Gå til innhold

Hva er sykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykt er vel når man blir dårlig? Føler meg ikke bra selv om jeg tar medisiner, er det da sykt? Syk på medisiner? Syk uten medisiner? Er ikke noen forskjell det da, kan like godt ikke ta medisiner.

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 10.2.2015 den 12.19):

Sykt er vel når man blir dårlig? Føler meg ikke bra selv om jeg tar medisiner, er det da sykt? Syk på medisiner? Syk uten medisiner? Er ikke noen forskjell det da, kan like godt ikke ta medisiner.

Følte du deg i bedre form i fjor sommer?

Skrevet
  slabbedask skrev (På 10.2.2015 den 12.54):

Følte du deg i bedre form i fjor sommer?

Nei da var jeg dårlig. Men har ikke noe livskvalitet nå heller. I begynnelsen når jeg slutter med medisiner får jeg energi, det er noe jeg trenger sårt nå.

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 10.2.2015 den 12.56):

Nei da var jeg dårlig. Men har ikke noe livskvalitet nå heller. I begynnelsen når jeg slutter med medisiner får jeg energi, det er noe jeg trenger sårt nå.

Men er det verdt det, når du blir så mye dårligere igjen etterpå.. :(

Skrevet
  hww skrev (På 10.2.2015 den 13.01):

Men er det verdt det, når du blir så mye dårligere igjen etterpå.. :(

Det er jo ikke helt sikkert jeg blir dårlig igjen, og blir jeg det er det jo bare til å ta medisin igjen. Jeg kjenner varselstegnene.

Skrevet

Du burde si ifra du er dårligere. Så du får bedre hjelp nå. Jeg er dårlig på sånt selv men best gjøre det.

Skrevet
  Caylee skrev (På 10.2.2015 den 13.04):

Du burde si ifra du er dårligere. Så du får bedre hjelp nå. Jeg er dårlig på sånt selv men best gjøre det.

Tror jeg er dårlig og dorsk pga medisinene, kan ikke gjøre det beste ut av det da. Vil slutte med de medisinene, men sykepleieren skal ikke snakke med psykiater før neste uke. Er jo en evighet til det.

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 10.2.2015 den 13.03):

Det er jo ikke helt sikkert jeg blir dårlig igjen, og blir jeg det er det jo bare til å ta medisin igjen. Jeg kjenner varselstegnene.

Det har jo gått galt hver eneste gang du har prøvd?

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 10.2.2015 den 13.05):

Tror jeg er dårlig og dorsk pga medisinene, kan ikke gjøre det beste ut av det da. Vil slutte med de medisinene, men sykepleieren skal ikke snakke med psykiater før neste uke. Er jo en evighet til det.

Syns det var lenge til, hva med å be om at det går litt fortere? At det haster?

Skrevet
  hww skrev (På 10.2.2015 den 13.06):

Det har jo gått galt hver eneste gang du har prøvd?

Til slutt ja, en gang var jeg bra i over to år. Ikke vær så negativ da :)

Skrevet
  Caylee skrev (På 10.2.2015 den 13.07):

Syns det var lenge til, hva med å be om at det går litt fortere? At det haster?

Sykepleieren sa jo han kunne komme i morgen, men det var jo litt tidlig og ikke kan han hjelpe heller. Psykiateren er ikke tilbake før neste uke, så får bare vente da. Medisinene går meg på nervene nå, og ikke er det bra å gå med for høyt prolaktin heller. Jeg tar jo p.sprøyten og, den og kan gi benskjørhet.

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 10.2.2015 den 13.11):

Sykepleieren sa jo han kunne komme i morgen, men det var jo litt tidlig og ikke kan han hjelpe heller. Psykiateren er ikke tilbake før neste uke, så får bare vente da. Medisinene går meg på nervene nå, og ikke er det bra å gå med for høyt prolaktin heller. Jeg tar jo p.sprøyten og, den og kan gi benskjørhet.

Det kan jo hende det er fint lufte tankene selvom han ikke kan hjelpe så mye? så du føler du har "fått det ut" litt mer?

Skrevet
  Caylee skrev (På 10.2.2015 den 13.21):

Det kan jo hende det er fint lufte tankene selvom han ikke kan hjelpe så mye? så du føler du har "fått det ut" litt mer?

Jo kanskje, men jeg venter til neste uke...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Syk er ikke et enten/eller. En kan være mye syk og mindre syk. Det må en også tenke på når en skal vurdere effekten av medisner.

Å spinne rundt på de samme problemstillingene her på DOL, flere ganger i uken, måned etter måned er i hvert fall uttrykk for sykdom.

Skrevet
  Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 10.2.2015 den 13.38):

Syk er ikke et enten/eller. En kan være mye syk og mindre syk. Det må en også tenke på når en skal vurdere effekten av medisner.

Å spinne rundt på de samme problemstillingene her på DOL, flere ganger i uken, måned etter måned er i hvert fall uttrykk for sykdom.

Nei det er vel ikke enten eller og jeg er vel mindre syk enn i sommer, men frisk er jeg ikke selv på medisiner. Så da ser jeg ikke vitsen, og de gjør meg dorsk og ikke akkurat mer tilgjengelig.

Når man spinner rundt på det samme er det vel på tide med forandring`? Og det får jeg ved å slutte med medisiner.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal slutte med medisinene.

Du får kanskje en forandring..ei stund..så er det på`an igjen. Ja, du kan sikkert være heldig at det går en periode før nok en psykdomsperiode kommer, men den kommer kanskje tilbake. Kanskje blir det enda verre?

Det er ikke alle som blir frisk av medisiner, men bedre.

Du vet ikke hvor ille det egentlig er uten medisiner, kanskje livet ditt er enda verre uten. Tenk om du ikke får den energien du tror du skal få av å slutte med dem - hva gjør du da?

Anonymous poster hash: 6f1b1...e58
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 10.2.2015 den 14.30):

Jeg synes ikke du skal slutte med medisinene.

Du får kanskje en forandring..ei stund..så er det på`an igjen. Ja, du kan sikkert være heldig at det går en periode før nok en psykdomsperiode kommer, men den kommer kanskje tilbake. Kanskje blir det enda verre?

Det er ikke alle som blir frisk av medisiner, men bedre.

Du vet ikke hvor ille det egentlig er uten medisiner, kanskje livet ditt er enda verre uten. Tenk om du ikke får den energien du tror du skal få av å slutte med dem - hva gjør du da?

Men jeg føler så sterkt at det er det riktige å gjøre av hele mitt hjerte, blir jo skuffet hvis jeg ikke får energien jeg håper på. Er redd for å bli dårlig da men da er det jo bare å begynne igjen, orker ikke denne tilværelsen og det er så mye jeg savner.

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 10.2.2015 den 14.51):

Men jeg føler så sterkt at det er det riktige å gjøre av hele mitt hjerte, blir jo skuffet hvis jeg ikke får energien jeg håper på. Er redd for å bli dårlig da men da er det jo bare å begynne igjen, orker ikke denne tilværelsen og det er så mye jeg savner.

Men gjør du  noe for å bli i bedre form? Ikke sove for mye, spise sunt, frisk luft og mosjon?

Skrevet
  slabbedask skrev (På 10.2.2015 den 14.54):

Men gjør du  noe for å bli i bedre form? Ikke sove for mye, spise sunt, frisk luft og mosjon?

Alt er så tungt og det må være medisinene.

Skrevet

jeg tror ikke det er medisinene som gjør det. Husk at for å få energi må du bruke energi. Ja, det er tungt i starten, men det bedrer seg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...