Gå til innhold

Spørre om innleggelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sist gang jeg var langt nede var i oktober. Jeg fikk tilslutt tilbud om innleggelse..etter to ganger på akuttime. Måtte gå begge fra timene begge ganger skuffet, men så fikk jeg en telefon der de sa de var bekymret og at jeg kunne legges inn i noen dager om jeg ville.

Jeg er veldig at jeg vil to ting samtidig. Og kan være impulsiv dessverre..Jeg er redd det vil gå over kanten. På en annen side.. en gang fikk jeg egentlig innleggelse i noen dager, så dro jeg ditt men angret etter en halvtime fordi jeg begynte å bli bekymret for tenk om jeg kom til å gjøre noe dumt på avdelingen der. så da tenkte jeg det var bedre å dra.. Jeg vil ikke utsette folk for sånt..

Tanker?

Skrevet

Hva tenker du en innleggelse kan hjelpe deg med som du ikke kan få hos din nåværende behandler? Er det å ha noen rundt deg, er det ulike reaksjoner eller tema du frykter, er du blitt verre og opplever mer kaos, eller er det noe annet?

Skrevet

Jeg tror det er lettest for deg å holde fast ved det konstruktive om du unngår innleggelser. En slik innleggelse du snakker om, vil jo som regel bli svært kort, være preget av at personalet vil at du skal ta ansvar og du fort komme til å føle deg avvist.

Skrevet

Hva tenker du en innleggelse kan hjelpe deg med som du ikke kan få hos din nåværende behandler? Er det å ha noen rundt deg, er det ulike reaksjoner eller tema du frykter, er du blitt verre og opplever mer kaos, eller er det noe annet?

Bare få en "pause" egentlig. Jeg vet kortidsinnleggelser ikke hjelper mot noe annet enn det

Skrevet

Bare få en "pause" egentlig. Jeg vet kortidsinnleggelser ikke hjelper mot noe annet enn det

Hva vil du ha "pause" fra?

Anonymous poster hash: 20925...122

Skrevet

Jeg tror det er lettest for deg å holde fast ved det konstruktive om du unngår innleggelser. En slik innleggelse du snakker om, vil jo som regel bli svært kort, være preget av at personalet vil at du skal ta ansvar og du fort komme til å føle deg avvist.

Det varier veldig. En gang fikk jeg høre de anbefalte meg å ikke dra mens en annen gang ble jeg så å si avist ja.

Angående ansvaret.. Det var derfor jeg skrev meg ut etter en halvtime sist innleggelse. Jeg sa det var pågrunnav angst for stedet, men gjorde det mest fordi jeg var redd det ville ende dårlig. Så jeg tar ansvar.

Skrevet

Hva vil du ha "pause" fra?

Mas og stress, bare være på et sted der jeg får sittet mer i fred

Skrevet

Så det er teit? Selvom jeg er livredd det vil ende ekstremt galt?

Skrevet

Mas og stress, bare være på et sted der jeg får sittet mer i fred

Kan du ikke sitte i fred på rommet ditt og hente deg inn igjen?

Skrevet

Så det er teit? Selvom jeg er livredd det vil ende ekstremt galt?

Om du allerede nå er redd det vil ende ekstremt galt synes jeg du skal gjøre det du kan ved å forebygge, ikke kun la deg rive med av kaos og følelsesstormene.

Skrevet

Kan du ikke sitte i fred på rommet ditt og hente deg inn igjen?

Ja, sitte på rommet alene hjemme og ende med å gjøre noe så jeg er fullstendig ferdig

Skrevet

Om du allerede nå er redd det vil ende ekstremt galt synes jeg du skal gjøre det du kan ved å forebygge, ikke kun la deg rive med av kaos og følelsesstormene.

Hva gjør man når man forebygger?

Skrevet

Hva gjør man når man forebygger?

Helt konkret og første skritt, -skriv ned hva som er vanskelig for deg Caylee. Vær konkret, skriv ned hva og hvorfor det er vanskelig. Videre jobbe med dette i terapien og finne løsninger/alternativer. Finne mestringsstrategier når stormene kommer slik at du kan øve deg opp til å stå stødig når det herjer inni deg. 

Høres det helt fjernt ut eller henger du med?

Skrevet (endret)

Helt konkret og første skritt, -skriv ned hva som er vanskelig for deg Caylee. Vær konkret, skriv ned hva og hvorfor det er vanskelig. Videre jobbe med dette i terapien og finne løsninger/alternativer. Finne mestringsstrategier når stormene kommer slik at du kan øve deg opp til å stå stødig når det herjer inni deg. 

Høres det helt fjernt ut eller henger du med?

Nei, har hørt det før. Og det er smart selvfølgelig..

Men hva hvis man er usikker på hva man vil?

Endret av Caylee
Skrevet

Nei, har hørt det før. Og det er smart selvfølgelig..

Men hva hvis man er usikker på hva man vil?

Ambivalens hører med, det blir en slags "følgesfiende" et stykke, på din vei mot friskhet. Den er der, men du trenger ikke gi den styrke. Fortsett med gode/positive rutiner og blodslitet i terapien, så vil ofte ambivalensen blekne og miste grepet om deg. 

Hvordan går skolen for deg når du har det slik, klarer du henge med? 

Skrevet

Ambivalens hører med, det blir en slags "følgesfiende" et stykke, på din vei mot friskhet. Den er der, men du trenger ikke gi den styrke. Fortsett med gode/positive rutiner og blodslitet i terapien, så vil ofte ambivalensen blekne og miste grepet om deg. 

Hvordan går skolen for deg når du har det slik, klarer du henge med? 

Ambivalens er ikke noe på vei mot friskhet. Når jeg har det greit har jeg ikke mye ambivalens. Da vil jeg leve.

Jeg klarer det ikke mer. Jeg klarer ikke gjøre noe som helst for tiden. Og jeg som pleier lese noenganger bøker, de siste dagene har jeg ikke klart lese noe som helst.

Jeg klarer ikke henge med. Hvem klarer det i en slik tilstand?

Skrevet

Det varier veldig. En gang fikk jeg høre de anbefalte meg å ikke dra mens en annen gang ble jeg så å si avist ja.

Angående ansvaret.. Det var derfor jeg skrev meg ut etter en halvtime sist innleggelse. Jeg sa det var pågrunnav angst for stedet, men gjorde det mest fordi jeg var redd det ville ende dårlig. Så jeg tar ansvar.

Nå er det bare to skoledager igjen, før du har ferie i ti dager. Kanskje vil det gjøre deg godt med en uke uten skole.

Skrevet

Nå er det bare to skoledager igjen, før du har ferie i ti dager. Kanskje vil det gjøre deg godt med en uke uten skole.

En perfekt tid å tenke gjennom hva som betyr noe

Skrevet

Ambivalens er ikke noe på vei mot friskhet. Når jeg har det greit har jeg ikke mye ambivalens. Da vil jeg leve.

Jeg klarer det ikke mer. Jeg klarer ikke gjøre noe som helst for tiden. Og jeg som pleier lese noenganger bøker, de siste dagene har jeg ikke klart lese noe som helst.

Jeg klarer ikke henge med. Hvem klarer det i en slik tilstand?

Nja det er jeg ikke enig i, mange som strever psykisk strever også med ambivalens i ulik grad. For deg kommer dette i perioder som du sier, men den er der jo uansett og vil forhåpentligvis blekne etterhvert som du blir stødigere. Jeg skjønner at skole er en utfordring for tiden men som frosken sier, 10 dager med ferie hvor du kan slappe av og gjøre akkurat hva du vil for å hente deg inn høres jo ganske flott ut. Sørg for å lade batteriene, gjør noe hyggelig.

Skrevet

Hva er vitsen..

Jeg er jo en dramaqueen ifølge dere tydeligvis. Jeg er en tydeligvis en person som ikke kan gå ned i en dyp depresjon, og blitt dårligere på alle områder.

Selvom jeg har mye alvorlig bak meg er det ingen som vil forstå.

Før det forsent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...