Gå til innhold

hypomani og eupf opptur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke å diskutere dette med noen i RL. Jeg var vel 35 år når jeg ble syk. Synes det var litt sent å få slike trekk da.

Jeg tenkte det kunne være greit for deg å få det avklart. Tror ikke gjentakende grubling på nett fører frem. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke vil ta det i RL med lege. Jeg har ikke noe tro på at du blir stigmatisert av den grunn :)

Anonymous poster hash: 044ac...d99

Skrevet

Jeg tenkte det kunne være greit for deg å få det avklart. Tror ikke gjentakende grubling på nett fører frem. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke vil ta det i RL med lege. Jeg har ikke noe tro på at du blir stigmatisert av den grunn :)

Jeg klarer det ikke.  Blir uvel av tanken.  Derfor har det vært greit å kunne ta det opp her som jeg er anonym.

Skrevet

Jeg klarer det ikke. Blir uvel av tanken. Derfor har det vært greit å kunne ta det opp her som jeg er anonym.

Men det virker ikke som du kommer frem til noe her. NHD kan mene noe, andre kan mene noe annet og du står igjen som like forvirret :(

Skrevet

Nei, det er sikkert grader av det også. Men jeg "kjenner" jo Eller godt nå etter noen år på DOL, og der jeg selvfølgelig ikke kan si noe sikkert siden jeg ikke er helsepersonell, så fremstår det i alle fall for meg som at det mer dreier seg om normale reaksjoner på en fortvilet situasjon som følge av sykdom, enn personlighetsforstyrrelse.

At det er en reaksjon på hele situasjonen er det ihvertfall ikke tvil om.  Jeg er ikke slik i RL.  Er det eupf eller trekk av det, så er det ihvertfall bare eupf inni meg og på dol.  Om det er mulig vet jeg ikke.  Jeg fikk engang diagnosen unnvikende pf.  Jeg er nok nærmere den diagnosen i RL.

Skrevet

Men det virker ikke som du kommer frem til noe her. NHD kan mene noe, andre kan mene noe annet og du står igjen som like forvirret :(

Jeg hadde håpet på en bedre forklaring fra NHD etter at han ymtet frempå tidligere.  Men jeg tror ikke jeg får det likevel.

Skrevet

At det er en reaksjon på hele situasjonen er det ihvertfall ikke tvil om. Jeg er ikke slik i RL. Er det eupf eller trekk av det, så er det ihvertfall bare eupf inni meg og på dol. Om det er mulig vet jeg ikke. Jeg fikk engang diagnosen unnvikende pf. Jeg er nok nærmere den diagnosen i RL.

Jeg har både eupf og unnvikende pf. Jeg har med årene lært meg å ikke utagere. Det skal være over 250 ulike kombinasjoner av eupf, så det er jo vanskelig å vite uten en skikkelig utredning. Mange kan også ha trekk av diagnosen uten å oppfylle den. Jeg har aldr

Skrevet

At det er en reaksjon på hele situasjonen er det ihvertfall ikke tvil om. Jeg er ikke slik i RL. Er det eupf eller trekk av det, så er det ihvertfall bare eupf inni meg og på dol. Om det er mulig vet jeg ikke. Jeg fikk engang diagnosen unnvikende pf. Jeg er nok nærmere den diagnosen i RL.

Jeg har både eupf og unnvikende pf. Jeg har med årene lært meg å ikke utagere. Det skal være over 250 ulike kombinasjoner av eupf, så det er jo vanskelig å vite uten en skikkelig utredning. Mange kan også ha trekk av diagnosen uten å oppfylle den. Jeg har aldri opplevd stigmatisering i psykiatrien som følge av diagnosen min. Vet ikke om du også sliter med traumer, men ptsd kan i noen tilfeller ligne eupf.

Skrevet

Jeg hadde håpet på en bedre forklaring fra NHD etter at han ymtet frempå tidligere. Men jeg tror ikke jeg får det likevel.

Får håoe

Skrevet

Jeg har både eupf og unnvikende pf. Jeg har med årene lært meg å ikke utagere. Det skal være over 250 ulike kombinasjoner av eupf, så det er jo vanskelig å vite uten en skikkelig utredning. Mange kan også ha trekk av diagnosen uten å oppfylle den. Jeg har aldr

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har diagnosen.  Det er i tilfelle bare trekk av den. Men hva har oppturene vært?  Ingen grunn til å fortsette med medisinene hvis jeg ikke har BP.

Jeg sliter ikke med traumer.  Jeg har heller aldri vært utagerende i RL.

Skrevet

Får håoe

Får håpe han kan komme med en mer utfyllende forklaring her da :)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har diagnosen. Det er i tilfelle bare trekk av den. Men hva har oppturene vært? Ingen grunn til å fortsette med medisinene hvis jeg ikke har BP.

Jeg sliter ikke med traumer. Jeg har heller aldri vært utagerende i RL.

Tja medisiner, ikke medisiner. Du sliter jo fremdeles med svingninger? Stemningstabiliserende medisiner er ganske vanlig å bruke ved eupf også. Jeg går på lamictal med ok effekt.

Skrevet (endret)

Frosken: jeg har ikke prøvd alle råd, men jeg har prøvd det meste av rådene jeg har fått på dol. Men nå har jeg vel mer eller mindre gitt opp for jeg blir aldri bra.

Tja medisiner, ikke medisiner. Du sliter jo fremdeles med svingninger? Stemningstabiliserende medisiner er ganske vanlig å bruke ved eupf også. Jeg går på lamictal med ok effekt. Anonymous poster hash: 044ac...d99

Hvis jeg hadde god effekt, så ville jeg ikke vurdert å seponere. Jeg har hatt god effekt. Men ikke nå lenger. Endret av eller
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Differensialdiagnostikk mellom BP og EUPF kan være svært vanskelig og er verken en sak for nettdiagnostikk eller egendiagnostikk. Det er en oppgave for dyktige spesialister.

Du har en psykiater i Premier League. Denne kan diagnostisere deg korrekt forutsatt at du er 100% ærlig i beskrivelsen av dine symptomer.

Skrevet

Differensialdiagnostikk mellom BP og EUPF kan være svært vanskelig og er verken en sak for nettdiagnostikk eller egendiagnostikk. Det er en oppgave for dyktige spesialister.

Du har en psykiater i Premier League. Denne kan diagnostisere deg korrekt forutsatt at du er 100% ærlig i beskrivelsen av dine symptomer.

Ok. Dette er vanskelig for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...