Gå til innhold

Vikarlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at en vikarlege ikke setter seg det minste inn pasientens forhistorie og leser seg opp på journal før konsultasjon (ved kronisk sykdom)? Vedkommende virket helt uforberedt.

Anonymous poster hash: ae5a0...41c
Skrevet

Er det vanlig at en vikarlege ikke setter seg det minste inn pasientens forhistorie og leser seg opp på journal før konsultasjon (ved kronisk sykdom)? Vedkommende virket helt uforberedt.

Dessverre ganske vanlig, har jeg inntrykk av. 

I noen tilfeller kan dette også være positivt, da vikarlegen ikke på forhånd har bestemt seg for hva som er galt - basert på tidligere opplysninger - men kan behandle de symptomene du kommer med akkurat da, og ikke nødvendigvis henge dem på knaggen for den kroniske sykdommen.

Skrevet

Tror nok det er vanlig ja, iallefall etter det jeg har opplevd.

Skrevet

Dessverre ganske vanlig, har jeg inntrykk av.

I noen tilfeller kan dette også være positivt, da vikarlegen ikke på forhånd har bestemt seg for hva som er galt - basert på tidligere opplysninger - men kan behandle de symptomene du kommer med akkurat da, og ikke nødvendigvis henge dem på knaggen for den kroniske sykdommen.

Det er veldig dumt når dette gjelder en uføresøknad. Hvordan kan en være sikker på at denne legen som har satt seg så dårlig inn i saken klarer å skrive en skikkelig søknad? Jeg stoler ikke på vedkommende.

Skrevet (endret)

Det er veldig dumt når dette gjelder en uføresøknad. Hvordan kan en være sikker på at denne legen som har satt seg så dårlig inn i saken klarer å skrive en skikkelig søknad? Jeg stoler ikke på vedkommende.

Det skjønner jeg godt du tenker men alt er jo dokumentert fra før av din tidligere lege, en uføresøknad blir jo da nærmest en "oppsamling"/sammendrag av din sykehistorie. Eventuelle spesialistuttalelser dere legger ved teller også.

Endret av XbellaX

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...