angst for jeg tror jeg har rett. Når den psykiatern er med på å gjøre meg riktig får jeg dødsangst. 

Andre mennesker når de gjør feil, så stopper dem umiddelbart, dem tenker ikke at de må gjøre feilen med '' god avslutning ''. Det blir som en Imam ga meg eksempel engang, om du voldtar en person, og du tenker at du så ikke bra ut mens du voldtok, skal du da voldta personen på nytt? man må stoppe umiddelbart. Nå snakker jeg om synden onani, som jeg må stoppe umiddelbart. ( jeg vil ikke at du sier at jeg skal gjøre det ). 

Hvorfor er kvinner så onde som vil mobbe meg på Dommedag? og er ute etter å tortuere meg i dette livet? da snakker jeg om kvinner i offentlige instanser, som jobber i psykiatrien, barnevernet, kriminalomsorg, politi, leger, sykepleiere. 

Jeg føler jeg må bevise kvinner i verden at jeg ikke er homo, og må onanere i bestemte regler for å bevise det, ellers vil dem le og gjøre narr av meg. Dette er utrolig vanskelig å forklare mine tanker, og jeg blir bare lei meg og mer frustrert om du ikke har skjønt dem, dette vil si at mine tanker er så rare at ingen forstår dem, til og med ikke helsepersonell. Da føler jeg meg utvalgt, HVORFOR har ingen andre i verden tanker som er like eller liknende? hvorfor?

Nå for litt siden onanerte jeg for å få en godkjennelse fra meg, men jeg feilet på et av tingene, så nå må jeg gjøre på nytt. Dette er ikke noe morsomt, jeg blir lei og sliten av onanere , jeg har ikke lyst, jeg blir tvunget. 

Kaller du dette psykose?

Anonymous poster hash: 36adb...d7b
Skrevet

NB. Imamer har sakt at de anser meg som syk

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har svart på dette minst to ganger før, og svaret i dag er det samme:

Ja, det er en psykose.

Skrevet

NB. Imamer har sakt at de anser meg som syk

Ja, du er syk. Det må være utrolig frustrerende og vanskelig å ha det slik som du. Angsten river deg i filler. Jeg er kristen og har selv strevd med religiøse vrangforestillinger, og det er grusomt. Jeg vil ikke gå nærmere inn på spesifikke ting, men frykten for Helvete, evig tortur og pine var en del av det hele. Etter nesten to år med slikt innmari sykt stress oppe i hodet, kom jeg meg ut av det. Min erfaring var at psykiatrien bare ville medisinere det bort, for de vet virkelig ikke hvordan de skal møte mennesker med åndelige problemer. Det eneste de har å tilby er innleggelse og medisiner, men da jeg var på det verste var nok det det eneste riktige alternativet for meg likevel. Etterpå oppsøkte jeg kona til en pastor jeg kjenner, og også en kristen sjelesørger som jeg gikk til noen ganger for å få ting på plass igjen. Og nå har jeg igjen landet trygt i troen på og i tilliten til Jesus, min frelser.

Har du vurdert Jesus? 

Skrevet

Jeg har svart på dette minst to ganger før, og svaret i dag er det samme:

Ja, det er en psykose.

Jeg tror tallet er syv ganger. Men jeg undrer litt (ikke fordi jeg tror jeg er psykotisk) men hvordan diagnoserer du psykose når tvangslidelse er differensialdiagnose? Går det kun på innsikt?

Tror dette hadde vært kjekt for TS å vite også siden han hele tiden spør om dette og sier at det er tvangslidelse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det går på innsikt.

Personer med OCD er fortvilet fordi de har så tullete tanker. De vet at det er sprøtt, men de klarer ikke motstå dem.

Ved vrangforestillinger er en overbevist om at tankeinnholdet er korrekt.

Skrevet

Det går også an å tro på noe selv om man likevel ikke tror på det.

Jaja, det var dagens psykologileksjon.

Skrevet

Det går også an å tro på noe selv om man likevel ikke tror på det.

Jaja, det var dagens psykologileksjon.

Om jeg feks ikke vasker henda og får tanker om at jeg kommer til å få straff, klarer jeg å forstå at det ikke er sant, men når det gjelder onani og kvinner som skal plage meg, er jeg helt klart sikker. Jeg har flere bevis, det største beviset er at ingen deler samma tankene som meg, og det er helt utrolig. Ser ingenting på nettet om folk som sliter med det samma eller i nærheten. Det eneste dette betyr er at jeg har rett, og for å ikke bli ledd av kvinner og mobbet av dem må jeg få til en bra avslutning med onani med reglene mine, men det er ekstremt vanskelig å få til, derfor lever jeg med dødsangst... beklager for maset alle sammen, er ikke meningen har det veldig vondt.

Det er rart når helsepersonell er uenige, NHD takk for svar. Jeg har fortalt ditt svar til min behandler, men han sier jeg har vrangforestillinger men ikke psykose, legevakten tror jeg jeg ikke skal bry meg om, ettersom hun ikke kjenner meg og snakket med meg kun 1 gang

Skrevet

Hva er planen videre? Uansett psykose så vil du vel begynne på antipsykotika?

Skrevet

Hva er planen videre? Uansett psykose så vil du vel begynne på antipsykotika?

Vet ikke, hva skal jeg gjøre ? jeg er dypt fortvilet.. jeg går på risperdal 1 mg, men den hjelper ikke noe særlig. Brukte Abilify men den gir ekstremt uro, tilegg bruker jeg zoloft...

Skrevet

Vet ikke, hva skal jeg gjøre ? jeg er dypt fortvilet.. jeg går på risperdal 1 mg, men den hjelper ikke noe særlig. Brukte Abilify men den gir ekstremt uro, tilegg bruker jeg zoloft...

Det hjelper nok å øke dosen... den var lav.

Skrevet

Det hjelper nok å øke dosen... den var lav.

Hva skal jeg gjøre? Jeg føler ikke jeg får god nokk hjelp. Behandlern min kaller det vrangforestillinger men ikke psykose, NHD gjentar at dette er psykose. Forskjellen er at behandlern min er psykiatrisk sykepleier, mens NHD er psykiater. Hvem skal jeg tro på?

Skrevet

For lite medisin på deg.

Skrevet

Om jeg feks ikke vasker henda og får tanker om at jeg kommer til å få straff, klarer jeg å forstå at det ikke er sant, men når det gjelder onani og kvinner som skal plage meg, er jeg helt klart sikker. Jeg har flere bevis, det største beviset er at ingen deler samma tankene som meg, og det er helt utrolig. Ser ingenting på nettet om folk som sliter med det samma eller i nærheten. Det eneste dette betyr er at jeg har rett, og for å ikke bli ledd av kvinner og mobbet av dem må jeg få til en bra avslutning med onani med reglene mine, men det er ekstremt vanskelig å få til, derfor lever jeg med dødsangst... beklager for maset alle sammen, er ikke meningen har det veldig vondt.

Det er rart når helsepersonell er uenige, NHD takk for svar. Jeg har fortalt ditt svar til min behandler, men han sier jeg har vrangforestillinger men ikke psykose, legevakten tror jeg jeg ikke skal bry meg om, ettersom hun ikke kjenner meg og snakket med meg kun 1 gang

Her skjønner jeg ikke logikken. Hvis BARE du tenker disse tankene er det vel et stort bevis på at du tar feil? 

Anonymous poster hash: f7c8e...d83

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Jeg føler ikke jeg får god nokk hjelp. Behandlern min kaller det vrangforestillinger men ikke psykose, NHD gjentar at dette er psykose. Forskjellen er at behandlern min er psykiatrisk sykepleier, mens NHD er psykiater. Hvem skal jeg tro på?

Du bør kanskje få deg en behandler som har noe mer utdannelse enn en sykepleier. Kan du få time hos en psykiater?

Anonymous poster hash: f7c8e...d83

Skrevet

Jeg vil tro en psykiater har langt bedre greie på dette enn en psykepleier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...