Gå til innhold

mamma mener jeg er kjempe psykisk sjuk.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Hun sier jeg ikke har sosial inteligens og at jeg manipulerer på det groveste. Og så sier hun at hun er sjokert over hvor mye tøys og tull som jeg sier. Men hun sier at jeg ikke blir lagt inn på dps. Hun skal prate med psykologen jeg går til om hvor syk hun tror jeg er psykisk. Hun syns jeg blir verre og verre. Kan jeg risikere å havne på dps? Hun sier også at jeg er så psykisk sjuk at jeg burde bo en annen plass.

Skrevet

Er det sant, er det fælt, kanskje er det din mor som gjør deg syk... Men jeg vet jo ikke om du snakker sant, da, og ikke alt bare er tull. Mangel på sosial intelligens og manipulering passer ikke helt i hop...

Skrevet

Hun sier jeg ikke har sosial inteligens og at jeg manipulerer på det groveste. Og så sier hun at hun er sjokert over hvor mye tøys og tull som jeg sier. Men hun sier at jeg ikke blir lagt inn på dps. Hun skal prate med psykologen jeg går til om hvor syk hun tror jeg er psykisk. Hun syns jeg blir verre og verre. Kan jeg risikere å havne på dps? Hun sier også at jeg er så psykisk sjuk at jeg burde bo en annen plass.

Du bør høre mer på behandleren din. Og kanskje du ikke skulle ha så mye kontakt med din mor?

Anonymous poster hash: a6fd9...d7d

Blomsterfluen
Skrevet

Du bør høre mer på behandleren din. Og kanskje du ikke skulle ha så mye kontakt med din mor? Anonymous poster hash: a6fd9...d7d

Saken er at jeg vet ikke hvem av dem jeg skal tro på lengre.

Skrevet

Saken er at jeg vet ikke hvem av dem jeg skal tro på lengre.

Tro på fagfolk.

Anonymous poster hash: a6fd9...d7d

Skrevet

Foreldre som skal "hjelpe" voksne barn med psykiske problemer bør man holde litt på avstand...

Skrevet

Foreldre som skal "hjelpe" voksne barn med psykiske problemer bør man holde litt på avstand...

Jeg tror det kan variere noe. Dersom man trenger mye hjelp i hverdagen, så synes jeg ikke det er opplagt at det er bedre å kun forholde seg til offentlige hjelpere enn familiemedlemmer. En helt annen ting er om man har mulighet til å klare seg selv, uten at man selv helt har oppdaget det fordi foreldrene holder for stor kontroll.

Skrevet

Jeg tror det kan variere noe. Dersom man trenger mye hjelp i hverdagen, så synes jeg ikke det er opplagt at det er bedre å kun forholde seg til offentlige hjelpere enn familiemedlemmer. En helt annen ting er om man har mulighet til å klare seg selv, uten at man selv helt har oppdaget det fordi foreldrene holder for stor kontroll.

Tenker mer på foreldres meninger og oppfatninger om barnet og dets problematikk. De er kanskje de som er i dårligst posisjon til å forstå situasjonen.

Hjelp med praktiske ting kan jeg ikke skjønne at kan være problematisk.

Skrevet

Jeg syns din mamma virker alt for dramatisk. Hun burde ikke blande seg så mye. Og man blir ikke akuratt friskere av at sin egen mor hele tiden snakker om sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...