Gjest Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Hvordan kan jeg vite om det var hypomani eller eupf opptur jeg har hatt? Jeg har forstått at hypomani kommer uten ytre årsaker mens eupf oppturer har en grunn. Men når jeg ble hektet på et prosjekt så hadde jeg jo en grunn for oppturen. Men hva som kom først, om det var oppturen eller ideen som kom først kan jeg ikke huske. Har jeg ikke BP så blir det feil å medisinere det. Håper jeg slipper kritikk for jeg spør nå for det orker jeg ikke. Jeg spør for det betyr mye for meg å vite dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tenker likedan. Ikke vits å medisinere om jeg ikke har BP. De omgjorde diagnosene mine forrige uke, så da ville jeg slutte med medisiner. Jeg gikk fra BPdiagnose til Borderline fordi jeg hadde så korte oppturer. Og tilbakevendende depresjoner. Anonymous poster hash: bd0f4...932 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Kjære deg, hvis du har EUPF så merker du det. Da har du ganske ekstreme reaksjoner på rimelig trivielle hendelser og utsagn. Problemet ditt er ikke EUPF, det er frykt for EUPF. Og det er noe helt annet enn å ha diagnosen, det vet jeg alt om :-) Jeg tror du er ganske skjør og sliten om dagen, pga et kaos av angst og frustrasjon over både medisiner og diagnoser. Men det er i bunn og grunn en normal reaksjon. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Kjære deg, hvis du har EUPF så merker du det. Da har du ganske ekstreme reaksjoner på rimelig trivielle hendelser og utsagn. Problemet ditt er ikke EUPF, det er frykt for EUPF. Og det er noe helt annet enn å ha diagnosen, det vet jeg alt om :-) Jeg tror du er ganske skjør og sliten om dagen, pga et kaos av angst og frustrasjon over både medisiner og diagnoser. Men det er i bunn og grunn en normal reaksjon. Du trenger ikke ha ekstreme reaksjoner på ting, jeg har ikke det Anonymous poster hash: bd0f4...932 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Hvordan kan jeg vite om det var hypomani eller eupf opptur jeg har hatt? Jeg har forstått at hypomani kommer uten ytre årsaker mens eupf oppturer har en grunn. Men når jeg ble hektet på et prosjekt så hadde jeg jo en grunn for oppturen. Men hva som kom først, om det var oppturen eller ideen som kom først kan jeg ikke huske. Har jeg ikke BP så blir det feil å medisinere det. Håper jeg slipper kritikk for jeg spør nå for det orker jeg ikke. Jeg spør for det betyr mye for meg å vite dette. Jeg har eupf men svært sjeldent oppturer. Kanskje et par-tre ganger i året. Derfor lurer jeg på om diagnosen er feil. Anonymous poster hash: 044ac...d99 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Kjære deg, hvis du har EUPF så merker du det. Da har du ganske ekstreme reaksjoner på rimelig trivielle hendelser og utsagn. Problemet ditt er ikke EUPF, det er frykt for EUPF. Og det er noe helt annet enn å ha diagnosen, det vet jeg alt om :-) Jeg tror du er ganske skjør og sliten om dagen, pga et kaos av angst og frustrasjon over både medisiner og diagnoser. Men det er i bunn og grunn en normal reaksjon. Måten eller reagerer på i en del diskusjoner her på dol, tyder på trekk av eupf. Ekstreme reaksjoner på trivielle hendelser og utsagn. Du uttaler deg med større autoritet enn du har grunnlag for når det kommer til diagnoser, mener jeg. Anonymous poster hash: 93b61...7da 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har eupf men svært sjeldent oppturer. Kanskje et par-tre ganger i året. Derfor lurer jeg på om diagnosen er feil.Anonymous poster hash: 044ac...d99 Samme her Anonymous poster hash: bd0f4...932 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Du trenger ikke ha ekstreme reaksjoner på ting, jeg har ikke det Anonymous poster hash: bd0f4...932 Nei, det er sikkert grader av det også. Men jeg "kjenner" jo Eller godt nå etter noen år på DOL, og der jeg selvfølgelig ikke kan si noe sikkert siden jeg ikke er helsepersonell, så fremstår det i alle fall for meg som at det mer dreier seg om normale reaksjoner på en fortvilet situasjon som følge av sykdom, enn personlighetsforstyrrelse. 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Måten eller reagerer på i en del diskusjoner her på dol, tyder på trekk av eupf. Ekstreme reaksjoner på trivielle hendelser og utsagn. Du uttaler deg med større autoritet enn du har grunnlag for når det kommer til diagnoser, mener jeg. Anonymous poster hash: 93b61...7da Mulig, men jeg hører jo også på det NHD sier. Han har aldri sagt at eller har EUPF. Han nevnte i en tråd at det kunne være trekk av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Mulig, men jeg hører jo også på det NHD sier. Han har aldri sagt at eller har EUPF. Han nevnte i en tråd at det kunne være trekk av det. Han sa også til meg at jeg hadde BP, men det mener visst ikke de rundt meg lenger. Hadde diagnosen i ni år. Men jeg mener også å huske at "eller" fikk at hn hadde trekk av eupf, ikke at diagnosen var det Anonymous poster hash: bd0f4...932 0 Siter
Caylee Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Profesjonelle trodde lenge jeg led av en slags bipolar. Siden noen ganger var jeg glad, andre helt nede. Og fikk medsiner mot bipoal lidelse. Det var fullstendig feil.. Så du burde skjekke det ut. 0 Siter
ISW Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Han sa også til meg at jeg hadde BP, men det mener visst ikke de rundt meg lenger. Hadde diagnosen i ni år. Men jeg mener også å huske at "eller" fikk at hn hadde trekk av eupf, ikke at diagnosen var det Anonymous poster hash: bd0f4...932 Ja, det stemmer :-) Mulig jeg uttalte meg for skråsikkert, men jeg tror det er viktig i vedkommendes situasjon at man ikke katastrofetenker for mye rundt en diagnose man _kan_ ha trekk av. Da ville jeg heller forholdt meg til hva legen man går til sier. Jeg har jo også et par av diagnosekriteriene for EUPF, men det betyr jo ikke at jeg har diagnosen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Samme herAnonymous poster hash: bd0f4...932 Jeg har mye depresjoner, tilbakevendende. Men får så og si aldri oppturer. Merkelig for trodde det som kjennetegner borderline er hyppige svingninger med oppturer. Men jeg er mer eller mindre deprimert hele tiden. De svært få gangene i året jeg får opptur, varer de i ca to tre dager. Etterpå blir jeg svært sliten og sover mye. Hvordan er det med deg? Til eller; er det ikke aktuelt med ny utredning? Har du snakket med legen? Anonymous poster hash: 044ac...d99 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har mye depresjoner, tilbakevendende. Men får så og si aldri oppturer. Merkelig for trodde det som kjennetegner borderline er hyppige svingninger med oppturer. Men jeg er mer eller mindre deprimert hele tiden. De svært få gangene i året jeg får opptur, varer de i ca to tre dager. Etterpå blir jeg svært sliten og sover mye. Hvordan er det med deg? Til eller; er det ikke aktuelt med ny utredning? Har du snakket med legen?Anonymous poster hash: 044ac...d99 Det samme her, bare noen dager opptur(jeg hadde opptur på 8mnd i strekk i svangerskapet da, men nå sier de at det bare var hormoner som gjorde det. og opptur på noen uker i 07, ble innlagt på frivillig tvang og dopa ned-den har de ingen forklaring på) Jeg sover lite uansett - 0-5 timer. Sorry "eller" . var ikke meningen å kuppe tråden din! Håper du får hjelp - kanskje en ny utredning hadde vært mulig? Anonymous poster hash: bd0f4...932 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Det samme her, bare noen dager opptur(jeg hadde opptur på 8mnd i strekk i svangerskapet da, men nå sier de at det bare var hormoner som gjorde det. og opptur på noen uker i 07, ble innlagt på frivillig tvang og dopa ned-den har de ingen forklaring på) Jeg sover lite uansett - 0-5 timer. Sorry "eller" . var ikke meningen å kuppe tråden din! Håper du får hjelp - kanskje en ny utredning hadde vært mulig?Anonymous poster hash: bd0f4...932 Lurer egentlig på det samme som eller; hva er bp svigninger og hva er eupf svigninger. Kanskje NHD svarer. Anonymous poster hash: 044ac...d99 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Lurer egentlig på det samme som eller; hva er bp svigninger og hva er eupf svigninger. Kanskje NHD svarer. Anonymous poster hash: 044ac...d99 Jeg lurer også på det! Håper "Eller" får svar! Anonymous poster hash: bd0f4...932 0 Siter
Gjest Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Måten eller reagerer på i en del diskusjoner her på dol, tyder på trekk av eupf. Ekstreme reaksjoner på trivielle hendelser og utsagn. Du uttaler deg med større autoritet enn du har grunnlag for når det kommer til diagnoser, mener jeg. Anonymous poster hash: 93b61...7da Har du fagkunnskapene eller er du en vanlig dolbruker? Vanskelig å vite hvor mye jeg skal legge i uttalelser på dol når jeg ikke vet om det er fagfolk eller vanlige brukere det kommer fra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Mulig, men jeg hører jo også på det NHD sier. Han har aldri sagt at eller har EUPF. Han nevnte i en tråd at det kunne være trekk av det. Han har flere ganger nevnt trekk av eupf, i tillegg til bp. Anonymous poster hash: 93b61...7da 0 Siter
missmas Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Forelskelse trigger mani for meg samt reising , lite søvn, få penger++ 0 Siter
Gjest Skrevet 10. februar 2015 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har mye depresjoner, tilbakevendende. Men får så og si aldri oppturer. Merkelig for trodde det som kjennetegner borderline er hyppige svingninger med oppturer. Men jeg er mer eller mindre deprimert hele tiden. De svært få gangene i året jeg får opptur, varer de i ca to tre dager. Etterpå blir jeg svært sliten og sover mye. Hvordan er det med deg? Til eller; er det ikke aktuelt med ny utredning? Har du snakket med legen?Anonymous poster hash: 044ac...d99 Jeg ønsker ikke å diskutere dette med noen i RL. Jeg var vel 35 år når jeg ble syk. Synes det var litt sent å få slike trekk da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.