Gå til innhold

Hello! Om noen har peiling på Concerta medisinen for ADHD, så trykk her!

Anbefalte innlegg

noquestionisstupid
Skrevet

Hallo!Jeg vet ikke om dette er riktig kategori til denne type spørsmål/hjelp.
Er bare desperat etter å få svar! alle svar og forslag vil jeg sette stor pris på!
Men helst ikke nevn at jeg bare burde ringe fastlegen min, for hvis dere vet om noe annet så si heller det! takk <3

Jeg bare lurer på om det er noen er som har en aning om hvor mange concerta 54mg som må til for at det går riktig alvorlig!

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg var litt uheldig igår, tok alt mellom 14-22stk, verste er at jeg ikke husker selv eksakt hvor mange det ble til slutt bare vet sånn ca..

Jeg sov derfor ikke inatt. i går kveld fikk jeg muskelspenninger, og ble veldig tørr i halsen og tørst, og ikke minst veldig, veldig pratsom.

Også idag tidlig, mens jeg satt med pc'n i sengen og holdt på med og skrive en tekst, Merket jeg at synet mitt ble delvis dårligere og dårligere, Så nå er synet mitt like dårlig som et bilde som ikke fokuserer.. Men hjelper om jeg tar på  meg et par briller..

Også nå utover dagen blir jeg bare mer og mer skjelven.
Har lest symptomer for å tatt overdose, mye som  sto der  har jeg fått nå,
svette, forvirret, tåkesyn, tørr i munnen, hodepine, muskelspenning, kvalme osv

Skrevet

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg var litt uheldig igår, tok alt mellom 14-22stk, verste er at jeg ikke husker selv eksakt hvor mange det ble til slutt bare vet sånn ca..

Du fikk i deg 14-22 stk. Concerta ved et uhell? Det var ikke tilsiktet?

Anonymous poster hash: fa42f...96e
noquestionisstupid
Skrevet

Du fikk i deg 14-22 stk. Concerta ved et uhell? Det var ikke tilsiktet?

Jaa, eller det var vell ikke direkte et uhell, men jeg viste ikke at det er farlig å ta for mye av det! skulle lest litt om det før jeg stappet alt i meg..

Skrevet

skulle lest litt om det før jeg stappet alt i meg..

Det du trenger å lese står på klistrelappen på esken/boksen med store bokstaver. Det forutsetter imidlertid at medikamentet er hentet ut på apotek etter resept fra lege.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Concerta (metylfenidat) er stort sett samme medikament som Ritalin. Du har tatt ca 1 gram.

Litteraturen skriver at en har liten erfaring, men nevner et tilfelle med inntak av 1,6 gram som kun ga moderate symptomer.

Du burde være over det verste nå, men symptomer kan nok henge igjen hele torsdag. Du skal minst ha 4 tablettfrie dager før du begynner med medisinen igjen.

noquestionisstupid
Skrevet

Concerta (metylfenidat) er stort sett samme medikament som Ritalin. Du har tatt ca 1 gram.

Litteraturen skriver at en har liten erfaring, men nevner et tilfelle med inntak av 1,6 gram som kun ga moderate symptomer.

Du burde være over det verste nå, men symptomer kan nok henge igjen hele torsdag. Du skal minst ha 4 tablettfrie dager før du begynner med medisinen igjen.

Okei, Tusen takk!

Ja, er bare svimmel og har ekstremt tåkesyn.. Men nok en gang tusen takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...